ژئوماتیکفتوگرامتری

جزئیات عملی راه اندازی یک کسب و کار مبتنی بر پهپادهای تجاری

پهپاد نقشه برداری
آموزش نقشه برداری آپسیس

پهپاد نقشه برداری

Photo by Jonas Weckschmied (Pilot and Operator) CC by 2.0 via Flickr

جزئیات عملی راه اندازی یک کسب و کار مبتنی بر پهپادهای تجاری

بیمه UAV، مقررات و مجوزهای لازم برای ارائه دهندگان خدمات پهپادی جدید

برای کسب و کار مبتنی بر پهپادهای تجاری خود یک اسم گیرا انتخاب کنید. یک لوگوی به یادماندنی طراحی کنید. برای یافتن یک پایگاه مشتریان محکم، ارتباطات خود را گسترش دهید. اینها بخش های سرگرم کننده راه اندازی یک کسب و کار مرتبط با خدمات پهپادی هستند. اما در کنار اینها برخی امور مرتبط با وظایف عملیاتی نظیر دست یابی به یک مجوز تجاری، دنبال کردن مقررات و خرید یک بیمه پهپادی نیز، بروز می کنند.

به عنوان یک ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پهپادهای تجاری (DSP) تازه کار، مهم است که برای بررسی این جزئیات عملی، مدتی بخش بازاریابی را کنار بگذارید. در نهایت، ساخت یک زیربنای قوی، کسب و کار شما را برای دست یابی به موفقیت طولانی مدت آماده می کند.

خب، چطور باید یک کسب و کار مبتنی بر پهپادهای تجاری جدید را راه اندازی کنیم؟ در یک پست قدیمی تر به نکاتی در ارتباط با بازاریابی، قیمت گذاری و یافتن مشتریان اشاره کردیم. حال وقت آن رسیده است تا درون جزئیات شیرجه بزنیم. اینجا به مبانی لازم برای آغاز کار با بیمه UAV، مقررات پهپادهای تجاری، مجوزهای بخش ۱۰۷ و بیشتر خواهیم پرداخت.

با مطالعه راهنمای راه اندازی یک کسب و کار مبتنی بر پهپادهای تجاری DroneDeploy، در این ارتباط بیشتر بیاموزید

مجاز شوید: گواهینامه ها، مجوزها، و ساختار کسب و کار پهپادی شما

اگر می خواهید این کار را انجام دهید و می خواهید به درستی انجام شود، اولین نیاز شما کسب مجوزهاست. تقریباً در تمام کشورها پیش از آنکه یک پهپاد تجاری را به پرواز درآورید باید از دولت کسب اجازه کرده باشید. در حالیکه حوزه های قضایی ای نظیر کانادا و امارات در حال حاضر با نحوه وضع مقررات در ارتباط با صنعت UAV درون مرزهایشان دست به گریبان هستند، در آمریکا تهیه گواهینامه ها و مجوزها به عنوان یک اپراتور پهپاد نسبتاً ساده است.

برای انجام کار بصورت قانونی، باید سه اقدام ضروری را به انجام برسانید: گواهینامه های مربوط به بخش ۱۰۷ را برای خود و تمام راهبرانی که استخدام می کنید تهیه کنید، در ارتباط با ساختار کسب و کار خود تصمیم بگیرید و به دنبال یک مجوز برای کسب و کار خود باشید.

گواهینامه بخش ۱۰۷ FAA

اگر سال گذشته را در یک کلبه جنگلی سپری نکرده باشید، احتمالاً در ارتباط با بخش ۱۰۷ چیزهایی به گوشتان خورده است. این قانون که در آگوست ۲۰۱۶ تصویب شده است، مسیر واضحی را برای کسب مجوزهای لازم برای بهره برداری تجاری از پهپادها، برای همه مشخص نموده است. برخلاف پروسه دست و پاگیر قدیمی، اکنون اپراتورهای پهپاد نیاز دارند تا سه گام زیر را بردارند:

  • پهپادهای خود را ثبت کنید
  • امتحان تئوری را بگذرانید
  • فرم ۸۷۱۰-۱۳ را در سامانه FAA-IAGRA پر کنید

مطمئن نیستید که پرواز تجاری انجام خواهید داد؟ توصیه های راهبر هلیکوپترهای تجاری و متخصص UAV، Ian Smith را در نظر داشته باشید. او به این نکته اشاره می کند که از دید قانون، دستمزد، دستمزد است. اگر هرچیزی را در مقابل خدمات پهپادی خود بپذیرید (فرقی نمی کند چقدر اندک)، کارکرد شما تجاری در نظر گرفته می شود.

Ian  می گوید: “با پذیرفتن نوشیدنی، بلیط اتوبوس و یا چند باک بنزین، مزد عملیات پهپادی شما پرداخت شده است. و اگر شما این دستمزد را بپذیرید، عملیات شما تجاری در نظر گرفته می شود”. بطور مشابه، هر کسی که از پهپاد در جهت اهداف تجاری خود استفاده کند، مثل یک کشاورز که به پرواز در آوردن پهپاد را به عنوان بخشی از عملیات کشاورزی خود انجام می دهد، یک راهبر پهپاد تجاری در نظر گرفته شده و نیاز به کسب گواهینامه بخش ۱۰۷ برای باقی ماندن در مسیر قانون دارد. بنابراین حتی اگر به بهره برداری از پهپاد خود برای اهداف تجاری فکر می کنید، اخذ گواهینامه بخش ۱۰۷ ارزش زمان شما را خواهد داشت.

شرکت DARTdrones

DARTdrones یک کلاس آمادگی برای امتحان آنلاین جامع را برای آزمون تئوری بخش ۱۰۷ پیشنهاد می کند

آماده درس خواندن برای امتحان تئوری بخش ۱۰۷ هستید؟ DARTdrones یک دوره آنلاین آمادگی را پیشنهاد می دهد.

ساختار کسب و کار

اگر در ارتباط با راه اندازی کسب و کار خود تحقیقاتی را انجام داده باشید، احتمالاً در مورد ساختارهای کسب و کار مختلف موجود چیزهایی شنیده اید. به عنوان یک کسب و کار جدید، نیاز خواهید داشت تا زمانی را صرف تصمیم گیری در ارتباط با ساختار قانونی خود کنید. هر کشور مقررات خاص خود و مجموعه ای از ساختارهای کسب و کار قابل انتخاب را دارند. به عنوان نقطه شروع، Global Business Culture یک توضیح مستقیم در ارتباط با ساختارهای کسب و کار در هر کشور را ارئه می کند.

اگر تصمیم دارید تا در قالب مالکیت انحصاری در آمریکا کار کنید، به جز اقدام برای مجوزهای کسب و کار محلی و استانی (والبته بخش ۱۰۷ خود) نیازی به انجام کار دیگری نخواهید داشت. اگرچه، این ممکن است ساده ترین مسیر باشد، معایب خودش را نیز دارد. به عنوان یک مالک انحصاری، هیچ تمایز قانونی ای میان شما و کسب و کارتان وجود ندارد. به این ترتیب، مسئولیت کسب و کار پهپادیتان مسئولیت شماست و بدهی های آن نیز متوجه شماست.

به عنوان یک راه برای محافظت از خود و خانواده تان در برابر مسئولیت های مدنی و مالی، ممکن است بخواهید از شکل LLC یا شرکت سهامی استفاده کنید. این نیازمند کاغذبازی و هزینه های اقدام اضافه است، اما بخوبی ارزش این کار اضافی را خواهد داشت. بسیاری از کسب و کارهای پهپادی، به دلیل محافظت اضافی ای که ارائه می دهد،  این گزینه را انتخاب می کنند.

شما می توانید خودتان برای یک LLC و یا شرکت سهامی اقدام کنید و یا با مقامات استانی خود تماس بگیرید، اما تصمیم بسیاری از افراد اندکی کمک گرفتن است. Ed Schmalfeld از شرکت Dragonfly AeroSolutions در طول صحبت خود در وبینار اخیر در ارتباط با ایجاد یک کسب و کار پهپادی، توصیه کرد تا با یک سرویس قانونی خدماتی شروع کنید.

Ed می پرسد: “آیا قصد شراکت، ایجاد یک شرکت LLC یا یک شرکت سهامی را دارید؟ آیا به سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت؟ چیزهای زیادی را باید دریافت، اما منابع آنلاین و کمک نیز وجود دارند”. Ed کار خود را با Legal Zoom که خدمات قانونی آنلاین با قیمت مناسب را در هر مورد از ساخت اسناد تا ثبت علامت تجاری را به انجام می رساند، آغاز نمود.

کسب و کار خود را ثبت کنید

به محض اینکه ساختار قانونی کسب و کار پهپادی خود را مشخص کردید، وقت آن است تا کسب و کارتان را ثبت کنید. این در سطح استانی آغاز می شود، بنابراین وبسایت استان شما دستورالعمل ها و به احتمال زیاد گزینه ای برای اقدام آنلاین را خواهد داشت. هزینه های اقدام جزئی است و معمولاً کمتر از ۱۰۰ دلار خواهد بود  و همه گفته اند که پرداخت هزینه ها پروسه بسیار ساده ای دارد.

بسته به جایی که می خواهید کار کنید، ممکن است نیاز به ثبت کسب و کار خود در شهر یا شهرستان پیدا کنید. وبسایت استان شما احتمالاً می تواند شما را در مسیر صحیح قرار دهد. اگر نه، با دفتر دبیرخانه شهر یا شهرستان خود برای کمک تماس بگیرید.

پرواز پهپادها ممنوع است

در ارتباط با مقررات و پیروی از آنها آگاه شوید

این شانس وجود دارد که در تمام بازه شغلی خود هیچ کس به اینکه شما کجا و چطور پهپاد خود را به پرواز در می آورید توجهی نکند. اما چرا باید به شانس تکیه کنیم؟ همانطور که Justin Moore از شرکت Airborne Aerial Photography در خلال وبینار اخیر ما در ارتباط با کسب و کارهای پهپادی به گروهی از راهبران پهپاد گفت، سابقه کسب و کار شما، و بطور کلی خوشنامی این صنعت، به اینکه هریک از ما سهم خود را برای ایمن و مطیع باقی ماندن انجام دهد، وابسته است. Justin می گوید: “همه آنچه که برای تهدید مدل کسب و کار شما نیاز است، این است که کسی در منطقه محلی به سمت یک ساختمان پرواز کند…”. با وجود ریسک بالا، بهتر است که در ارتباط با مقررات موجود در مورد UAVها در سطح ملی، استانی و محلی بدانید.

در قوانین بخش ۱۰۷، FAA برخی از شرایطی که تحت آنها امکان به پرواز در آوردن پهپادها وجود ندارد، شامل پرواز در طول شب، مستقیماً بالای سر مردم، از یک وسیله نقلیه متحرک و در فضای هوایی کنترل شده، بصورت فهرست وار ارائه شده است. خبر خوش اینست که می توانید از قوانین اغماضی برای بکارگیری پهپاد خود در شرایط خاص استفاده کنید. این از طریق وبسایت FAA قابل انجام است.

بطور مشابه، مطمئن شوید که در ارتباط با تمام مقررات استانی یا محلی که در منطقه شما بکار برده می شوند، تحقیق کرده اید. و هرگز از طرح پرسش در جوامع و شبکه های راهبری برای توصیه های عملی ایمنی و قانونی، نهراسید. دانش ارزشمندی در میان این افراد وجود دارد و بسیاری از اپراتورهای پهپاد کهنه کار از کمک به تازه واردها خوشحال می شوند.

به روزرسانی کمیته مشاوره پهپادی FAA، ۱۳ ژانویه ۲۰۱۷ – درخواست اغماض پهپادی

مطمئن نیستید که باید برای مشاوره کجا بروید؟ سری به راهنمای DroneLife در فروم های پهپادی برتر بزنید.

همواره گفته می شود که هرگز فرض نکنید که مقامات محلی قوانین مرتبط با پهپادها را مانند شما می دانند. Chris Courtney از VP of Flight Operations at Measure پیشنهاد می کند که اسناد خود را در هر سایت کاری همراه داشته باشید.

“افراد ما با پوششی که نشان دهنده گواهینامه های لازم، بیمه و هر سند مورد نیاز دیگر که نشان دهنده اینکه آنها قانوناً اجازه دارند تا آنجا باشند، در محل کار حاضر می شوند.” Chris Courtney از  VP of Flight Operations at Measure

بیمه مسئولیت و بدنه پهپادی تهیه کنید

بیمه جنبه دیگری از کسب و کار پهپادی است که نمی توان آنرا نادیده گرفت. داشتن یک بیمه ناکافی و یا کلاً نداشتن آن، شما را در برابر خطرات بی دفاع نموده و می تواند برای متوقف شدن کسب و کار شما در صورت بروز حادثه کافی باشد. دو نوع بیمه وجود دارند که قابل بکارگیری در کسب وکارهای مرتبط با ارائه خدمات پهپادی هستند:

بیمه بدنه: بیمه بدنه خسارات وارد به خود پهپاد را تحت پوشش قرار می دهد. بطور کلی این نوع بیمه از خط مشی های مرتبط با مسئولیت مجزا است. هزینه جایگزین نمودن بسیاری از پهپادهای استاندارد هم تراز با خرید بیمه بدنه نیست، اما اگر برنامه ای برای بکارگیری یک سامانه گران قیمت نظیر یک I2 با X5ها یا Z30 و یا یک دوربین XT پر هزینه دارید، شاید خرید بیمه بدنه فکر بدی نباشد.

بیمه مسئولیت: بیمه مسئولیت خسارات وارد شده به یک نفر سوم از طریق عملیات پهپادی شما، نظیر جراحات بدنی و خسارت به اموال را تحت پوشش قرار می دهد. بسیاری از مشتریان، خصوصاً کسب و کارهای بزرگتر، پیش از صدور اجازه از زمین برخاستن پهپاد در سایت کاری خود، نیاز به ارائه اسناد بیمه مسئولیت دارند.

خب، چه میزان از بیمه مسئولیت مورد نیاز شماست؟ این به طور گسترده به نوع کاری که شما انجام می دهید وابسته است. بر اساس داده های کتابچه راهنمای نقشه برداری DroneDeploy، یک ارائه دهنده خدمات پهپادی متوسط، به برگ بیمه مسئولیتی به ارزش ۱ میلیون دلار نیاز خواهد داشت.

پوشش بیمه ای معمولی برای فراهم آورندگان خدمات پهپادیپوشش بیمه ای معمولی برای فراهم آورندگان خدمات پهپادی، در پست اخیر ما در این مورد بیشتر بخوانید.

از پست اخیر ما، که در آن به بحث در مورد قیمت و بیمه ها برای فراهم آورندگان خدمات پهپادی معمولی پرداخته ایم، بیشتر در این مورد بیاموزید.

اگر این میزان هزینه برای بیمه زیاد به نظر می رسد، خصوصاً اگر شما به تازگی شروع به کار کرده باشید، می توانید بیمه مسئولیت پهپادی مورد نیاز را در نظر داشته باشید، که اکنون بطور مستقیم از طریق بازار اپلیکیشن های DroneDeploy در دسترس است.

نقشه برداری با پهپاد

با آموزش های اضافه سطح کسب و کار پهپادی تان را بالاتر ببرید

آموزش یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار پهپادی جدید و یا قدیمی است. احتمال کمتری وجود دارد که یک ناوگان خوب آموزش دیده (یا در بسیاری از موارد، یک ناوگان یک نفره) اشتباهات پر هزینه ای که امکان پدید آوردن نگرانی هایی در ارتباط با مسئولیت را داشته باشند، مرتکب شوند. این بطور خاص زمانی دارای اهمیت است که در حال گسترش فعالیت های خود بوده و راهبران اضافی را به کار بگیرید. شما به یک روش استاندارد برای کسب اطمینان از اینکه تیمتان به اندازه شما آموزش دیده اند، نیاز خواهید داشت.

ایجاد مجموعه ای از مهارت ها به منحصر به فرد نمودن خدمات شما در جمعیت رو به رشد کسب و کارهای مبتنی بر پهپادهای تجاری نیز کمک خواهد کرد. خدمات خود را از طریق بکارگیری منظم خدمات آموزشی و مشاوره ای ارائه شده از طریق شرکت هایی مثل DARTdrones یک سطح بالاتر ببرید.

راهبران از راه دور شرکت کننده در دوره آموزشی DARTdronesراهبران از راه دور شرکت کننده در دوره آموزشی DARTdrones

ما هیجان زده ایم که شروع برنامه آموزشی ملی که از طریق همکاری DroneDeploy و DARTdrones ممکن شده است را اعلام کنیم. هدف این برنامه ایجاد یک جامعه از راهبران پهپاد بصورت حرفه ای آموزش دیده، برای پاسخ به نیازهای رو به رشد خدمات نقشه برداری پهپادی با کیفیت  است. این برنامه در پاییز با اولین ورکشاپ نقشه برداری هوایی و مدل سازی با DroneDeploy آغاز می شود.

منبع:blog.dronedeploy.com

پهپاد فتوگرامتری ، نقشه برداری هوایی

دیدگاهتان را بنویسید