اخبار ژئوماتیک

شناسایی فوری ایرادات از طریق سکوی آنلاین BIM

آموزش نقشه برداری آپسیس

۳D Repo ارائه دهنده فناوری ساختار رقومی، نرم افزاری که ایرادات در طرح های ساختاری را از طریق تحلیل مدل های سه بعدی ثبت شده توسط شرکای پروژه و پیمانکاران را معرفی نموده است. قابلیت جدید شناسایی مشکل به راه حل ۳D Diff شرکت ۳D Repo اضافه شده است. ۳D Diff که به تازگی راه اندازی شده است، اولین نرم افزار شناسایی تغییرات آنی مبتنی وب برای مدل های سه بعدی است که در مدل سازی اطلاعاتی ساختمان (BIM) مورد استفاده قرار گرفته است.

راه حل ۳D Diff بهبود یافته با شناسایی اشکال، که در حوزه خود اولین است، بطور خودکار تقاطع ها و بنابراین تعارضات احتمالی بین انواع مختلف مدل ها را شناسایی و مشخص می کند. از ابتدای برنامه های معماری، مجموعه ای از ضوابط شامل ضوابط ساختاری، محیط زیستی، مکانیکی، الکتریکی و لوله کشی و بسیاری دیگر، هریک مدل های مخصوص به خود را تولید خواهند نمود. هر یک از این مدل ها می توانند شامل مجموعه ای از فایل های سه بعدی با متادیتای مشخص باشند. از این رو، در بسیاری موارد هر ضابطه پیش از بازبینی طراحی در یک اتحادیه، بصورت مجزا کار می کند، اشکالاتی نظیر ترکیدگی لوله در طول یک سازه فلزی مستحکم به سادگی قابل رخ دادن است.

شناسایی ایرادات سه بعدی مبتنی بر ابر یک روش سریع و قابل اعتماد برای مقایسه و تضاد سنجی مدل های سه بعدی از طریق ضابطه های مختلف و بدون توجه به فرمت فایل نرم افزاری مورد استفاده برای ایجاد آنهاست. ۳D Diff با قابلیت شناسایی ایرادات، که در صف ثبت اختراع است، بصورت آنی و از طریق یک مرورگر وب رمزگذاری شده روی هر نوع مدل عمل می کند. راه حل ۳D Repo نیز به کاربران اجازه به اشتراک گذاشتن تصاویر و اشکالات مشخص شده را با شرکای پروژه و سهام داران بدون توجه به موقعیت یا منطقه زمانی آنها می دهد. بعدتر امکان تهیه خروجی در قالب فایل های BCF (فرمت همکاری ساختمانی) وجود دارد که می توانند از طریق ابزارهای نوشتاری به اشتراک گذاشته شود. برخلاف راه حل های موجود در بازار که تمامی عوارض مشکل دار را مشخص می کنند، ۳D Repo نقطه دقیق پدیدار شدن اشکالات را شناسایی کرده و به تصویر می کشد.

دکتر Jozef Dobos مدیر عامل ۳D Repo می گوید: “اشکالات غالباً دلیل اصلی تاخیر در پروژه های ساخت و ساز هستند، چرا که پروسه BIM شامل داده هایی است که توسط همکاران مختلف پروژه گردآوری شده است. یافتن اشکالات بصورت آنی و در هر مرحله ای می تواند تغییرات عظیمی را در میزان سادگی، سرعت و بنابراین هزینه پروسه اصلاح ایجاد نماید.”

او ادامه میدهد: “استفاده از شناسایی اشکال سه بعدی در کنار فناوری شناسایی تغییرات ۳D Diff می تواند در طبق برنامه پیش رفتن پروژه تفاوت ایجاد کند. مدل ها از هر نوع و بدست آمده از هر منبع می توانند با طرح های اصلی و با هم مقایسه شوند و از شناسایی اشکالات در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین اثرگذاری اطمینان حاصل گردد.”

منبع: www.geoinformatics.com

دیدگاهتان را بنویسید