ژئوماتیکفتوگرامتری

۵ پهپاد مناسب برای کشاورزی دقیق

پهپاد کشاورزی
آموزش نقشه برداری آپسیس

۵ پهپاد مناسب برای با کشاورزی دقیق

پهپادها (که به عنوان وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین نیز شناخته می شوند) در بسیاری از کاربردها، از جمله نقشه برداری، نظارت و تهیه نقشه از زیستگاه ها، مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از کاربردها جدید جالب توجه آنها در امور دقیق مرتبط با کشاورزی است. پهپادها می توانند برای مدیریت محصولات بصورت دقیق، تحلیل های مرتبط با پوشش گیاهی، سنجش احجام، ایجاد مدل های سه بعدی و بسیاری کاربردهای دیگر، بکار گرفته شوند. شما می توانید مجموعه انتخاب شده ای از ۵ کاربرد پهپادها در امور دقیق مرتبط با کشاورزی را در ادامه این مطلب بیابید.

کاربرد دوربین های حرارتی و چندطیفی در کشاورزی دقیق

سنجنده های چندطیفی و حرارتی، با وجود اینکه پتانسیل آنها تقریباً یک دهه پیش به اثبات رسیده بود، تا چند وقت پیش برای بکارگیری در سکوهای کوچک پهپادی، بیش از حد سنگین و جاگیر بودند. اگرچه امروزه سنجنده های چندطیفی و حرارتی سبک وزن روی پهپادهای کوچک بطور تجاری در دسترس بوده و در کاربردهای متنوعی شامل امور دقیق مرتبط با کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

سنجنده های چندطیفی و حرارتی روی پهپادها سوار شده اند و می توانند برای ارزیابی حیات گیاهان، برآورد بازده محصول و سایر کاربردهای مرتبط با پایش گیاهان، بکار گرفته شوند.

۵ پهپاد بکار گرفته شده در کاربردهای دقیق مرتبط با کشاورزی در وبسایت Geo-matching.com

در بخش کاربرد پهپادها در نقشه برداری و مدل سازی سه بعدی، می توانید بیش از ۵۰ فروشنده و ۸۳ پهپاد را بیابید. ما یک انتخاب ۵ تایی از آنهایی که در ارتباط با امور دقیق مرتبط با کشاورزی مناسب هستند، انجام داده ایم.

  • SenseFly eBee SQ

پهپاد کشاورزی SenseFly eBee SQ

eBee SQ یک پهپاد کشاورزی پیشرفته است که به افراد حرفه ای نظیر مشاوران محصول، پرورش دهندگان و محققان، از پهپاد تا موارد عملیاتی، خدمات ساده و کارایی را ارائه می دهد. eBee SQ می تواند تا  ۵۵ دقیقه با یک بار شارژ باتری پرواز کند. این عملکرد آنرا قادر به ایجاد پوششی تا  حدود ۲۰۰ هکتار با پرواز در ارتفاع ۴۰۰ فوتی بالای سطح زمین می سازد.

ویدئو: eBee SQ- پهپاد کشاورزی پیشرفته

 

  • پهپاد Trigger Composites EasyMap

پهپادEasyMap UAVپهپاد Easymap کاربر پسند ترین ابزار فتوگرامتری موجود در بازار است. این پهپاد ساخته شده از مواد کامپوزیت (ترکیبی) بادوام، با عملکرد ۱۰۰% خودکار، سرعت بالا و نفوذ عالی در باد، به سادگی با دست پرتاب شده و فرودی بسیار ایمن روی بدنه دارد. پهپاد Easymap می تواند برای نقشه برداری، استخرج معادن، امور دقیق مرتبط با کشاورزی و بسیاری کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

ویدئو: نقشه بردار Pteryx Agro

  • RIEGL RiCopter

پهپاد RIEGL RiCopter

Ricopter REIGL که یک پهپاد با عملکرد فوق العاده است، آماده است تا بصورت هدایت شده از راه دور سیستم اسکنر لیزری هوایی را به پرواز در آورد. این پهپاد می تواند با یک سنجنده لیداری از رده نقشه برداری RIEGL VUX-1UAV تجهیز شود تا یک راه حل جامع یکپارچه را ارائه دهد.

ویدئو: پهپاد RiCOPTER جدید کاملاً یکپارچه در حال پرواز!

  • Aibotix Aibot X6

پهپاد Aibotix Aibot X6

Aibot X6 یک پهپاد حرفه ای است، و بطور خاص برای پاسخ به نیازهای مطرح شده در ارتباط با وظایف نقشه برداری، امور دقیق مرتبط با کشاورزی و بازرسی صنعتی طراحی شده است. این پهپاد بصورت مستقل عکس هایی با قدرت کیفیت بالا و زمین مبنا شده را تهیه می نماید که می توانند در پروسه پردازش به ابر نقاط، ارتوفتو، و مدل های سه بعدی با دقت عالی تبدیل شوند.

ویدئو: محاسبات حجمی با Aibot X6

  • Animus Robo-Tek Kronos XF

پهپاد Animus Robo-Tek Kronos XF

Kronos XF برای پر بازده نموده فرآیندهای نقشه برداری و نقشه سازی از طریق کاهش تعداد نقاط کنترل زمینی لازم به صفر طراحی شده است. فواصل نمونه برداری زمینی در خلال پرواز در ارتفاع ۱۰۰ متری بالای زمین به ۱٫۳ سانتیمتر در پیکسل کاهش یافته و در صورت پرواز در ارتفاع زیر ۱۰۰ متر به میزانی کمتر از ۱ سانتیمتر خواهد رسید. اخذ تصاویر برای ساخت ابر نقاط متراکم، مدل رقومی زمینی و یا یک ارتوفتو بکار گرفته شده و توسط GNSS PPK بطور دقیق زمین مبنا می شود.

منبع: geo-matching.com

دیدگاهتان را بنویسید