اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

جوانان و ژئوماتیک: زمان اقدام فرارسیده است!

Wim van Wegen سردبیر نشریه بین المللی GIM
آموزش نقشه برداری آپسیس

جوانان و ژئوماتیک: زمان اقدام فرارسیده است!

در بخش قبلی، در مورد ضرورت جذاب تر ساختن رشته ژئوماتیک برای دانشجویان مطالبی را نوشتم. در ارتباط با فرصت های شغلی، احتمالاً بخش مکانی یکی از بهترین رازهای محفوظ مانده است. عدم آگاهی تکان دهنده ای در ارتباط با حرفه نقشه برداری وجود دارد، زمان زیادی برای توضیح اینکه چرا فرآیند جذب دانشجویان جدید به برنامه های مرتبط با نقشه برداری برای بسیاری از دانشگاه ها مشکل است و چرا صنعت همواره در حال رشد ژئوماتیک با کمبود استعدادهای جوان واجد شرایط روبروست، مورد نیاز است. اکنون زمان اقدام است!

همانگونه که پیشتر توضیح دادم، جذاب تر ساختن ژئوماتیک برای جوانان اهمیتی حیاتی دارد. اگرچه، ما به تنهایی قادر به انجام این کار نیستیم، پیش از هر چیز، ما به پشتیبانی افراد فعال در این حوزه نیاز داریم و موفقیت در این ماموریت به نفع آنها هم هست. ما باید در کنار یکدیگر استراتژی ای را مدون کنیم که جوانان مستعد را به انتخاب شغل در حرفه های مرتبط با علوم مکانی تشویق کند. ولی چگونه؟

پیشرفت فناوری و نوآوری های مداوم ، تاثیر به سزایی بر افزایش جذابیت هر ساله بخش مکانی داشته است، که به نوبه خود شانس دانشگاه ها در جذب دانشجویان به برنامه های مرتبط با ژئوماتیک را بهبود بخشیده است. اگرچه این مساله همچنان نیازمند تلاش قابل توجه سهامداران است، واضح است که عقب نشستن و منتظر ماندن کافی نیست. بطور خلاصه، ماموریت ما در قالب یک جمله قابل بیان است: مردم نیاز دارند که بدانند ژئوماتیک چه چیزهایی را در بر می گیرد.

تنها زمانی قادر به برداشتن گام های اساسی خواهیم بود که عموم مردم دریابند که ژئوماتیک در کدام جنبه های زندگی روزمره نقشی حیاتی دارد، کجا برای شروع بهتر از مدارس است؟ در نهایت، بطور خاص این جوانان هستند که باید به پیوستن به صنعت ما تشویق شوند. ما می توانیم مثال های متعددی از وابستگی جامعه به ژئوماتیک را به آنها نشان دهیم. ژئوماتیک همه جا هست، از سامانه های راهبری وسیله نقلیه و نقشه های برخط تا ساخت و سازهای جاده ای و سایر زیرساخت ها، و از کاربردهای کشاورزی تا تحویل بسته های پستی، و حتی در ورزش.

به علاوه، سامانه کاداستر ستون فقرات یک کشور است، و نمایش مکانی نقشی کلیدی را در حفاظت از حقوق سرزمینی و مدیریت زمین به عنوان سنگ بنای توسعه اقتصادی، ایفا می نماید. من اطمینان دارم که بطور کلی بسیاری از جوانان مایلند تا برای بهتر و قدرتمندتر کردن کشورشان و مشارکت در آینده جامعه تلاش کنند. چنین مقاصد آزادمنشانه ای می توانند به عنوان یک اهرم انتخاب های تحصیلی آن ها را تحت تاثیر قرار دهند. من همچنین مطمئن هستم که با در نظر داشتن زمینه های کاربردی گوناگون و متعدد، ژئوماتیک جاذبه های بالقوه گسترده ای دارد. رشته ما تنوع بسیار گسترده ای را عرضه می کند و می تواند تقریباً توجه همه را جلب کند، بنابراین دلیلی برای در نظر گرفتن این تلاش به عنوان یک “ماموریت غیر ممکن” وجود ندارد.

گام های محکمی که در حال حاضر می توان برای شروع این حرکت در راستای صحیح برداشت کدامند؟ محتواهای آموزشی، بروشورها، شرکت دانشجویان در نمایشگاه های تجاری و کنفرانس ها، و سخنران های مهمان تنها ایده های اندکی هستند که بلافاصله به ذهن من خطور کردند. آیا می خواهید و می توانید در این مسیر به ما بپیوندید؟

Wim van Wegen سردبیر نشریه بین المللی GIM

wim.van.wegen@geomares.nl

منبع: gim-international.com

دیدگاهتان را بنویسید