ژئوماتیکفتوگرامتری

پرواز با DroneDeploy بسیار بهتر شده است

آموزش نقشه برداری آپسیس

پرواز با DroneDeploy بسیار بهتر شده است

امکاناتی نظیر اجتناب از برخورد با موانع، پرواز آفلاین بهبود یافته، پشتیبانی از آخرین پهپادهای DJI و حالت های پرواز جدید به تازگی منتشر شده اند

در طول سال گذشته، DroneDeploy به اخذ، پردازش و تحلیل بیش از ۴۰ میلیون تصویر هوایی کمک نموده است. فراوانی این داده ها همانقدر است که شما تصور می کنید. اکنون، ما از بزرگترین پایگاه داده پهپادی روی زمین به عنوان اهرمی برای بهبود تجربه پروازی شما در حین عملیات و در سایت کاری استفاده می کنیم.

پرچم داری صنعت پرواز پهپادی

ما در سال ۲۰۱۷ شاهد پیشرفت های بسیاری بوده ایم. هر ماه، DroneDeploy به مشتریانش کمک می کند تا بیش از ۴۰۰۰۰ پرواز، معادل مسافتی بیش از ۱۵۰۰۰۰ مایل، یا حدود ۶ پرواز به دور زمین را به انجام برسانند.

 

شرکت DroneDeploy

هر ماه، DroneDeploy به مشتریانش کمک می کند تا بیش از ۴۰۰۰۰ پرواز، معادل مسافتی بیش از ۱۵۰۰۰۰ مایل، یا حدود ۶ پرواز به دور زمین را به انجام برسانند.

در طول این مسیر، ما به درک بهتری از نیازهای برنامه های ماموریتی شما دست یافته ایم. چه در حال ساخت مدل های سه بعدی از سازه ها بوده باشید، در مناطق بدون آنتن دهی تلفن همراه کار کرده باشید، و یا سعی کرده باشید تا از موانع در روی زمین اجتناب کنید، ما از شما یاد گرفته ایم. ما می دانیم که برای ساختن نقشه های عالی چه کاری باید انجام شود، و این آموخته ها راهشان را به محصولات ما باز می کنند. امروز، ما برای به اشتراک گذاشتن بسیاری از آنها با شما، هیجان زده ایم.

افزایش ایمنی روی زمین

ایمنی اولین اولویت شما روی زمین است. به همین علت است که ما برای پشتیبانی از اجتناب از موانع در طول هر پرواز با سکوهای پهپادی مجهز شده به سخت افزار سنجنده همراه نظیر: Mavic Pro، Phantom 4، و پهپادهای Inspire 2، به همکاری با DJI پرداخته ایم.

هنگام برنامه ریزی پرواز بعدی خود به ابزار اجتناب از موانع دسترسی پیدا کنید و یا آن را به عنوان تنظیمات پیش فرض در DroneDeploy در نظر بگیرید.

اکنون، هنگام برنامه ریزی هر پرواز با اپلیکیشن همراه DroneDeploy، ابزار اجتناب از موانع به صورت پیش فرض در اختیار شماست. اگر نیازی به آن نداشتید، هنگام برنامه ریزی پرواز دکمه مرتبط با این ویژگی را خاموش کنید. همچنین، می توانید از طریق تنظیمات DroneDeploy  بطور پیش فرض این ابزار را غیر فعال کنید.

 در مناطق دور برنامه های پروازی را ایجاد کنید، ببینید، و تعدیل نمایید

بسیاری از مشتریان ما در حال نقشه برداری از دور از دسترس ترین مناطق روی کره زمین هستند. از آنجایی که پهپادها به ابزارهای محبوب و ساده ای برای جمع آوری داده های هوایی در حوزه های جنگلداری، کشاورزی، و صنایع مرتبط با معادن تبدیل شده اند، شاهد این بوده ایم که بیش از ۱۰ درصد پروازهای پهپادی بدون اتصال به اینترنت انجام شده اند.

برای شمایی که در حال نقشه برداری در مناطق دور از دسترس هستید، شنیدن اینکه حالا بدون اتصال به اینترنت، امکان ساخت، دیدن و انطباق برنامه های پروازی جدید را دارید، خوشایند خواهد بود.

هنگام ساخت یک برنامه پروازی با DroneDeoly، تا ۱۰ برنامه پروازی و قطعات نقشه ای مبنا را بصورت آفلاین روی دستگاه همراه خود در اختیار داشته باشید.

آخرین به روزرسانی، این امکان را فراهم می کند تا قطعات نقشه های مبنا و تا ۱۰ برنامه پروازی را برای استفاده آفلاین روی زمین، بطور همزمان روی دستگاه همراهتان داشته باشید. کافیست کلید آفلاین را روشن کنید تا برنامه ها و نقشه های مبنا برای دستگاه شما دانلود شوند.

این به این معناست که شما دیگر به برنامه های ساخته شده در دفتر کار و یا منزلتان محدود نیستید. با DroneDeploy این امکان را خواهید داشت که در صورت نیاز، هنگام اجرای عملیات در برنامه های اولیه تغییراتی را ایجاد کنید.

در سخت ترین شرایط، نقشه های پهپادی تهیه کنید

عملیات های بازرسی، امداد و نجات، و ساخت و ساز، غالباً نیازمند پرواز پهپادها در شرایط سخت هستند. در هنگام انجام کار، چه شرایط بد آب و هوایی حاکم باشد و چه محیط کاری غبارآلود باشد، شما نباید با محدودیتی مواجه شوید. این جایی است که پهپادهای Matrice 200 شرکت DJI وارد عمل می شوند. این پهپادها برای موفقیت در سخت ترین موقعیت ها ساخته شده اند و این نقشه برداری در سرمای بینهایت، باد، گرد و غبار و حتی باران را ممکن می سازد.

پهپادهای سری M200 شرکت DJI
اکنون DroneDeploy پهپادهای سری M200 شرکت DJI را پشتیبانی می کند. عکس متعلق به DJI  است.

ما مفتخریم که اعلام کنیم که اکنون DroneDeploy نقشه برداری با پهپادهای DJI M200 را روی بستر iOS پشتیبانی می کند. اگر نیاز داشتید در شرایط سخت نقشه برداری کنید، ما هوایتان را داریم.

از طریق لابراتوارهای DroneDeploy به جدیدترین امکانات پروازی دسترسی داشته باشید

اگر تا بحال سری به لابراتوارهای DroneDeploy نزده اید تا نگاهی به آخرین امکانات آزمایشی ما بیندازید، حالا وقت آن است که به فکر این کار باشید. لابراتوارهای DroneDeploy جاهایی هستند که ما برخی از جدیدترین امکانات مان را برای آزمایش در اختیار عموم قرار می دهیم و از طریق تب تنظیمات در داشبورد DroneDeploy قابل دسترسی هستند. این، مکانی محبوب برای بررسی آخرین نوآوری ها در زمینه نقشه برداری پهپادی است.

این ماه، ما برای به اشتراک گذاشتن جدیدترین امکانات پروازی مان: حالت سه بعدی و حالت پرواز خودکار، هیجان زده ایم.

حالت سه بعدی

زمانی که در حال معرفی کار به مشتریان و یا مقایسه سازه ها با نقشه های طراحی هستید، نیاز دارید تا امکان تهیه مدل ها و ابرهای نقطه ای سه بعدی دقیق و برجسته را داشته باشید. در حالیکه ساخت مدل های سه بعدی مناسب همیشه آمیزه ای از علم و هنر بوده است، ما به سختی در تلاشیم تا با کاربرد درست پایگاه داده پهپادی مان، این پروسه را بصورت خودکار در آوریم.

در حالت سه بعدی، پهپاد شما در طول محیط برنامه پروازی به پرواز در آمده و مجموعه از پیش تعریف شده ای از تصاویر مایل را تهیه خواهد نمود، عکس ها به سمت مرکز منطقه نقشه برداری شده مایل خواهند بود. هنگام برنامه ریزی پرواز بعدیتان، حالت سه بعدی را تحت تنظیمات “پیشرفته” فعال نمایید.

هنگام برنامه ریزی یک پرواز، حالت سه بعدی را در تنظیمات پیشرفته روشن کنید.

نتایج به دست آمده تا این لحظه بسیار هیجان انگیز بوده اند. در زیر، می توانید یک نقشه که اخیراً توسط تیم ما تهیه شده است را ببینید. مدل سه بعدی تنها با گردآوری ۴۰ عکس با فعال بودن حالت سه بعدی، ساخته شده است.

این مدل سه بعدی با کیفیت بالا تنها با استفاده از ۴۰ عکس که با فعال بودن حالت سه بعدی جمع آوری شده اند، تهیه شده است.

در پاییز و پیش از آنکه این قابلیت جدید از حالت آزمایشی خارج شود، به تعدیل الگوریتم هایمان بر اساس نظرات کاربران خواهیم پرداخت. در این فاصله، ما شما را به امتحان کردن این ویژگی دعوت می کنیم. پس آن را بررسی کرده و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

حالت های پرواز خودکار

ما غالباً می شنویم که مشتریان در هنگام نقشه برداری با DroneDeploy، به روشی علمی تر برای انتخاب پوشش ها نیاز دارند. آخرین اپلیکیشن موجود در لابراتوارهای DroneDeploy بطور خودکار و بر اساس داده های بیش از ۱۰۰۰۰۰ نقشه، به محاسبه پوشش ها می پردازد. تنها لازم است که ارتفاع ساختمان ها و یا درختان را منطقه نقشه برداریتان وارد کرده و محیط مناسب را از میان گزینه های زمین، زمین متغیر، و یا سازه های ساخت بشر انتخاب کنید.

به علاوه، برخی از مشتریان ما که بیشتر در محیط های سه بعدی پیچیده سه بعدی پرواز می کنند، درخواست نموده اند که امکان پرواز با برنامه های “هاشوری” و یا “شبکه دوتایی”  و همچنین قابلیت تنظیم زاویه جیمبال پیش از پرواز را نیز در اختیار داشته باشند.

با تشکر از اپلیکیشن جدید حالت های پرواز خودکار، محصول آزمایشی دیگری از لابراتوارهای DroneDeploy، این امکانات در DroneDeploy در دسترس هستند. اگر علاقه مند به امتحان این امکان در ماموریت پروازی آینده خود هستید، حالا اپلیکیشن حالت های پرواز خودکار را از فروشگاه اپلیکیشن های DroneDeploy دانلود و نصب نمایید.

حالت های پرواز خودکار اکنون در فروشگاه اپلیکیشن های DroneDeploy در دسترس شماست.
منبع: blog.dronedeploy.com

دوره آموزش پرواز و پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری

دیدگاهتان را بنویسید