چارسوفتوگرامتری

داستان پهپادی که ذوب شد اما تصاویر ارزشمندی از گدازه های داغ تهیه کرد

داستان پهپادی که ذوب شد
آموزش نقشه برداری آپسیس

تصاویر بی نظیری از گدازه‌های ۲۰۰۰ درجه توسط Erez Marom تهیه شده است. این عکاس پهپاد فانتوم ۱۵۰۰ دلاری خودش را تا جای ممکن به گدازه ها نزدیک کرد و همین امر باعث ذوب شدن قطعاتی از این پرنده بدون سرنشین شد. Marom معتقد است که این کار ارزشش رو داشته!

او می گوید: وقتی پهپاد رو نزدیک آتشفشان می‌بری، این ریسک رو پذیرفتی که ممکنه هیچ وقت پرنده ات برنگرده، میدونستم ممکنه پرنده رو سالم برنگردونم، اما ارزشش رو داشت!

گرمای گدازه‌ها در پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی، بخش هایی از پهپاد را ذوب کرد

نشنال جئوگرافیک در مورد اقدام Marom در پی اخذ بهترین تصاویر مواد مذاب خبر داد. اوایل اکتبر ۲۰۱۷ عکاس اسرائیلی و علاقه‌مند به گذازه‌های آتشفشانی همراه با Eric Storm راهنمای گردشگری پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی به این منطقه رفت. در مسیر رسیدن به مقصد در مناطقی جریان های تازه ای از مواد مذاب از کوه آتش‌فشانی به راه افتاده بود. جریان اصلی گدازه‌ها حتی به خارج از مرزهای پارک ملی رسیده بود. به دلیل اینکه پرواز با پهپاد در پارک ملی غیرقانونی است، Marom قبل از به پرواز درآوردن پرنده فانتوم به سمت خارج پارک حرکت کرد. چند ساعت بعد او توانست تصاویر بی نظیری از جریان گذازه‌های روان تهیه کند تا اینکه متوجه شده که بخشی از تصویر در حال تیره شدن است. بعد از فرود پهپاد متوجه شد که بخشی از دوربین پرنده ذوب شده است. با هم در ادامه این تصاویر زیبا را مرور می کنیم.

ماروم می گوید: بی نهایت از تصاویری که گرفته ام راضی ام. این موضوع من را به استفاده بیشتر از پهپاد تشویق می کند، هرچه شود باز هم نزدیک به گدازه ها پرواز خواهم کرد.

پهپاد فانتوم ۴ پرو بدون شک یکی از پهپادهای سطح pro-consumer (نیمه حرفه‌ای) است که برای تهیه تصاویر و ویدیوهای بی‌نظیر می توان آن را تهیه کرد. اما اگر به دنبال این هستید که برای افزایش کیفیت، گام بزرگی بردارید، به شما توصیه می کنیم که از پرنده Inspire 2 مجهز به لنز Zenmuse X7 استفاده کنید. چنین ترکیبی گران قیمت خواهد شد اما قطعا تصاویر و ویدیوهای بهتری خواهید داشت.

این اولین باری نیست که تصاویر زیبای گدازه‌های آتشفشانی را شاهد هستیم. برای مثال به این مطلب هم مراجعه کنید.

منبع: وبسایت dronedj

نویسندهحمید غیور

دیدگاهتان را بنویسید