اخبار ژئوماتیک

ابزارهای نقشه سازی مبتنی بر وب Cadcorp SIS جایگزین نسخه های پیشین GIS شهرداری می شوند

آموزش نقشه برداری آپسیس

شهرداری منطقه Mansfield پروژه ای را برای جایگزین نمودن GIS قدیمی خود و کاهش هزینه های صدور مجوز GIS دسکتاپ آغاز نموده است. تیم GIS شهرداری به دنبال یک GIS تحت وب شهودی است که کاربران خارجی و پیمانکاران از طریق آن به آسانی قادر به بررسی داده ها از دستگاه های دسکتاپ و یا موبایل خود باشند. هدف دیگر تشویق کاربران داخلی به بکارگیری یک سامانه نقشه سازی مبتنی بر وب بود. این نیازمند سامانه ای مبتنی بر وب بود که به کاربران امکان مشاهده، تحلیل، چاپ و ویرایش داده های GIS را بدهد.

Cadcorp با توجه به قابلیت هایش در برآورده ساختن این نیازها و همچنین سابقه کمک به شهرداری ها در صرفه جویی در هزینه ها، برای این کار انتخاب شد. Cadcorp یک راه حل نقشه سازی GIS ای مبتنی بر یک سرور با دو رابط کاربری تحت وب برای GIS تحت وب و شبکه داخلی را پیشنهاد نمود. لایه های نقشه ای تحت وب Cadcorp از طریق اینترنت برای استفاده عمومی و از طریق شبکه داخلی برای استفاده درون سازمانی در دسترس قرار دارند. ویرایش ویژگی ها برای کاربران درون سازمان امکان پذیر است. واحد GIS شهرداری بخش Mansfield از GIS دسکتاپ Cadcorp برای مدیریت سامانه و تحلیل ها و پروژه های دقیق GIS استفاده خواهد نمود.

Glynn Bacon مدیر واحد GIS شهرداری بخش Mansfield اشاره می کند: “بکارگیری نرم افزار نقشه سازی تحت وب Cadcorp به معنای آن است که ما هزینه های بالاسری صدور مجوز GIS دسکتاپ را بدون از دست رفتن کارآمدی، کاهش داده ایم. ”

Cadcorp ابزارهایی برای کمک به شهرداری Mansfield برای برآوردن تعهداتشان تحت INSPIRE و نیازهای قانونی مصوب در مورد داده های باز را نیز فراهم آورده است.

ارائه شده از وبسایتMansfield و Cadcorp
منبع : www.geoinformatics.com


مطالب مرتبط:

۱. گزارش تصویری روز GIS در مرند
۲. پروژه راه اندازی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) شبکه، علمک و مشترکین
۳. واگذاری تهیه بانک اطلاعاتی GIS مبتنی بر اطلاعات ممیزی شهر


آموزش نرم افزار arcGIS

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی نرم افزار ArcGIS (مقدماتی)  کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید