ژئوماتیکفتوگرامتری

با نقطه کنترل زمینی هوشمند AeroPoints بیشتر آشنا شوید

نقطه کنترل زمینی هوشمند AeroPoints
آموزش نقشه برداری آپسیس

آیندۀ نقشه برداری پهپاد اینجاست!

مقدمه

چندی پیش در گزارشی تحت عنوان “AeroPoints نقشه برداری هوایی را آسان می کند”، به طور خلاصه با فناوری نقطه کنترل هوشمند AeroPoints آشنا شدیم. حال در این مقاله می خواهیم از نقطه نظر فنی و با نگاهی عمیق تر به ویژگی های این محصولِ کمپانیِ Propeller Aero نگاهی بیاندازیم.

AeroPoints نقاط کنترل زمینی هوشمندی هستند با GPS داخلی که اطلاعات مکانی دقیقی را ثبت می کنند. آن ها را روی زمین بگذارید، پهپاد خود را به پرواز در بیارید، و سپس آن ها را از روی زمین بردارید. نقطه کنترل شما ایجاد شده است!

چرا باید از این تجهیزات استفاده کنیم؟

بهترین تیم های نقشه برداری پهپاد می دانند که داده های صحیح و دقیق یعنی داشتن نقاط کنترل زمینی قابل اعتماد و دقیق. اما ایجاد نقاط کنترل با روش های متداول، روندی کُند، هزینه بردار و طاقت فرسا است. پروسۀ ایجاد نقاط کنترل باید آسان شود که این امر با تجهیزات نوینی مانند AeroPoints ممکن شده است.

و این به چه معناست؟

  • نیازی به خرید یا اجاره GPS های گران قیمت نیست
  • نیازی به ایجاد نشانه های رنگی بر روی زمین نیست
  • نیازی به اتصال به اینترنت در محدودۀ برداشت نیست
  • نیازی به تأخیر انداختن عملیات برای ایجاد نقطه کنترل نیست

تارگت های کنترل زمینی AeroPoints با هر نوع پهپاد و دوربینی سازگارند و راه حلی منطقی برای رسیدن به دقت های مورد نیاز در نقشه برداری هستند.

معرفی AeroPoints  | اولین نقطه کنترل زمینی هوشمند در جهان

ویژگی ها:

بسیار دقیق >> با ثبت داده های موقعیت در حالت PPK، تا ۲ سانتی متر دقت مطلق را برآورده می سازد.

منبع انرژی خورشیدی >> با وجود پنل خورشیدی قدرتمند حین دریافت داده های موقعیتی هیچ گاه باتری تمام نخواهد شد.

ارتباط بی سیم >> فعال سازی تنها با زدن یک دکمه به شما امکان برقراری ارتباط بی سیم برای بارگذاری داده موقعیت را می دهد.

سرعت و یکپارچگی >> سرورهای پردازشی کمپانی تنها چند دقیقه بعد از بارگذاری اطلاعات، موقعیتِ دقیقِ نقاط را ارائه می کنند.

مقاومت استثنایی >> AeroPoints تجهیزاتی ضد آب، ضد ضربه و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی هستند. باتری های LifePO4 این محصول در برابر دمای بالا، فشار، سوراخ شدن و جریان هوا ایمن هستند.

کنترل زمینی قابل رؤیت >> الگوی شطرنجی آزمایش شدۀ این محصول از بالا به خوبی قابل رؤیت است و در عکس های بسیار روشن تر از حد معمول محو نخواهند شد.

چگونه کار می کند؟

۱ – AeroPoints را در محدوده برداشت قرار دهید و با فشردن دکمه آن را فعال کنید.
۲ – پهپاد را بر فراز منطقه به پرواز در آورید.
۳ – AeroPoints را از روی زمین جمع کنید. زمانی که در محدوده wifi یا اینترنت اشتراکی تلفن همراه قرار گیرند به طور اتوماتیک داده های موقعیت را بارگذاری می کنند، سپس به حالت آماده به کار (standby) می روند.
۴ – به صفحۀ پیشخوان خود وارد شوید و نقاط نهایی را برای استفاده در نرم افزارهای پردازشی معمول دریافت نمایید، و یا حتی ساده تر؛ تصاویرتان را در پورتال کمپانی Propeller بارگذاری و از موتور پردازش ابری یکپارچه آن برای کامل کردن پروژه استفاده کنید.

 

AeroPoints

propeller aeropoint

نمونه ای از خروجی پردازش AeroPoints را از اینجا دریافت کنید.

کاتالوگ جزییات فنی AeroPoints را از اینجا دریافت کنید.

پرسش های متداول

[vc_row][vc_column][vc_accordion active_tab=”false” style=”rd_acc_2″][vc_accordion_tab title=”نقاط کنترل AeroPoints چقدر دقیق هستند؟” title_color=”#3ab3c2″ content_text_color=”#000000″][vc_column_text]اگر در محدوده سرویس های تصحیح GNSS باشید، AeroPoints در کنار دیگر تجهیزات دقیق GNSS برای بهبود موقعیتش از اطلاعات ایستگاه های مبنا استفاده می کند.

  • دقت نسبی (داخلی): بهتر از ۱ سانتی متر (X,Y,Z)
  • دقت مطلق (جهانی): تا ۲ سانتی متر (X,Y) و ۳ سانتی متر (Z)

آیا در محدوده تحت پوشش تصحیحات GNSS هستید؟ اینجا کلیک کنید.

خارج از محدوده تصحیحات GNSS هستید؟

هنوز می توانید با دقت های خوب نقشه برداری کنید. AeroPoints از الگورتیم اختصاصی کمپانی استفاده می کند تا موقعیت نقاط محدوده برداشت را بهبود بخشد.

  • دقت نسبی (داخلی): بهتر از ۱ سانتی متر (X,Y) و ۲ سانتی متر (Z)
  • دقت مطلق (جهانی): تا ۲۰ سانتی متر – بسته به مدت زمان برداشت

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”برای پوشش محدوده برداشت از چه تعداد نقطه کنترل AeroPoints باید استفاده شود؟” title_color=”#3ab3c2″ content_text_color=”#000000″][vc_column_text]برای محدوده هایی تا مساحت ۱۵۰ هکتار (۳۷۰ اکر) یک ستِ استانداردِ ۱۲ تایی از AeroPoints مناسب خواهد بود. برای پوشش محدوده های بزرگ تر باید از نقاط کنترل بیشتری استفاده کرد.

برای سایت های کوچک یا سازه های منفرد چطور؟

AeroPoints در چنین شرایطی نیز بیشترین دقت را تضمین می کند. پیشنهاد می کنیم حتی در محدوده های کوچک از حداقل ۸ نقطه کنترل AeroPoints استفاده شود.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”چقدر طول می کشد تا داده های مکانی برداشت شوند؟” title_color=”#3ab3c2″ content_text_color=”#000000″][vc_column_text]درون شبکه های GNSS لازم است AeroPoints حداقل ۳۰ دقیقه فعال باشند تا موقعیت دقیق را ثبت کنند. اگر AeroPoints را خارج از شبکه های GNSS استفاده می کنید لازم است این نقاط کنترل به مدت ۲ تا ۶ ساعت فعال باشند.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”آیا می توان برای تکرار عملیات برداشت AeroPoints را در منطقه رها کرد؟” title_color=”#3ab3c2″ content_text_color=”#000000″][vc_column_text]نقاط کنترل زمینی هوشمند AeroPoints قادر هستند بدون پر شدن حافظه هفته ها اطلاعات GNSS را ذخیره کنند و این بدان معنی است که شما می توانید بین بارگذاری ها، چندین مرتبه برداشت انجام دهید. با پنل خورشیدی و باتری های قدرتمند لیتیومی، این تجهیزات همواره تمام شارژ و قابل استفاده خواهند بود.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row][vc_column][/vc_column]

منبع: وب سایت کمپانی Propeller Aero

نویسندهحمید غیور

دیدگاهتان را بنویسید