ژئوماتیکفتوگرامتری

چگونه کیفیت نقشه تهیه شده توسط پهپاد را بهبود بخشیم

چگونه کیفیت نقشه تهیه شده توسط پهپاد را بهبود بخشیم
آموزش نقشه برداری آپسیس

چگونه کیفیت نقشه تهیه شده توسط پهپاد را بهبود بخشیم

نتایج شک برانگیزند؟ اینجا به برخی کارهای ساده ای که می توانید انجام دهید، اشاره می کنیم

از آنجایی که تهیه نقشه با پهپادها بیشتر کار هنری است تا علمی، زمانی که چیزها دقیقاً خوب پیش نمی روند، احساس می شود که تمام دنیا بر علیه شماست…

گاهی اوقات باید با آن کنار بیایید و به میکل‌آنژ درونتان رجوع کنید

خب، می توانست بدتر از این هم باشد!!

جدی باشیم، اگر احساس می کنید که هیچ چیز مطابق میلتان پیش نمی رود و یا می خواهید پیش از ساخت اولین نقشه تان بر اساس نکات عملی به برنامه ریزی بپردازید، نکات ارائه شده توسط کارشناسان ما برای کمک به موفق تر ساختن پروسه ساخت نقشه، را که در زیر ارائه شده اند را ببینید.

در هنگام برنامه ریزی، پوشش طولی و عرضی را افزایش دهید

تصویری از یک پرواز نقشه برداری با DroneDeploy

تصویری از یک پرواز نقشه برداری با DroneDeploy

در پست قبلی در این سری، آموختیم که هم پوشانی چیست و چرا دارای اهمیت است.

تصویر سمت چپ نشان دهنده هر تصویر تهیه شده توسط پهپاد، روی نقشه است، که با رنگ زرد مشخص شده اند. توجه خواهید نمود که چطور هریک از این تصاویر با یکدیگر هم پوشانی دارند. این پوشش در هر دو راستای طول و عرض است. این پرواز هم پوشانی نسبتاً خوبی را نشان می دهد، بد نیست.

با افزایش پوشش های طولی و عرضی در پرواز نقشه برداری پهپادی تان، با تنظیم ساده دوربین تان برای اخذ سریع تر تصاویر، تعداد تصاویر تهیه شده در هر مسیر افزایش خواهد یافت.

به خاطر داشته باشید که دوربین شما سرعت عملکرد محدودی دارد، بنابراین پس از اینکه به نقطه مرزی این محدوده برسید بهبود بیشتری را مشاهده نخواهید کرد.

پرواز با همپوشانی بیشتر بین هر دو مسیر پروازی، ساده ترین راه برای داشتن ویژگی های قابل انطباق در تصویر برداری است (که به پروسه به هم دوختن تصاویر کمک می کند)، اما این به قیمت کاهش مساحتی که پهپاد شما در یک پرواز می تواند پوشش دهد، تمام می شود.

پرواز با ارتفاع بالاتر

ارتفاع بیشتر (معمولاً) بهتر است

ارتفاع بیشتر (معمولاً) بهتر است

پرواز در ارتفاع بالاتر به لنز دوربین (با زاویه دید معلوم) اجازه می دهد تا مساحت سطحی بیشتری را در یک تصویر پوشش دهد، بنابراین در هر عکس، شانس پوشش ویژگی های مشترک منحصر به فرد در تصاویر متعدد را تضمین نموده و می تواند به نقشه برداری از مناطقی با مناظر همگون (نظیر چتر درختان و یا نواحی کشاورزی) کمک کند. این پوشش طولی (و گاهی پوشش عرضی) قابل دست یابی برای یک مجموعه دوربین ولنز ارائه شده را نیز محقق می سازد.

پرواز در ارتفاع بالاتر قدرتمندترین راه برای بهبود کیفیت داده هاست

آهسته تر پرواز کنید

آهسته تر پرواز کنید

آهسته تر پرواز کردن به شاتر دوربین زمان بیشتری را برای اخذ تصاویر از زمین متحرک زیر آن ارائه می دهد. این به آن معناست که با تنظیمات داده شده برای سرعت شاتر، احتمال اینکه تصاویر اخذ شده با دوربین تار باشد کمتر است و همچنین مزیت پوشش طولی بیشتر نیز اضافه خواهد شد.

تنظیمات دوربین خود و کیفیت هر عکس را بررسی نمایید

تنظیمات دوربین خود و کیفیت هر عکس را بررسی نمایید

DroneDeploy در تلاش است تا دوربین شما تصاویر را در بهترین کیفیت مطلق ممکن تهیه کند. اگرچه، کیفیت تصاویر در نهایت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد (برخی از آنها در بالا مورد اشاره قرار گرفته اند)، بنابراین این برای کابران مفید خواهد بود که کیفیت هر عکس تهیه شده را در طی انجام پروسه عملیات نقشه برداری پهپادی، بررسی نمایند.

یک یادآوری سریع: سرعت کارت حافظه SD شما بر سرعت اخذ تصاویر دوربین شما تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان یک قانون تجربی، یک SD سریع تر معمولاً به شما در تهیه نقشه های دارای کیفیت بالاتر کمک خواهد نمود.

یک ماموریت “دقیق” را با DroneDeploy برنامه ریزی کنید

اگر یکی از کاربران DroneDeploy و AgEagle drone هستید (و یا GoPilot را دارید) می توانید در هنگام برنامه ریزی پرواز خود از داشبورد DroneDeploy، گزینه “Ortho Map” را انتخاب کنید. یک گزینه “دقیق” نیز در منوی تنظیمات پیشرفته وجود دارد. این گزینه به شما اجازه برنامه ریزی برای یک پرواز شطرنجی بر فراز منطقه ای که قصد تهیه نقشه از آن دارید را می دهد.

برنامه دقیق فعال نشده است – برنامه پروازی استاندارد چمن زنی

برنامه دقیق فعال نشده است – برنامه پروازی استاندارد چمن زنی
برنامه دقیق فعال شده است – برنامه شطرنجی برای پوشش کلی بیشتر
برنامه دقیق فعال شده است – برنامه شطرنجی برای پوشش کلی بیشتر

نتایج؟ تصاویر بیشتری از زوایای مختلف اخذ می شوند.

با پشتیبانی خدمات نقشه برداری آپسیس تماس بگیرید

در نهایت، تنها یک خط برای ما بنویسید و ما را از اینکه نتایجی که انتظار داشتید را دریافت نمی کنید. در نهایت، ما برای کمک به شما اینجاییم!

موفقیت شما بالاترین اولویت ماست!

منیع: blog.dronedeploy.com


دوره آموزش پرواز و پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری

دیدگاهتان را بنویسید