فتوگرامتری

یک انتخاب حرفه ای: فانتوم ۴ پرو در مقایسه با اینسپایر ۲

آموزش نقشه برداری آپسیس

همانطور که همه ما می دانیم، فانتوم ۴ پرو و اینسپایر ۲ دو پهپاد در سطح حرفه ای DJI هستند. با این حال، به عنوان یک عکاس حرفه ای، اهمیت انتخاب پهپاد مناسب را با توجه به تجربه میدانم. پس چه چیزی این دو پهپاد را از یکدیگر جدا می کند؟

فانتوم ۴ پرو : کیفیت حرفه ای در یک طراحی کوچکتر

فانتوم ۴ پرو یک پهپاد کوچکتر با فاصله کانونی ثابت به طول ۲۴ میلی متر، سنسور ۱ اینچی، کیفیت تصویر برداری ۲۰ مگاپیکسل و فیلم های ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، است. برای افزودن خلاقیت خود، همچنین یک شاتر مکانیکی جهت کنترل بیشتر لنز ارائه می دهد. این پهپاد قادر به پرواز بیشتر تا ۳۰ دقیقه است و با سنسورهای عدم برخورد با مانع پایین، جلو و عقب پهپاد، یکی از پیشرفته ترین سیستم های حسگر موجود را دارا میباشد. فانتوم ۴ پرو در قیمت تقریبی ۱۵۰۰ دلار، یک پهپاد ایده آل برای هر عکاس هوایی حرفه ای است. (۸ نکته مهم برای دانستن، قبل از خرید یک پهپاد تصویر برداری).

برای دیدن ویدیو کلیک کنید

اینسپایر ۲ : اندازه کامل و قابل تنظیم برای صفحه نمایش بزرگ

اینسپایر ۲ یک پهپاد بزرگتر با قابلیت حمل یک دوربین میکرو ۳/۴ است. با لنز ۱۵ میلی متر (معادل ۳۰ میلی متر) استاندارد در Zenmuse X5S، فاصله کانونی، ۶ میلی متر طولانی تر از فانتوم ۴ پرو است؛ که می تواند در هنگام عکسبرداری تفاوت ایجاد کند. با این حال، در یک کوه مانند این، شما قادر به استفاده از انواع مختلف لنز متناسب با هرجایی که تصویر برداری میکنید، هستید. با استفاده از سنسور کوچک  ۳/۴، تصاویر با کیفیت ۲۰٫۸ مگاپیکسل و ویدیو ۴K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، خروجی میدهد، کیفیت تصویر در این پهپادها به طرز شگفت انگیزی مشابه یکدیگر است. با این حال توسط  اینسپایر ۲، شما می توانید قابلیت های فیلمبرداری خود را به ۲٫۵K داده خام با Cinema DNG و Apple Pro Res 4444 ارتقا دهید. با اندازه اضافی این پهپاد، شما می توانید به زمان پرواز بالاتر از ۲۲ دقیقه، با تضمین ایمنی از دکمه بالا و سنسورهای جلوی آن، دست یابید. اینسپایر ۲ با قیمت حدود ۶۵۰۰ دلار، پهپادی ایده آل برای عکاسان حرفه ای است که به دنبال کنار زدن محدودیت ها از خلاقیت های خود هستند.

فتوگرامتری

پس کدام پهپاد را باید خریداری کنید؟

در نهایت، این بزرگترین سوالی است که شما باید از خودتان بپرسید. با این دو پهپاد که کاملا قادر به جلب رضایت هر فرد حرفه ای و مشتریان خود هستند، من معتقدم انتخاب آن، به این که شما چه استفاده ای از آن می کنید و چقدر هزینه مایلید صرف کنید، بستگی دارد. این تصمیم در نهایت با توجه به نیازهای شما، گرفته میشود. برای من، افزایش کیفیت تصاویر هوایی، استفاده از لنزهای مختلف، به روز رسانی کیفیت پایان کار وقتی که به آن مرحله رسیدم، و همچنین توانایی انجام عملیات دوگانه، حائز اهمیت بود. در این مورد، متوجه شدم که اگر من بخواهم همه این مزایا را داشته باشم، بودجه من برای خرید پهپاد باید به طور قابل توجهی بالاتر باشد. رفتن از فانتوم ۴ پرو به اینسپایر ۲، به سادگی راه های بیشتری را برای من در آینده ای نزدیک باز کرد، زمانی که من توانستم یاد بگیرم که با آن چگونه کار کنم.

فتوگرامتری

نتیجه

اگر از پهپاد خود برای مسافرت، مشاور املاک، زندگی روزانه یا مصارف شخصی، استفاده می کنید، فانتوم ۴ پرو یک پهپاد عالی در سطح حرفه ای است که هر تصویری را نیاز داشته باشید تهیه میکند. اگر شما به دنبال انجام هرگونه کار تجاری یا تولیدی با قابلیت انعطاف پذیری جهت ارتقاء پهپاد در طول کار، هستید، اینسپایر ۲ را انتخاب کنید. قبل از ارتقا به یک سیستم بزرگتر مانند S1000 یا Matrice 600، این بهترین گزینه خواهد بود. که در آن می توانید یک تصویربرداری اختصاصی یا دوربین سینمایی نصب کنید.

یک نکته دیگر

بودجه خود را در نظر بگیرید، در مورد اینکه برای چه کاری از پهپاد استفاده می کنید، دوست دارید چه ویژگیهایی را داشته باشد و با استفاده از آن در آینده به دنبال چه چیزی هستید، فکر کنید. بودجه ای که میپردازید تنها به دفترچه حساب ختم نمیشود، راحتی را نیز در نظر بگیرید: آیا می خواهید یک شی ۵۰ پوندی (۲۲٫۶ کیلوگرمی) را آویزان و حمل کنید، یا می خواهید یک وزنه ۲۰ پوندی (۹ کیلوگرمی) را بر دوش خود حمل کنید؟ آیا می خواهید چند دقیقه طول بکشد تا یک لنز را تنظیم و راه اندازی کنید، یا میخواهید پهپاد خود را بیرون آورید، پره ها را روشن و پرواز کنید؟ نظر هر عکاس متفاوت است و تصمیم شما باید بر اساس نیازهای شما باشد. در هر صورت، هر دو پهپاد اینسپایر ۲ و فانتوم ۴ پرو، پهپادهای دوربین دار ممتاز، جهت استفاده حرفه ای هستند.

منبع: www.store.dji.com


مطالب مرتبط:

۱. فانتوم پرو ۳ در مقایسه با فانتوم پرو ۴ DJI : مروری بر مقایسه کیفیت تصویر (آزمایش ویدئو)
۲. فانتوم ۴ پرو Obsidian : جعبه گشایی و معرفی
۳. لوازم جانبی سری فانتوم ۴ که شما نیاز دارید


پرنده بدون سرنشین

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید