فتوگرامتری

فانتوم ۴ پیشرفته در مقایسه با فانتوم پرو ۴ : چهار تفاوتی که لازم است بدانید.

فتوگرامتری
آموزش نقشه برداری آپسیس

به روز رسانی: فانتوم ۴ پیشرفته و فانتوم پرو ۴ دیگر تولید نمیشوند. برای اطلاع از آخرین تکنولوژی DJI، لطفا محصولات ما را در اینجا ببینید.

آخرین نسخه انتشار یافته DJI، فانتوم ۴ پیشرفته، نسخه ی تغییر یافته فانتوم پرو ۴ است؛ که سال پیش به بازار وارد شده. آلیاژ تیتانیوم و منیزیم باعث می شود که این پهپاد نسبت به سایر محصولات بازار دوام بیشتری داشته باشد و همچنین سبک باشد. با حداکثر زمان پرواز ۳۰ دقیقه، کاربران می توانند از پهپاد خود بیشتر استفاده کنند. اگرچه فانتوم ۴ پیشرفته نیز مانند فانتوم پرو ۴ با برخی از ترفندها طراحی شده است که در عین حرفه ای بودن، برای تصویر برداری هوایی، مقرون به صرفه نیز هست.

فتوگرامتری

تصویربرداری حرفه ای

فانتوم ۴ پیشرفته همانند فانتوم پرو ۴، شامل یک دوربین با سنسور ۲۰مگاپیکسل در یک اینچ  است که نزدیک به ۱۲ دور از محدوده دینامیکی میباشد. همچنین دارای یک شاتر مکانیکی برای از بین بردن اثر چرخش شاتر در تصویر برداری از سوژه های در حال حرکت سریع یا پهپاد با سرعت بالا، است. می تواند ۴ کیلوبایت ۶۰ فریم در ثانیه ویدئو را در ۱۰۰ مگابیت در ثانیه ضبط کند و فشرده سازی ویدئو را تا H.265 ارئه دهد.

فتوگرامتری

کنترل حرفه ای

فانتوم ۴ پیشرفته DJI  دارای یک کنترل اختیاری با صفحه نمایش فوق العاده روشن یکپارچه است. این نمایشگر،یک نمایش زنده HD از دوربین اصلی و همچنین داده های ضروری سنجش از دور را، حتی در نور مستقیم خورشید، به کاربران، می دهد. کنترلر جدید دارای یک GPS، قطب نما، کارت حافظه micro SD و پورت HDMI است. پهپاد با کنترل از راه دور استاندارد، ۱،۱۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. فانتوم ۴ پیشرفته پلاس، که شامل یک پهپاد فانتوم ۴ پیشرفته و کنترل از راه دور با نمایشگر فوق العاده روشن است، در حال حاضر ۱،۴۹۹ دلار آمریکا قیمت دارد.

حالت پرواز هوشمند

حالت های پرواز هوشمند  فانتوم ۴ پیشرفته، این قابلیت را به صورت چند منظوره و بصری برای کمک به تصویربرداری هوایی حرفه ای ارائه می دهد. این حالت شامل، طراحی مسیر، شناسایی حرکات بدن، یک دکمه پرواز به روز رسانی شده، سه پایه، ردیابی مسیر زمینی و دسته کنترل ارتقا یافته، میشود. برای ایده دادن به شما در مورد هر کدام از این ویژِگی ها :

طراحی مسیر: یک مسیر را روی صفحه نمایش خود بکشید، فانتوم ۴ پیشرفته در حین نگهداری ارتفاع ثابت، در این مسیر حرکت می کند. در حالی که “ترسیم” فعال شده باشد، خلبان می تواند تمرکز خود را روی زوم دوربین و حتی جهتی که دوربین رو به رو میشود، قرار دهد.

دسته کنترل : فانتوم ۴ پیشرفته می تواند افراد را در حالی که در یک فریم هستند شناسایی و ردیابی کند. بهبود صورت گرفته در الگوریتم جدید استفاده شده است، که می تواند اشیاء بیشتری را شناسایی کند و دینامیک پرواز را جهت اطمینان از پروازی آرام تنظیم کند.

حالت شناسایی حرکات بدن: فانتوم ۴ پیشرفته می تواند از دستورالعمل هایی، جهت تصویر برداری به صورت سلفی از شخص، از طریق “شناسایی حرکات بدن”، پیروی کند. این موضوع به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به تمرکز بر کنترل از راه دور و درگیر شدن با دکمه ها، تصاویر هوایی عالی از خودشان بگیرند.

 

این ها فقط برخی از ویژگی های  جذاب فانتوم ۴ پیشرفته هستند که اغلب در فانتوم پرو ۴ نیز یافت می شوند. آنچه که حقیقتا نسبت به فانتوم پرو ۴ تفاوت ایجاد میکند نکات کلیدی زیر است:

فانتوم ۴ پیشرفته در مقایسه با فانتوم پرو۴ : چهار تفاوتی که لازم است بدانید.

فتوگرامتری

سیستم پرواز خودکار

فانتوم ۴ پیشرفته فقط در گزینه دوری از موانع موجود در فانتوم پرو۴ ، کمبود دارد. همانطور که می دانیم فانتوم پرو ۴ دارای حسگر موانع ۵ جهته میباشد. سه مجموعه از سیستم های بصری برای جلوگیری از موانع در جلو ، پشت و زیر پهپاد ، و همچنین سیستم حسگر مادون قرمز در هر دو طرف پهپاد قرار دارد. فانتوم ۴ پیشرفته، حسگر موانع را در جلو و زیر پهپاد دارد، حسگرهای پشت  و سنسورهای مادون قرمز در هر دو طرف را ندارد. در غیر این صورت، سیستم های پرواز هر دو مشابه هستند.

فتوگرامتری

 

فرکانس بکارگرفته شده در نمایش زنده

با فانتوم پرو۴ شما می توانید از ۲٫۴ تا ۵٫۸ گیگاهرتز را جهت دستیابی به پایداری سیگنال واضح تر در مناطقی با تداخل رادیویی بالا، انتخاب کنید. فانتوم پرو ۴ فرکانس ۵٫۸ گیگاهرتز را پشتیبانی نمیکند.

قیمت

قیمت فانتوم ۴ پرو با کنترل از راه دور استاندارد ۱،۴۹۹ دلار است.  فانتوم پرو ۴ پلاس، که شامل یک پهپاد فانتوم پرو ۴ و یک کنترل از راه دور با صفحه نمایش فوق العاده روشن است، با قیمت ۱۷۹۹ دلار آمریکا در دسترس است.

از سوی دیگر، قیمت فانتوم ۴ پیشرفته با یک کنترل از راه دور استاندارد ۱،۱۹۹ دلار است. فانتوم ۴ پیشرفته پلاس، ۱۴۹۹ دلار فروخته می شود.

وزن

با وزن ۲۰ گرم، فانتوم ۴ پیشرفته، سبکتر از فانتوم پرو ۴ است، در حالی که تاثیر چشمگیری بر زمان پرواز ندارد.

درباره فانتوم ۴ پیشرفته بیشتر بدانید .

منبع: www.store.dji.com


مطالب مرتبط:

۱. فانتوم پرو ۳ در مقایسه با فانتوم پرو ۴ DJI : مروری بر مقایسه کیفیت تصویر (آزمایش ویدئو)
۲. فانتوم ۴ پرو Obsidian : جعبه گشایی و معرفی
۳. لوازم جانبی سری فانتوم ۴ که شما نیاز دارید


پرنده بدون سرنشین

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید