اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

فرصت بهره گیری از توانمندی های کشورهای عضو اکو

ارکان زینالوف,اکو,ژئوماتیک,سازمان نقشه برداری کشور,كشورهای عضو اكو, نقشه برداری
آموزش نقشه برداری آپسیس

آقای ارکان زینالوف مدیر انرژی، معدن و محیط زیست اکو در مراسم افتتاحیه اولین نشست “کمیته ژئوماتیک اکو” به نمایندگی از طرف دبیرخانه اکو، از سازمان نقشه برداری کشور برای برگزاری این نشست تشکر و قدردانی نمود و بیان کرد: با گذشت سه دهه از تأسیس سازمان همکاری منطقه ای “اکو”، این سازمان به عنوان یک سازمان پیشرو در همکاری های منطقه ای شناخته شده است.

اکو,کشورهای عضو اکو, ارکان زینالوف,سازمان نقشه برداری کشور,نقشه برداری,ژئوماتیک

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی منطقه اکو و موقعیت ژئواستراتژیک آن، کشورهای عضو اکو به منظور دستیابی به همکاری های مفید منطقه ای و در راستای توسعه اقتصادی، فعالانه در تلاش هستند تا فرصت بهره گیری از مشترکات و توانمندی های کشورهای عضو اکو فراهم شود.

زینالوف ضمن تأکید بر لزوم همکاری های منطقه ای در زمینه نقشه برداری افزود: طی دو نشست قبلی سران سازمان های نقشه برداری اکو- (تهران۲۰۱۱ و آنکارا ۲۰۱۴)- تعدادی از طرح هایی که منجر به تقویت همکاری های منطقه ای در زمینه نقشه برداری می شود مورد موافقت قرار گرفت که از میان این طرح ها، تأسیس کمیته ژئوماتیک اکو، تهیه اساسنامه مربوط به آن، تهیه نشریه ژئوماتیک اکو و اطلس های اقتصادی اکو را می توان نام برد.

وی برگزاری این نشست را در راستای تصویب اساسنامه کمیته ژئوماتیک اکو بسیار مهم برشمرد و بر اهمیت نقش نمایندگان کشورها در بازبینی تصمیمات و پیشنهادات مطرح شده در دو نشست گذشته سران نقشه برداری کشورهای عضو اکو تأکید نمود.

زینالوف در پایان سخنان خود عنوان کرد: نتایج این نشست، سازمان اکو را در برنامه ریزی های مورد نیاز در زمینه های مختلف مانند انرژی، تجارت، حمل و نقل، ارتباطات، محیط زیست و … یاری خواهد کرد.

 ارکان زینالوف,اکو,ژئوماتیک,سازمان نقشه برداری کشور,کشورهای عضو اکو, نقشه برداری

گفتنی است اولین نشست “کمیته ژئوماتیک اکو” در سازمان نقشه برداری کشور در حال برگزاری است و تا چهارشنبه ۲۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

www.ncc.org.ir

دیدگاهتان را بنویسید