ژئوماتیکفتوگرامتری

پهپادها روند ساخت و ساز یک واحد تولیدی را دنبال می کنند

نقشه برداری پهپادی
آموزش نقشه برداری آپسیس

پهپادها روند ساخت و ساز یک واحد تولیدی را دنبال می کنند

نقشه­ برداری با پهپاد، راه­ حلی مقرون به صرفه برای پروژه ­ای با وسعت ۵۵۰۰۰۰ فوت مربع است

از مهندسان سایت و مدیران پروژه گرفته تا سرپرستان و مالکان، یک پروژه عظیم ساخت و ساز افراد سهیم بسیاری دارد که نیاز دارند از پیشرفت آن آگاه بمانند. اما در یک پروژه بزرگ، حفظ آگاهی همه، خصوصاً افراد سهیمی که در خارج از سایت هستند کار مشکلی است. تصاویر هوایی مفید و در عین حال گران قیمت هستند و مدیریت آن ها بازدهی کمی دارد. از سوی دیگر، نقشه برداری پهپادی یک راه حل مقرون به صرفه برای ارائه اطلاعات به همه افراد در یک پروژه ساخت و ساز است. نقشه برداری با پهپاد علاوه بر آگاهی بخشی به افراد سهیم خارج از سایت، اطلاعاتی آنی را در اختیار مهندسان سایت و سایر افراد درگیر با کار قرار داده و به آن ها در اخذ تصمیمات آگاهانه و کارا کمک می کند.

Choate Construction یک شرکت ساخت و ساز تجاری به ارزش ۱٫۳ بیلیون دلار است که ۲۵ سال است در این کسب و کار فعالیت می کند. Choate از نقشه برداری پهپادی در تمامی پروژه های عظیم خود استفاده می کند، و در مسیر پروسه ارتقا و افزودن پهپاد به تمامی سایت های کاری خود است. Mathew Forster مدیر پروژه یک واحد تولیدی تقریباً تکمیل شده به مساحت ۵۱۱۰۰ متر مربع است. او در ارتباط با اینکه نقشه برداری پهپادی چگونه در پایش پیشرفت پروژه و اتخاذ تصمیمات آنی به او تیمش کمک کرده است، با ما به صحبت نشست.

Matthew Forster

نقشه برداری پهپادی کاملاً با روند کاری مهندس پروژه متناسب است

Matthew به عنوان یک مهندس پروژه در یک واحد تولیدی ۵۱۸۰۰ متر مربعی در چسترفیلد ویرجینیا، وظیفه داشت تا تمامی اسناد سایت را کنترل کرده و با معماران، مهندسان و مدیران پروژه برای کسب اطمینان از اینکه همگی روند فکری مشابهی دارند، در ارتباط باشد. به همین منظور، او هر چهارشنبه، از جولای تا ژانویه، یک Phantom 3 Advanced را به پرواز در آورد تا از سایت نقشه تهیه کند. قرار بود این پروژه در ۱۰ فوریه به اتمام برسد و در طول ساخت و ساز، Matthew از نقشه برداری پهپادی برای ارائه یک نمای بصری منظم از پیشرفت کار استفاده کرد. او به ارزش تناسب یکپارچه و کامل نقشه برداری پهپادی با جریان کاری منظم خود، آگاه است.

محبوب ترین چیز در مورد DroneDeploy برای من سادگی بکارگیری آن است، کافیست از نقشه برای هفته آینده یک کپی تهیه کرده، پهپاد را تنظیم نموده و آن را روشن کنید. دستگاه چند مرحله پیش ارزیابی را انجام داده و از زمین بلند می شود. داده های آنی به سادگی در دسترس هستند و من می توانم آنها را با همه به اشتراک بگذارم.-Matthew Forster مهندس پروژه از شرکت Choate Construction

هر هفته، او بر فراز سایت پرواز کرده و تصاویرش را در DroneDeploy بارگذاری می کند تا یک نقشه ارتوموزائیکی با قدرت تفکیک بالا بسازد، و خروجی نقشه در قالب JPEG را برای تیم خود ارسال کند. او همچنین تصاویر آن هفته را به یک GIF گاه گذشت (Time-Lapse) از تمام پروژه اضافه می کند. از ابتدا تا انتها، این پروسه تنها حدود ۵۰ دقیقه در هفته زمان او را صرف می کند.

نقشه برداری پهپادی
از طریق نگریستن به نقشه با جزئیات بیشتر در اینجا، نگاهی دقیق تر به سایت ساخت و ساز بیندازید.

نقشه های با قدرت تفکیک بالا راه حل های مقرون به صرفه ای برای پایش پیشرفت پروژه را ارائه می دهند

در چنین پروژه ساخت و ساز عظیمی، بخش های متحرک بسیاری وجود دارند. Matthew و تیمش باید روند پیشرفت همه چیز از نصب بخش های فولادی و پیش ساخته، تا اجرای سقف و تجهیزات سایت نظیر بولدوزرها را ثبت می کردند. در اختیار داشتن یک نمای بالاسری از تمام سایت یک بخش مهم است که به پایش همه چیز کمک می کند. Matthew می گوید: “این به تیم من نمایی از سایت از دید یک پرنده را می دهد، که متفاوت از روی زمین به نظر می رسد. این دید به آنها تصویر کاملی از سایت را ارائه می دهد که واقعاً در ارتباط با چنین سایت عظیمی بسیار مفید است.”

اگر تیم او از نقشه برداری پهپادی استفاده نمی کردند، باید یک هواپیما و یک عکاس را برای تهیه عکس های هوایی از سایت به خدمت می گرفتند. با در نظر گرفتن ۳۰۰ دلار هزینه برای هر پرواز، چهار یا پنج پرواز در هر ماه، هزینه ها به سرعت بالا می روند. این را با کمتر از ۱۰۰ دلاری که Choate در هر ماه برای نرم افزار DroneDeploy خود هزینه می کند مقایسه کنید. حتی با در نظر گرفتن هزینه های اولیه مجهز کردن سایت به پهپاد، باز هم نقشه برداری پهپادی از لحاظ مالی منطقی تر به نظر می رسد.

با در اختیار داشتن یک برنامه نقشه برداری پهپادی درون سازمانی، به جای به خدمت گرفتن یک عکاس هوایی، سایت ساخت و ساز چیزی در حدود ۱۱۰۰ دلار در ماه و یا ۷۷۰۰ دلار در طول تمام پروژه صرفه جویی کردند.

علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، نقشه های پهپادی ای که Matthew تولید می کند به افراد سهیم در پروژه تصویری با قدرت تفکیک بالا و جامع از پیشرفت سایت را ارائه می دهد. به جای ورق زدن یک دسته عکس هوایی، مردم هم مانند مدیران پروژه و سرپرستان می توانند در یک چشم بر هم زدن تمام سایت را ببینند. به عنوان یک امتیاز اضافه، GIF شامل گذر زمان که Matthew اجرا کرد بسیار مورد توجه مالکان پروژه که می خواستند دیدی نسبت به پروژه پیدا کنند اما نمی توانستند بطور منظم به سایت سر بزنند، قرار گرفت.

و اگر چیزی نیاز به سرکشی از نزدیک تر داشته باشد، Matthew به آسانی می تواند روی سطح زمین زوم کند. او می گوید: “من می توانم روی نقشه زوم کرده و مسئول واحد خود را ببینم. شما می توانید ماشین ها و افراد را به وضوح ببینید.”

واحد تولیدی 55755 مترمربعی در نیمه راه ساخت و ساز
واحد تولیدی ۵۱۸۰۰ مترمربعی در نیمه راه ساخت و ساز

ابزار اندازه گیری حجم امکان تصمیم گیری عملیاتی را فراهم می کند

Matthew به طور روزانه از ابزار اندازه گیری حجم DroneDeploy برای بررسی توده های دپو اتخاذ تصمیمات عملیاتی بطور سریع و ساده، استفاده می کند. زمانی که مشتری پروژه ساخت و ساز مجاور تمام خاک های اضافه خود را در سایت Choate انباشته کرد، تیم Matthew یک پیمانکار را برای جابجا کردن آنها استخدام نمود. اما در ابتدا، آنها می خواستند بدانند که پیمانکار را برای جابجا کردن چه مقدار خاک به خدمت گرفته اند. Matthew بدون نقشه برداری پهپادی مجبور بود تا چند ساعتی از زمان خود را صرف کرده و بطور دستی محیط توده دپو را اندازه گیری کند، سپس آن را در بهترین حدس خود برای ارتفاع آن ضرب کند. به جای انجام این پروسه اتلاف کننده وقت، او به سادگی iPad خود را در آورد و نگاهی به آخرین نقشه پهپادی خود انداخت.

این بسیار ساده بود. تنها به چند کلیک نیاز دارید و او فوراً به شما می گوید که حجم توده دپو چقدر است. من می توانم این کار را آناً و در حضور پیمانکار انجام دهم.- Matthew Forster

Matthew حجم توده دپو را در حدود ۶۸۸۱۰ متر مکعب تعیین نمود و پیمانکار قادر بود همان جا و در همان موقع دقیقاً تعیین کند که هزینه جابجایی چقدر خواهد بود. او یک پروسه مشابه را چندین بار در طول پروژه برای اندازه گیری همه چیز، از توده های دپو، تا مساحت منطقه ای که نیاز به کاشت چمن داشت، استفاده کرد. این کار به او اجازه بررسی مجدد برای کسب اطمینان از جابجایی حجم صحیحی از دپو ها توسط پیمانکاران، را نیز می دهد.

در این تایم لپس پیشرفت پروژه را از ابتدا تا به انتها ببینید.
در این تایم لپس پیشرفت پروژه را از ابتدا تا به انتها ببینید.

این اولین باری بود که Matthew نقشه برداری پهپادی را در یک سایت ساخت و ساز بکار می گرفت، و این تجربه او را متقاعد ساخت که از آن در پروژه های آتی نیز استفاده کند. او می داند که این ابزار سهل الاستفاده اطلاعات ارزشمندی را برای کمک به اتخاذ تصمیمات آنی، پیگیری روند پیشرفت ساخت و ساز، و کسب اطمینان از اینکه همه آگاه و به روز هستند، در اختیار او قرار می دهد. او همچنین می خواهد که مطمئن شود که همکاران او از میزان مفید بودن نقشه برداری پهپادی برای کارشان آگاهند.

تلاش من این است که مدیر ساخت و ساز مجازی را به آموزش آن به همه وادارم، چرا که فکر می کنم این یک ابزار مفید و سودمند است. – Matthew Forster

منبع: blog.dronedeploy.com

مطالب مرتبط:

آموزش پهپاد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید