ژئوماتیکفتوگرامتری

سه راه برای بهبود ارتباطات در سایت کاری شما با بکارگیری پهپادها

نقشه برداری با پهپاد
آموزش نقشه برداری آپسیس

سه راه برای بهبود ارتباطات در سایت کاری شما با بکارگیری پهپادها

پایش، اندازه گیری و ارتباط با مدل ­های سه بعدی و نقشه های تهیه شده توسط پهپاد 

پایش فعالیت ­ها در یک پروژه­ ساخت و ساز، وظیفه­ کوچکی نیست. هر کار بخش­ های متحرک بسیاری دارد. فرقی ندارد که سازمان شما بزرگ است یا کوچک، پیگیری پیشرفت پروژه، مدیریت پیمان­ کاران خرد، و حتی ارتباط میان گروه ها می توانند چالش برانگیز باشند. خبر خوش این است که با صرف زمانی کمتر از یک ساعت در هفته برای نقشه برداری از سایت کاریتان با استفاده از پهپاد، به جعبه ابزاری دست خواهید یافت که به شما و تیمتان برای کاراتر نمودن فعالیت ها، اتخاذ تصمیمات آگاهانه تر، و برقراری ارتباط ساده تر کمک خواهد کرد.

نقشه و مدل های تهیه شده با پهپاد، نه تنها دیدی هوایی از پروژه تان را فراهم می سازند، بلکه هر نقشه در بردارنده یک مجموعه ارزشمند از داده هایی است که می توانند برای تحلیل و اندازه گیری های بیشتر، تقریباً در مورد هرچیزی که در سایت موجود است، مورد استفاده قرار گیرند.

اینجا سه راه برای بهبود ارتباط میان بخش های مختلف سایت کاری، با بکارگیری پهپادها و نقشه های هوایی ارائه می شود.

۱) پایش پروژه و بازرسی سایت

۶۰ درصد از مشتریان DroneDeploy بطور هفتگی به تهیه نقشه می پردازند. با این ترتیب، دید از بالا برای پیگیری پیشرفت و بازرسی مسائل ایمنی در پروژه های ساخت و ساز، بسیار ارزشمند است.

همانگونه که Matthew Forster، مهندس پروژه در شرکت Choate Constuction اشاره می کند، یک دید هوایی، دورنمای دیگری را در اختیار او و تیمش قرار می دهد که به آنها کمک می کند تا مشکلاتی را که ممکن است در سطح زمین مورد توجه قرار نگیرند را درک کنند.

“نقشه های تهیه شده با پهپاد به تیم من کمک می کند تا از نگاه یک پرنده سایت را ببینند، که این بسیار متفاوت از بودن روی زمین است. این، یک تصویر کامل را در اختیار آنها قرار می دهد” – Matthew Forster مهندس پروژه در شرکت Choate Constuction

پایش بصورت کاراتر

با اینکه هیچ چیز جای نظارت زمینی را نمی گیرد، نقشه های هفتگی تهیه شده با پهپاد می توانند بطور چشم گیری زمانی را که با هدف بازرسی و پایش، برای راه رفتن در تمام سایت صرف می کنید را کاهش دهند. اگر مشکلی روی نقشه های پهپادی مشخص شود و بازرسی از نزدیک را ایجاب کند، ابزارهای حاشیه نویسی درونی DroneDeploy به شما اجازه می دهند تا موقعیت دقیق مشکل را علامت گذاری کرده و یادداشت های قابل به اشتراک گذاری ای را برای پیگیری کارا ایجاد کنید.

پایش، اندازه¬گیری و ارتباط با مدل ¬های سه¬بعدی و نقشه¬های تهیه شده توسط پهپاد

بازرسی سایت از بالا و ایجاد یادداشت هایی برای پیگیری یا بازرسی نزدیکتر

پروازهای نقشه برداری منظم، امتیاز ایجاد یک بایگانی تصویری کامل از پیشرفت سایت را اضافه نموده است، که بسیاری از مدیران پروژه و مهندسان سایت آنرا در کاوش­های روندی در طول زمان بسیار ارزشمند یافته اند.

پیشرفت سایت را از ابتدا تا انتها در این  time-lapse ببینید. اطلاعات بیشتر را با مطالعه کامل پژوهش موردی بدست آورید.

تناقضات را زودتر دریابید

در راستای نظارت پیشرفته تر، می توانید نقشه های سایت را مستقیماً به رابط کاربری DroneDeploy وارد کرده و آنها را همپوشان کنید، و یا خروجی تهیه شده از نقشه ها را به نرم افزارهای صنعتی مانند BIM، GIS و یا CAD وارد کنید. به آسانی می توانید از داده ها در قالبی که مورد نیازتان است خروجی بگیرید،TIFF ،KML ،SHP ،DXF ،LAS ،OBJ و XYZ از آن جمله اند. همچنین می توانید APIهای باز را برای همگام ساختن داده ها با ابزارهای هر روزه بکار بگیرید.

پایش، اندازه¬گیری و ارتباط با مدل ¬های سه¬بعدی و نقشه¬های تهیه شده توسط پهپاد

همپوشانی نقشه های طراحی برای مدیریت پروژه های بزرگ از طراحی تا تکمیل

مدیر پروژه پیمانکاری، Nick Johnson از شرکت Tilt Rock از تگزاس، از این تکنولوژی در راستای یاری جستن برای مدیریت پروژه های بزرگ خانه های سفارشی استفاده می کند. مالکان این خانه ها مکرراً تغییراتی را در فضاها، مدل ها و جهت خانه ها ایجاد می کنند، بنابراین Nick نقشه های تهیه شده با پهپاد را با طرح های فاضلاب و مخابرات همپوشان می کند تا تناقضات احتمالی با سرویس های موجود را پیش از آنکه واقعاً رخ دهند، کشف کرده و آنها را با کمترین هزینه برطرف نماید.

“تصویربرداری هوایی تناقضاتی را که من بطور معمول در سطح زمین نخواهم دید را آشکار می کند. حالا، من این تناقضات را به جای چند ماه طی چند روز کشف خواهم کرد.” – Nick Johnson مدیر پروژه پیمانکاری از شرکت Tilt Rock از تگزاس

۲) اندازه گیری های مساحت و حجم، برآورد دپو و پایش کار زمینی

در نقشه های تهیه شده با پهپاد، هر نقطه دارای برچسب مکانی است، بنابراین امکان انجام اندازه گیری های پایه از هر ابزاری و بطور تقریباً آنی وجود دارد. بسیاری از گروه ها برای انجام اندازه گیری های پایه مساحت و حجم و برآورد دپو برای اتخاذ تصمیمات پویا، از نقشه های پهپادی استاندارد و ابزارهای درونی DroneDeploy استفاده می کنند.

پایش، اندازه¬گیری و ارتباط با مدل ¬های سه¬بعدی و نقشه¬های تهیه شده توسط پهپاد

محاسبه آنی مساحت، خاکبرداری، خاکریزی و احجام دپو در سایت کاری شما

در موقعیت هایی که دقت در سطح سانتیمتر مورد نیاز است، نقاط کنترل زمینی (GCPها) می توانند به نقشه افزوده شوند. این اهداف مشخص، به نرم افزار نقشه برداری برای تعیین موقعیت دقیق نقشه شما نسبت به جهان واقعی کمک کرده و توان برآورده ساختن دقت مورد نیاز برای اندازه گیری های خطی و حجمی دقیق را خواهد داشت. برای مطالعه بیشتر در مورد GCPها، اینجا را بخوانید.

“من می توانم بگویم که چند فوت مربع سقف اجرا شده است، و چند فوت مکعب از بتن ریزی باقی مانده است. اگر قصد داشته باشیم فضای دسترسی کامیون ها را برآورد کنیم، می توانیم عرض جاده و یا دروازه ورودی، و یا میزان فضایی که برای تخلیه تمام مواد اولیه برای پاک و منظم شدن سایت مورد نیاز است را اندازه گیری کنیم”-Ryan Moret، مدیر بخش خدمات زمینی شرکت ساختمانی McCarthy

به تصمیم گیری های عملیاتی سرعت ببخشیم

ابزارهای اندازه گیری می توانند در اتخاذ تصمیمات آگاهانه تر در ارتباط با مشکلات بسیاری که به طور روزمره در سایت رخ می دهند، کمک کنند. کارکنان شرکت ساختمانی McCarthy برای ارزیابی همه چیز، از حجم خاک سطحی دپو شده گرفته تا عرض جاده برای عبور کامیونها، از DroneDeploy استفاده می کنند. مدیر بخش خدمات زمینی، Ryan Moret موضوع را به این صورت بیان می کند: ” ابزارهای اندازه گیری برای کاری که ما در یک سایت تجاری در حال انجام هستیم، بسیار مفیدند.”

زمان توقف (خواب) را با پایش آنی کار قراداد شده، کاهش دهید

بسیاری از افراد متخصص در زمینه ساخت و ساز اندازه گیری های انجام شده از طریق پهپاد را برای نظارت بر کار پیمانکاران مورد استفاده قرار می دهند. با دسترسی سریع به این نوع از اطلاعات، یک مدیر سایت قادر خواهد بود تا پیمانکار را در موقعیت پاسخگویی قرار داده و پیش از آنکه پیمانکار سایت را ترک کند، با درخواست ایجاد تغییراتی در کار، زمان توقف را کاهش دهد.

در طول انجام کار روی سایت ۶۱ جریبی احداث بیمارستان، گروه VDC در Brasfield & Gorrie داده های ارتفاعی تولید شده با پهپاد را برای پایش تسطیح سایت در کار زمینی قرارداد شده بکار گرفتند و در مقایسه با روش های جمع آوری داده ها روی سطح زمین، چندین روز در زمان صرفه جویی نمودند.

۳) به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده ها، هماهنگ ساختن گروه ها و آگاهی بخشیدن به سهامداران

پهپادها همکاری و گردش اطلاعات، چه بصورت داخلی و چه خارجی را نسبت به قبل ساده تر کرده اند. اساس DroneDeploy مبتنی بر ابر است، بنابراین، به اشتراک گذاردن نقشه های حاشیه نویسی شده بین اعضای گروه و یا به روز نگهداشتن سهامداران خارجی از روند پیشرفت پروژه، کار بسیار ساده ای است.

در جلسات برگزار شده با پیمانکاران، در دست دشتن یک نمایش واضح از هر مشکل جاری در سایت، می تواند در قامت یک ابزار ارتباطی قدرتمند عمل کند. بطور مشابه، داشتن یک نقشه پهپادی به روز به توزیع کارای اطلاعات، حتی در میان گروه های بزرگ، کمک می کند. هرگاه نیاز به ایجاد تغییرات در یک پروژه باشد، می توان از طریق ارجاع به یک نقشه پهپادی، پروسه اتخاذ تصمیمات را ساده تر کرد.

“هرگاه نیاز باشد تا یک پیمانکار را پیش از آنکه شروع به کار گذاشتن لوله ها کند از تغییر طرح ها باخبر کنم، با یک تبلت پیش او رفته و روی یک بخش بخصوص از نقشه های همپوشان شده زوم می کنم و به او دقیقاً نشان می دهم که چه کاری باید انجام شود. من همه اینها را در یک  فایل PDF دارم و می توانم همانجا و درست در مقابل او، با یک مداد مسیر جدید لوله گذاری را ترسیم کرده و اطلاعات را برای مهندسان ارسال کنم. این از هفته ها پس و پیش کردن کار جلوگیری کرده و کل آن را به کمتر از یک ساعت تقلیل می دهد.” Nick Johnson، مدیر پروژه در شرکت Tilit Rock در تگزاس

دیوار نقشه ها در شرکت McCarthy

شرکت های ساختمان سازی McCarthy از پهپاد در بسیاری از امور مرتبط با فناوری­های پیشرفته استفاده می کند، اما در انتها، بر اساس گفته های Ryan Moret مدیر بخش خدمات زمینی، “کاغذ همچنان وجه مشترک تمام سایت های کاری است”.

پایش، اندازه¬گیری و ارتباط با مدل ¬های سه¬بعدی و نقشه¬های تهیه شده توسط پهپاد

دیوار نقشه های پهپادی شرکت ساختمانی McCarthy با نقشه های هوایی که پیشرفت سایت در گذر زمان راثبت می کنند، ارتباط داخلی میان گروه ها را بهبود می بخشد.

در تمامی سایت های McCarthy، دیوار کانکس کاری با نقشه های پهپادی تهیه شده بصورت هفتگی، به ترتیب ارسال، پوشانده شده است، این به هرکسی که وارد اتاق می شود، تصویر واضحی از پیشرفت پروژه در طول زمان و یک تصویر لحظه ای از مشکلات جاری در سایت را ارائه می دهد.

“مشتریان عاشق این هستند که قادرند در طول دیوار راه رفته و تصاویر مربوط به ۹ هفته ساخت و ساز را ببینند. آنها این مساله را در هر جلسه فرعی و هر نشست با مالکین پیش می کشند. ما داده های آن هفته را داریم و می توانیم به پیمانکاران نشان بدهیم، “سایت خیلی بهم ریخته است، شما باید بروید و تمیزش کنید.” شما می توانید میلگردها را ببینید که همه جا پخش شده اند، پس هیچ بحثی نیست. آنها دارند این را می بینند.” Ryan Moret، در مورد دیوار نقشه های پهپادی شرکت ساختمانی McCarthy

منبع: blog.dronedeploy.com

دوره آموزشی پهپاد فتوگرامتری

دیدگاهتان را بنویسید