اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

هفته ی کاری ۲۰۱۶ FIG

FIG,جامعه مهندسان نقشه بردار ایران, نقشه برداری
آموزش نقشه برداری آپسیس

هفته ی کاری ۲۰۱۶ FIG

هفته ی کاری ۲۰۱۶ FIG با عنوان “جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه” در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

garfeild1

 

فدراسیون بین المللی نقشه برداری FIG از نقشه برداران حرفه ای دعوت می نماید تا در هفته کاری (working week)  این فدراسیون که از دوم تا ششم ماه مه سال ۲۰۱۶ (از ۱۶-۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) در کرایست چرچ (Christchurch) کشور نیوزیلند برگزار خواهد شد، شرکت نمایند. هفته کاری فدراسیون FIG یک همایش یک هفته ای پویا است که نقشه برداران حرفه ای سراسر دنیا را گردهم می آورد. این همایش آمیزه ی جالبی از جلسات سطح بالای همگانی، جلسات فنی محتوا محور و تورهای فنی و نمایشگاهی جذاب و پویا می باشد و البته فرصت مغتنمی جهت بازدید از کشور نیوزیلند و چشم انداز حیرت آور حیات وحش و پوشش گیاهی منحصر به فرد این کشور، است.

هفته ی کاری ۲۰۱۶ FIG با عنوان “جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه” در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

callforpaper_fig2016

 

موضوع بطور کلی جبران و کاهش اثرات بلایای طبیعی است. نیوز لند بطور نسبی به لحاظ حرکات  زمین ساختی  فعال است  ضمن آنکه کرایست چرچ (Christchurch) با داشتن  سابقه زمین لرزه ها مکان مناسبی برای موضوع هفته کاری است.

جدا از زمین لرزه  که در کرایستچرچ رخ داده است ، بسیاری از ساکنان در سراسر جهان مواجه با انواع بلایای طبیعی، مانند سیل، طوفان، سونامی، خشکسالی و اثرات آنها و غیره می باشند که این  حوادث و پیامدهای آنها یک چالش در سراسر جهان است ، به ویژه اثراتی که تغییرات  آب و هوا فراهم ساخته است . در این خصوص   نقشه برداری و حرفه های مرتبط با اطلاعات مکانی  چه در خشکی و دریا و چه در هوا  نقش کلیدی را  به منظور بهبود و کاهش اثرات زیانبار بلایای طبیعی ایفا نموده  و در توانبخشی و بازسازی نقش مهمی را دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه فرمایید.

 

منبع: سایت جامعه مهندسان نقشه بردار ایران

دیدگاهتان را بنویسید