اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

همایش ژئوماتیک و بخشی از سخنرانی مهندس امینی

همایش ژئوماتیک,مهندس امینی,معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي
آموزش نقشه برداری آپسیس

همایش ژئوماتیک و بخشی از سخنرانی مهندس امینی

“اطلاعات مکانی نقش مهمی در توسعه کشور دارد” سخنی از مهندس امینی، معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی که در مراسم افتتاحیه بیست و سومین همایش ملی و نمایشگاه ژئوماتیک ۹۵ در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در محل سازمان نقشه برداری کشور ایراد شد.

ایشان در ادامه افزودند: ابزار مهم است اما آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است فرهنگ سازی استفاده از آن است. در صورت وجود فرهنگ استفاده از ابزار می توان به تجمیع داده ها و تحلیل درست از آنها دست یافت. با برنامه ریزی مسئولان و دست اندرکاران و برای توسعه عمرانی کشور پروژه های متعددی تولید و در دست احداث است و به همین منظور داده های مکانی مورد نیاز نیز باید تولید شوند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نقش سامانه اطلاعات مکانی در برنامه ریزی های کلان کشور گفت: استفاده از این سامانه می تواند در توسعه پایدار و سرمایه گذاری های صحیح، مطمئن و همچنین افزایش ایمنی راه ها موثر باشد.

به گفته مهندس امینی استفاده از سامانه اطلاعات مکانی در کاهش تصادفات جاده ای نقش موثری دارد و می تواند در هوشمندسازی شبکه حمل و نقل جاده ای نقش خود را ایفا کند. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به استفاده از ابزار تحلیل اطلاعات مکانی در اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و رشد بهره وری با ایجاد بستری رقابت پذیر بین مناطق و استان ها، شکل دهی بازارهای جدید، صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور از طریق حذف فعالیت های موازی و هزینه های زاید و برخی موارد دیگر را از جمله مزایای استفاده از اطلاعات مکانی در تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری

برای خواندن گزارش روز اول همایش ژئوماتیک ۹۵ اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید