ژئوماتیک

بهره­ گیری کامل از مزایای فناوری UAS

نقشه برداری با پهپاد
آموزش نقشه برداری آپسیس

بهره ­گیری کامل از مزایای فناوری UAS

استفاده از تکنولوژی UAS در بخش­های نقشه برداری و مهندسی درخواست می­ شود. انتظار از دقت و پاسخگویی در تخصص نیازمند بهترین روش ­ها و تجهیزات است. اکنون نقشه برداران با استفاده از جدیدترین سخت افزار و نرم افزار فتوگرامتری، سیستم­ های هوایی بدون سرنشین (UAS) می­توانند روی زمین جایی که آن­ها قبلا صدها اندازه ­گیری میدانی کرده ­اند میلیون­ ها اندازه­ گیری انجام دهند. داشتن کیفیت بالا در تجهیزات، نرم افزارها و گردش کار برای اطمینان از صحت، استحکام و کارایی داده­ ها برای استفاده­ های حرفه ­ای بسیار ضروری است.

Geosyntec یک شرکت مشاور مهندسی پیشرو است که با مشتریان بخش خصوصی و دولتی برای رفع سرمایه گذاری­ های جدید و مشکلات پیچیده مربوط به محیط زیست، منابع طبیعی و زیر ساخت­های مدنی همکاری می­کند. تکنولوژی UAS در حال تبدیل به یک عامل مهم برای ارائه راه حل­ های فنی نوآرانه شرکت Geosyntec به مشتریان خود می­ باشد. از بررسی­ های اولیه گرفته تا طراحی، تجزیه و تحلیل مهندسی، بهبود تضمین کیفیت ساخت و ساز و ارزیابی پروژه سیستم نقشه برداری UAS کاربردهای زیادی در انجام هر پروژه ارائه می­ دهد.

جعبه ابزاری قوی برای برنامه­های پیشرفته نقشه برداری

تنظیم درست و مناسب چارچوب ماموریت فتوگرامتری UAS برای نتیجه مطلوب ضروری است. این شامل کیفیت تجهیزات و نرم افزارهای مورد استفاده می­ باشد. شرکت Geosyntec KlauPPK را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در جمع آوری همه این­ها می­بیند. این سیستم شامل یک سیستم PPK با دقت بالا، دوربین کالیبره شده و نرم افزار پردازش برای مدیریت پردازش PPK با اصلاحات سه بعدی نفوذ arm، سیستم­های مختصات و بررسی­ها در زمینه QC می­باشد. ترکیب با سخت افزار و نرم افزار درجه یک Trimble GNSS، نرم افزار برنامه ریزی ماموریت UgCS، نرم افزار پردازش فتوگرامتری Pix4D، پردازش داده ­های خام زمینی با Virtual Surveyor و تجزیه و تحلیل نهایی با نرم افزار Civil 3D همگی در یک جعبه ابزاری قدرتمند برای کاربردهای پیشرفته نقشه برداری ترکیب شده­اند.

دقت Frontier نقش مهمی در حمایت از Geosyntec برای پیدا کردن گزینه ­های مناسب در تکنولوژی نقشه برداری، از جمله تجهیزات دقیق GNSS از Trimble و Klau Geomatics ایفا کرده است. برای چند دهه، Frontier به نقشه برداران و مهندسان با تکنولوژی کیفیت بالای خود کمک کرده است.

Geosyntec همچنان به استفاده از جدیدترین تکنولوژی UAS در راه نقشه برداری ادامه می­ دهد. آن­ها به زودی تست­ های جدید Klau Geomatics را که شامل تکنولوژی PPP NovAtel Terrastar-C Pro، پردازش بعدی مبتنی بر ابر، و یک سیستم سفارشی Gimbal/trigger برای فعال کردن دوربین Sony RX1R2 42 MP در پهپاد DJI Matrice 200 می­ باشد انجام خواهند داد.

مایکل کارلسون، پژوهشگر زمینی پروژه، از شرکت مشاوره Geosyntec مستقر در سن دیگو، کالیفرنیا گفت: ما همچنان در قسمت برنامه ­های کاربردی فناوری UAS و GNSS باقی مانده­ ایم، که برای حفظ مزایای کسب و کار ما در صنعت AEC یسیار ضروری است.

منبع: www.gim-international.com


مطالب مرتبط:

۱٫ گروه مشاوران Weaver پهپاد Delair UX11 را برای نقشه برداری بزرگ مقیاس تصویب کرد
۲٫ معرفی نرم افزار ساس پلنت SAS Planet و قابلیت های آن در نمایش و دانلود تصاویر ماهواره ای
۳. Topcon یکپارچه ­سازی پیشرفته Bentley را برای پردازش­های فتوگرامتری هوایی اعلام کرد.


uav

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید