فتوگرامتری

گروه مشاوران Weaver پهپاد Delair UX11 را برای نقشه برداری بزرگ مقیاس تصویب کرد

پهپاد نقشه برداری Delair UX11
آموزش نقشه برداری آپسیس

گروه مشاوران Weaver پهپاد Delair UX11 را برای نقشه برداری بزرگ مقیاس تصویب کرد

یکی از فروشندگان محلی Delair تامین کننده پیشرو در حوزه پهپادهای تجاری، Seiler Instrument اعلام کرده است که پهپاد Delair UX11 گروه مشاوران Weaver را برای کارهای بزرگ مقیاس حجیم نقشه برداری و نقشه برداری توپوگرافی با عملکرد خوب به کار گرفته است. شرکت ملی آمریکا طیف کاملی از خدمات مهندسی را ارائه می­دهد و تخصص خاصی در پروژه­های زباله­های جامد و دفن زباله دارد.

استفاده اولیه شرکت از سکوی جدید Delair برای توسعه دیجیتالی سایت مشتری­های خود – عمدتا عملیات دفن زباله – و انجام محاسبات منظم حجم برای کمک به مدیریت کاربری اراضی در آن سایت­ها می­باشد. پهپاد Delair به تیم Weaver راهی بسیار کارآمد جهت پوشش بالای مناطق بزرگ و ارائه اطلاعات دقیق اعم از تصاویر دقیق و همچنین اطلاعات محیطی برای نظارت بر عملکرد آن­ها می­دهد.

Kurt Aper سرپرست تیم هوایی بدون سرنشین در Weaver گفت: برای مناطق وسیعی که باید آن­ها را تحت پوشش قرار دهیم، یک هواپیمای بدون سرنشین بال ثابت جواب می­دهد. ما می­توانیم در مدت زمان کوتاهی مساحت زمینی زیادی را پوشش دهیم – می­توانیم سه یا چهار پرواز ۴۵ دقیقه­ای در روز انجام دهیم و داده­های با وضوح بالا حتی با پرواز در ۲۳۴ فیت اخذ کنیم. ما می­توانیم در روز ۹۰۰ هکتار برداشت انجام دهیم و به هیچ وجه نمی­توان با هواپیماهای بدون سر نشین سبک روتور این کار را انجام داد.

Aper خاطر نشان کرد که پروژه بیش از ۴۰ هکتار تقریبا حد آستانه­ای است که در آن مزایای واقعی پهپادهای بال ثابت مانند UX11 واضح می­شود. هواپیماهای بدون سرنشین Delair برای آن­ها به ابزاری مهم تبدیل شده است زیرا آن­ها به توسعه دهندگان و اپراتورهای محل دفن زباله کمک می­کنند تا دقیقا میزان مواردی که در حال پر کردن محل­های خود هستند را تخمین زده و برنامه­های توسعه را توسعه دهند.

ادغام با ابزارهای دیگر

Weaver که مدت زیادی بود از پهپاد Trimble/Gatewing استفاده می­کرد، پس از تحت تاثیر قرار گرفتن از مواردی مثل طراحی و ویژگی­های عملکرد سیستم عامل به استفاده از مدل جدید Delair UX11 جهش یافت.

Aper گفت: UX11 خوب است زیرا مثل تلفن همراه هوشمند شما یکپارچه است. دوربین، واحد GPS، باتری­ها همه یکپارچه شده و باهم کار می­کنند. برای اتصال همه چیز به اجزای جداگانه با باتری یا کابل دیگر نیاز ندارید. در همچین سیستمی خطاهای بسیار کمی وجود دارد.

تیم­های پشتیبانی میدانی Eiler Instrument و Delair در کنار تیم نقشه برداری Weaver برای ارزیابی پهپاد Delair کار کردند، و مطمئن باشید که نیازهای شرکت از جمله ادغام با سایر ابزارهای مهم مثل اتوکد، مرکز تجاری تریمبل، و مجموعه فتوگرامتری Pix4D را تضمین می­کند.

پهپاد UX11 Delair که سال گذشته به صورت تجاری معرفی شده است، یکی از پهپادهای درجه اول Delair است. هواپیمای بدون سرنشین بال ثابت یک پلتفرم سخت افزاری-نرم افزاری هوشمندانه است که تصاویری بسیار دقیق برای عملیات نقشه برداری، با قابلیت­های پردازش آنی، کنترل طولانی مدت از طریق شبکه­های تلفن همراه ۳G/4G را فراهم می­کند. سطح دقت سانتی­متری و همچنین ویژگی­های عملیاتی کار آمد آن، مقرون به صرفه­ترین راه حل برای نقشه برداری مناطق بزرگ و نقشه برداری است.

منبع: www.gim-international.com


مطالب مرتبط:

۱. معرفی نرم افزار ساس پلنت SAS Planet و قابلیت های آن در نمایش و دانلود تصاویر ماهواره ای
۲. نقدی بر استفاده از پهپادهای نقشه برداری ساخت ایران
۳. Topcon یکپارچه ­سازی پیشرفته Bentley را برای پردازش­های فتوگرامتری هوایی اعلام کرد.


uav

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید