فتوگرامتری

فانتوم پرو ۳ در مقایسه با فانتوم پرو ۴ DJI : مروری بر مقایسه کیفیت تصویر (آزمایش ویدئو)

فتوگرامتری
آموزش نقشه برداری آپسیس
پهپادهای سری فانتوم به طور گسترده ای، محصولات شناخته شده DJI هستند. اولین پهپاد من یک فانتوم پرو ۳ بود، و زمانی که من آن را داشتم هیچ محصولی بهتر از آن نمیتوانست به من خدمت کند. سال گذشته من آخرین مدل فانتوم پرو ۴ را انتخاب کردم. برخی تفاوت ها بین این دو مدل وجود دارد، اما هر دو این پهپاد ها برای انواع امور تصویر برداری شگفت آور هستند. سوال این است، که چگونه تصمیم بگیرید کدام فانتوم برای شما مناسب است؟

مقایسه کیفیت عکس

زمانی که فانتوم ۳ با  فانتوم ۴ مقایسه میشود، احساس میشود که باید با مقایسه دوربین ها شروع کرد. فانتوم پرو۳ دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است، در حالی که فانتوم پرو ۴ دارای یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با حسگر ۱ اینچی کمی بزرگتر است. شما متوجه خواهید شد که فانتوم پرو ۴ همچنین تصاویر واضح تر و روشن تر از فانتوم پرو۳ تولید می کند. فانتوم پرو ۴ همچنین با یک ISO  بالاتر از فانتوم پرو ۳ تصویر برداری می کند، در حالی که نویز و اختشاش کمتری را پخش میکند. این تصاویر در DNG (برای یادگیری اینکه DNG/RAW چیست، اینجا را بخوانید ) گرفته شده اند؛ و من اصلاحات کمی را به رنگ و اعوجاج اعمال کردم، اما آنها  بسیار نزدیک به نتایج خروجی از دوربین هستند.

فتوگرامتری

فتوگرامتری

فتوگرامتری

فتوگرامتری

فتوگرامتری

 

شما می توانید ببینید که فانتوم پرو ۴ به طور کلی تصاویر، واضح تر و روشن تری می گیرد. شما همچنین به دلیل وجود شاتر مکانیکی که قابلیت تنظیم f-stop، ISO و سرعت شاتر را دارد، میتوانید کنترل بیشتری نسبت به دوربین داشته باشید. در فانتوم پرو ۳، شما یک دیافراگم ۲٫۸ دارید و فقط می توانید ISO و سرعت شاتر را تغییر دهید. من فکر می کنم کیفیت هر دو دوربین عالی است، اما هنگامی که به فانتوم ۴ در مقایسه با فانتوم ۳ نگاه میکنید، مزیت هایی در کیفیت تصویر می بینید. تفاوت ها را خودتان در برخی از تصاویر مشاهده کنید!

مقایسه کیفیت ویدئو

این مقایسه کوتاه است، اما نشان می دهد که چگونه حسگر بزرگتر فانتوم ۴ در هنگام فیلمبرداری، بهتر عمل میکند. من هر دو پهپاد را در ۴ کیلوبایت ۲۴ فریم در ثانیه با محصول ۱۰۰٪ و ۴۰۰٪  آزمایش کردم. من همچنین هر دو مدل را در ۱۰۸۰پیکسل در ۶۰ فریم در ثانیه آزمایش کردم و سپس آن را کاهش دادم تا تفاوت در نرخ فریم را بررسی کنم. ویدیو در ۱۰۸۰ پیکسل در ۲۴ فریم در ثانیه استخراج شد، بنابراین ۶۰ فریم در ثانیه به ۲٫۵ برابر کاهش می یابد. باز هم، فانتوم پرو ۴ دارای یک حسگر بزرگتر است که اجازه می دهد تا نور بیشتری وارد شود و تصویری که خروجی میدهد با جزئیات بیشتر و نویز کمتر، میباشد.

برای مقایسه سایر مشخصات اضافی بین فانتوم پرو ۳ و ۴، نگاهی به جدول زیر می اندازیم.

فتوگرامتری
فتوگرامتری

برای اطلاعات بیشتر در مورد فانتوم ۳ یا ۴، از لینک های زیر دیدن کنید: برای برای مشخصات فانتوم پرو۳، لطفا از اینجا بازدید کنید و برای بررسی کامل فانتوم پرو ۴ لطفا اینجا را ببینید.

نتیجه گیری

بسته به آنچه شما دنبال آن هستید، فانتوم می تواند با نیازهای شما منطبق باشد. در قیمت پایین تر، فانتوم پرو ۳  یکی از بهترین پهپادها برای کسی است که می خواهد با تصویر برداری هوایی شروع کند. این اولین پهپادی بود که من پرواز آن را آموختم و برای کار تجاری از آن استفاده نمودم. با این حال، اگر شما یک فرد علاقه مند به دوربین یا عکاس حرفه ای بدون تجربه قبلی خلبانی هستید، فانتوم پرو ۴، به دلیل شباهتش به یک DSLR میتواند گزینه ی بهتری باشد.

به روز رسانی: DJI فانتوم پرو ۴ نسخه ۲٫۰ را، آخرین عرضه در سری فانتوم، اعلام کرد. این مدل ویژگی های ظاهری نمادین یکسان با  فانتوم پرو۴ اصلی را حفظ می کند، اما به ویژگی های، ESCs جدید، پره های کم صدا، OcuSync و یک کنترلر مجددا طراحی شده، مجهز میباشد. کاهش نویز و افزایش بهره وری پرواز فانتوم پرو ۴ نسخه ۲٫۰، ارتقایی قابل توجه است. بهترین بخش این است که حتی با تمام این بهبود ها، قیمت این پهپاد هنوز هم همان قیمت فانتوم پرو اصلی است. اگر شما در مورد شایستگی فانتوم ۳ در مقابل فانتوم ۴ بحث می کنید، فانتوم پرو ۴ نسخه ۲٫۰جدید، موردی است که قطعا باید در نظر گرفته شود.

منبع: www.store.dji.com


مطالب مرتبط:

۱. سری تجهیزات جانبی فانتوم ۴ که شما به آنها نیاز دارید (بخش دوم)
۲. فانتوم ۴ پرو Obsidian : جعبه گشایی و معرفی
۳. لوازم جانبی سری فانتوم ۴ که شما نیاز دارید


پرنده بدون سرنشین

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید