ژئوماتیکفتوگرامتری

کاربرد پهپادها در ساخت و ساز: بهبود بازرسی تجاری و ایمنی محل کار با UAVها

آموزش نقشه برداری آپسیس

کاربرد پهپادها در ساخت و ساز: بهبود بازرسی تجاری و ایمنی محل کار با UAVها

خلاصه وبینار: استفاده از پهپاد گردش کاری بازرسی را برای شرکت های مرتبط با ساخت و ساز و بازرسی ساده تر نموده است

در صنایعی نظیر ساخت و ساز و بازرسی، آسیب های جدی و یا مرگ کارگران بصورت روزانه، اتفاق نامعمولی نیست. در جستجوی راه های بهتر برای بازرسی سایت های کاری و شناسایی خطرات بالقوه پیش از وقوع، شرکت ها بیش از پیش به پهپادها و نقشه برداری پهپادی روی آورده اند تا کارایی و ایمنی کلی کارگران را افزایش دهند.

نقشه برداری با پهپاد

هفته گذشته، در خلال وبینار DroneDeploy، هیئت مشاورانی از DJI، گروه Beck و گروه Sequel به بحث در ارتباط با چگونگی انجام بازرسی میدانی و بهبود گردش کار با استفاده از DroneDeploy، بهبود بازرسی های تجاری و ایمنی سایت کاری با پهپادها، پرداختند.

وبینار DroneDeploy را از دست دادید؟نگران نباشید. فایل کامل ضبط شده را اینجا ببینید.

نگاهی ژرف به سری جدید پهپادهای Matrice 200 از شرکت DJI

پهپادهای Matrice 200 از شرکت DJI

David Benowitz از موسسه بازرگانی DJI به وبینار پیوست. David سری جدید پهپادهای Matrice 200 و دوربین های Zenmuse سازگار با آنها را معرفی کرد. او ویژگی هایی که این سری جدید از پهپادها را برای بازرسی های میدانی ایده آل می کند را به اشتراک گذاشت. مشخصاتی نظیر درجه استحکام IP43، پایه های جیمبال چندگانه، و قابلیت های RTK GPSدقیق.

برای دریافت خلاصه کامل، وبینار ضبط شده را از اینجا تماشا کنید.

بکارگیری و سنجش پهپادها از سوی گروه های کاری

 

در طول وبینار، با Grant Hagen، مدیر ساخت و ساز و طراحی مجازی از گروه Beck آشنا شدیم. Grant تجربه خود در زمینه پذیرفتن مسئولیت آوردن پهپادها به Beck و چگونگی گسترش عملیات های پهپادی در طول این مسیر را به اشتراک گذاشت. او اظهار داشت: “ورود پهپادها به Beck از ۲-۳ سال پیش آغاز شده است” و افزود : “زمانی که فناوری کاربردی عملی می یابد، بسیار هیجان زده می شوم و فکر می کنم دقیقاً از طریق جنبه های کاربردی مسایل می توان به این فضا وارد شد.”

نقشه برداری با پهپاد گروه Beck

ورود پهپاد به گروه Beck

  • بکارگیری پهپادها در سال ۲۰۱۴ برای تهیه نقشه های هوایی و مدل ها به منظور بهبود مستند سازی سایت، همکاری و طراحی آغاز شد.
  • اکنون برنامه پهپادی در زمینه های زیرگسترش یافته است:
  • نقشه برداری از سایت ها
  • مدل سازی سه بعدی
  • بازرسی هوایی
  • در حال حاضر پهپادها در ۱۰ سایت کاری مشغول فعالیت هستند.

پهپادها ارزش خود را در شرکت ها اثبات نموده اند، و امروزه Grant و گروهش، پهپادها را در سایت های کاری عظیم در آمریکا به منظور پیشبرد مستندات و مکاتبات، در کنار انجام بازرسی های هوایی، بکار می گیرند.

Grant گفت: “در حال حاضر ما از پهپادها در حدود ۱۰ پروژه استفاده می کنیم، که بسیار هیجان انگیز است. ولی من فکر نمی کنم که هدف نهایی تعداد آنها باشد. به عقیده من، با در نظر گرفتن تمامی موارد، مقصد ما چگونگی به کار گرفته شدن این فناوری توسط گروه برای بهبود پروسه های جاری است.” پهپادها گروه او را کاراتر ساخته و به Beck اجازه داده اند تا خروجی های بسیار ارزشمندی نظیر نقشه های ارتوموزائیک، مدل های سه بعدی و تصویربرداری مادون قرمز را برای مشتریانش فراهم آورد.

“به عقیده من، با در نظر گرفتن تمامی موارد، مقصد ما چگونگی به کار گرفته شدن این فناوری توسط گروه برای بهبود پروسه های جاری است.” – Grant Hagen از گروه Beck

موفقیتی که Grant و گروهش تاکنون تجربه نموده اند تنها شروع ماجراست. او برنامه هایی برای ادامه عملیات های سنجش در ماه ها و سال های پیش رو دارد، و انتظار دارد روند پیوسته پیشرفت فناوری پهپادی، شانس بازدهی بیشتر ساخت و سازها را بیشتر کند. طبق گفته های Grant، “این پروسه تا کنون خوشایند بوده است و ما هیجان بسیاری برای دیدن اینکه کجا پهپادی از زمین بلند می شود داریم.”

برای اینکه در مورد عملیات های سنجش پهپادی Grant در گروه Beck بیشتر بشنوید، فیلم کامل وبینار را ببینید.

تصویربرداری از طریق پهپاد تغییرات شگرفی را در بازرسی سایت ایجاد نموده است

گروه Beck از سال ۲۰۱۴ پهپادها را برای انجام بازرسی هوایی بکار می گرفته است. در آن زمان، پهپادها امکان جمع آوری داده از مناطقی که پیشتر در دسترس نبودند (چه از لحاظ راحتی و چه ایمنی) را فراهم می کردند. از آسمان خراش ها و بیمارستان ها تا محوطه های دانشگاهی، پهپادها داده های مورد نیاز برای بازرسی دقیق و کارای سقف ها، دیوارهای ساختمان ها، و سایر سازه های ارتفاعی تحت ساخت و ساز و یا نیازمند تعمیر را در اختیار گروه Beck  قرار داده اند.

نقشه برداری با پهپاد

Grant یک مطالعه موردی در ارتباط با کاری که Beck اخیراً در این سال با استفاده از DroneDeploy و تصویربرداری حرارتی از سقف کهنه یک ساختمان در محوطه دانشگاه صنعتی دالاس به انجام رسانده بود، را به اشتراک گذاشت. او و گروهش تصاویر هوایی را با استفاده از یک پهپاد DJI Inspire 1 مجهز شده با یک دوربین Zenmuse XT 640 و لنز ۱۳ میلیمتری، جمع آوری کردند. با شناسایی از راه دور مناطق در گیر مشکل، بازرسان قادر بودند تا کارشان را متمرکز نموده و زمان صرف شده روی سقف را محدود به نواحی مد نظر نمایند. Grant می گوید: “به جای جستجوی سوزن در انبار کاه، نقشه ای در اختیار دارید که به شما می گوید که دقیقاً باید کجا را نگاه کنید.” این زمان  بازرسی را به شدت (در برخی موارد تا ۴ ساعت) کاهش می دهد.

Grant می گوید: “کار ورودی برای کسب خروجی ارزشمند از طریق تصویربرداری حرارتی پهپاد مبنا، تغییرات چشم گیری را ایجاد نموده است و در حال حاضر این با هیچ فناوری دیگری در حوزه ساخت و ساز قابل مقایسه نیست.”

پس از آن، Grant قادر به بارگذاری JPGهای حرارتی در DroneDeploy و ایجاد نقشه و مدل های سه بعدی از ساختمان ها برای مشتریانش در دانشگاه صنعتی دالاس بود. این به آنها دید قدرتمندی از میزان آسیب دیدگی سقف داده و بطور واضح مشخص می کند که تعمیرات باید در کدام قسمت ها انجام گیرد. Grant می گوید: “ما داده های حاصل از تصویربرداری حرارتی را تقریباً در تمامی نرم افزارها وارد کردیم و DroneDeploy تنها نرم افزاری بود که کار کرد.”

برای یادگیری بیشتر، مطالعه موردی کامل را در اینجا بخوانید.

نقشه برداری با پهپاد

بهبود ایمنی و کارایی در بازرسی از تاسیسات انتقال نیرو با بکارگیری پهپادها

Chris Bartlett از گروه Sequel به وبینار پیوست. Chris در Sequel، به تحویل پی در پی داده های گردآوری شده، خدمات پهپادی، و داشبوردهای پروژه به مشتریان در شهرداری ها و تاسیسات انتقال نیرو در سرتاسر آمریکا کمک می کند.

Chris از سال ۲۰۱۶ بطور موفقیت آمیز به بازرسی از منابع آب، آنتن های تلفن همراه و سایر سازه های مرتفع پرداخته است. Chris  گفت: “پهپادها دقیقاً یک توسعه طبیعی از کاری که ما در بازرسی انجام می دهیم به نظر می رسیدند.” با استفاده از پهپادها، او می تواند تصاویر و نقشه های با قدرت تفکیک بالا و ارتفاع کم را، با روشی کارا، سریع و امن، به مشتریان تحویل دهد.

بطور سنتی، بازرسی از برج ها برای بازرسان میدانی نظیر Chris کاری خطرناک و دارای زمان فشرده بوده است. صدها فوت بالا رفتن در هوا برای در اختیار داشتن دیدی نزدیکتر از این سازه ها، وظیفه ساده ای نیست.  پهپادها کارایی و امنیت بیشتر را برای او و گروهش به ارمغان آورده اند.

“این یک صنعت بسیار خطرناک است. پهپادها روش کم هزینه تر و ایمن تری را برای انجام این بازرسی ها در تکرارهای بیشتر، فراهم آورده اند.” – Chris Bartlett از گروه Sequel

از طریق اخذ تصاویر پهپادی از سازه های مرتفع، او و تیمش دیگر نیازی به بالا رفتن از هر برجی را نداشتند. به جای آن، آنها یک پهپاد را برای تهیه عکس های هوایی بالا می فرستادند و تنها زمانی که مطلقاً ضروری به نظر می رسید با بالا رفتن از برج ها مواجه می شدند.

نقشه برداری با پهپاد

Chris می گوید: “اینها ابزارهای فوق العاده ای برای بازرسان، شرکت های مهندسی و سایر صنایع هستند. چالش اصلی ایجاد بینشی کامل از تمام داده های اخذ شده برای واضح ساختن تصمیمات آتی است. چطور برای یک گردش کاری در آینده تصمیم گیری می کنید؟ Chris تعدادی از ابزارهای برگزیده خود برای جمع آوری داده را یافته است. اپلیکیشن بهینه او، Fulcrum، اکنون در فروشگاه اپلیکیشن های DroneDeploy در دسترس است. در طول وبینار، Chris  ما را با گردش کاری اش آشنا کرد، بهترین شیوه ها را نشان داد و برخی از قابلیت های اپلیکیشن Fulcrum را با ما به اشتراک گذاشت. با بکارگیری DroneDeploy و Fulcrum، Chris قادر است به سرعت به جمع آوری داده پرداخته و گزارشات و بینشی آنی را برای مشتریانش پدید آورد.

نقشه برداری با پهپاد

برای دانستن بیشتر در مورد اینکه چطور پهپادها و ابزارهای جمع آوری داده نظیر Fulcrum بازرسی از تاسیسات انتقال نیرو را متحول می کنند، فایل ضبط شده وبینار را از اینجا تماشا کنید.

منبع: blog.dronedeploy.com

آموزش پهپاد

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید