اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

گزارش روز اول همایش ژئوماتیک ۹۵

همایش ژئوماتیک
آموزش نقشه برداری آپسیس

آپسیس رسانه تخصصی تحت وب ژئوماتیک به عنوان حامی رسانه ای و بنا بر رسالت مطبوعاتی خود، سعی خواهد کرد اخبار بیست و سومین همایش ملی ژئوماتیک را به صورت زنده و با تصویر و ویدئو برای آن دسته از دوستانی که حضور ندارند منتشر نماید. فراموش نکنید اگر فرصت حضور در روز اول همایش را نداشتید در دو روز باقیمانده به غرفه آپسیس هم سر بزنید.

طبق برنامه زمان بندی از پیش ارائه شده، پذیرش از مراجعه کنندگان در ساعات اولیه صبح آغاز شد و بسته های ثبت نام شدگان در همایش امسال به ایشان تحویل داده شد.

همایش ژئوماتیک

میهمانان همایش ژئوماتیک ۹۵ پس از پذیرش به منظور شروع مراسم افتتاحیه در سالن برگزاری این برنامه حضور یافتند.

همایش ژئوماتیک

همایش ژئوماتیک

مجری برنامه را در حال ایراد سخنانی که مقدمه ای بر شروع مراسم است، می بینید و پس از آن جناب دکتر شفیعی قائم مقام ریاست سازمان نقشه برداری و سرپرست امور اداری و مالی پشت تریبون رفتند

همایش ژئوماتیک

رییس سازمان نقشه برداری کشور، جناب دکتر اردلان متاسفانه به دلیل انجام عمل جراحی در مراسم افتتاحیه حضور نداشتند و در غیاب ایشان، دکتر شفیعی به عنوان نماینده، ضمن خوش آمد گویی به مقامات همکار و هم تراز سازمان، به میهمانان و برگزار کنندگان این مراسم نیز ابراز خیر مقدم کردند. جناب دکتر آخوندی و جناب دکتر شافعی، همین طور جناب آقای بانک از سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند.

همایش ژئوماتیک

قسمت هایی از سخنرانی دکتر شفیعی: “از برنامه های سازمان اشتراک گذاری سرویس های اطلاعات مکانی، جدا از SDI به صورت آنلاین است، البته در حال حاضر دسترسی در شبکه داخلی سازمان و در آینده پس از رفع موانع امنیتی به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، نگاهی به آینده برنامه های سازمان از جمله مواردی است که در زمان بندی این همایش قراز گرفته است”

پس از ایشان دبیر همایش، دکتر صدیقی با ایراد نکاتی در ارتباط با برگزاری مراسم و شرایط پیش روی ژئوماتیک پشت تریبون قرار گرفتند. برخی میهمانان حاضر در مراسم از سازمان های مختلف مانند حمل و نقل، گردشگری، دانش بنیان، رییس اسبق سازمان نقشه برداری توسط ایشان معرفی شدند. خلاصه ای از آنچه پیش از این در همایش ها رخ داده است و آنچه میبایست از این رویداد فعلی انتظار داشت نیز بیان شد.

همایش ژئوماتیک

آقای رحمانی معاون گردشگری و میراث فرهنگی به سخنرانی پرداختند. مدیریت گردشگری و شناخت جغرافیایی دو سازمان را به یکدیگر نزدیک تر کرده است و موجب پیشرفت این صنعت و ایجاد راه کار های جدید و پیشرو مانند سامانه های اطلاعات جغرافیایی خواهد شد.

همایش ژئوماتیک,دکتر رحمانی

قسمتی از سخنان دکتر رحمانی: “ایجاد لایه های اطلاعاتی گردشگری و تأسیسات و نقاط گردشگری تدوین شده در سیستم های جامع، ضمن ایجاد زمینه تبلیغات، موجب به وجود آمدن شرایط بهتر توریسم و همین طور نزدیک شدن به استانداردهای جهانی می شود. متاسفانه اطلاعات دقیق فنی و تصوری دقیق از جغرافیای کاری روی میزکار سازمان گردشگری موجود نیست، همین طور اطلاعات توپوگرافی و ترسیم های مدل سه بعدی از بناهای موجود.”

از این نظر همکاری های جدید سازمان گردشگری و همین طور سازمان نقشه برداری از نظر دکتر رحمانی آینده بسیار روشنی را نوید می دهد.

پس از دکتر رحمانی نوبت به سخنرانی مهندس امینی معاونت محترم وزارت راه و شهرسازی رسید. به گفته مهندس حقیقتاً استفاده از سیستم های اطلاعات مکانی با اینکه داده های زیادی تا امروز تولید شده است به صورت مفید به کار گرفته نشده اند، و شبکه راه های کشور و مقاطع پرحادثه آن، حتی زمان بندی حمل و نقل که وابسته به این داده ها هستند هنوز بخش های تاریکی هستند.

راهسازی مدام در حال اجرای پروژه است و زمان کافی به بهره برداری از زیر ساخت ها نمی دهد و تحلیلی از این داده ها در دسترس نیست، با اینکه نرم افزار های بسیاری هستند که به راحتی در این زمینه کمک خواهند کرد، حتی با وجود نرم افزار هایی مانند گوگل که در دسترس و همین طور ساده هستند، ارتباطی بین بخش های مدیریتی و چنین داده ای وجود ندارد، حتی راه های موازی که در یک بخش وجود دارد هنوز محاسبات حمل و نقل وابسته به سیستم های سنتی و همین طور با در نظر گرفتن تنها سلایق شخصی اجرا می شوند. منابع مالی سنگینی در حدود صد و نود هزار میلیارد تومان برای پروژه های فعلی در نظر گرفته شده است، اما هنوز هم اطلاعات مکانی مناسبی در این بخش قرار نگرفته اند.

همایش ژئوماتیک

پس از این سخنرانی مراسم افتتاح نمایشگاه بیست و سوم ژئوماتیک توسط آقای بانک از نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید