اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

امضای سند تفاهم نامه همکاری سازمان نقشه برداری کشور و سازمان سرمایه گذاری

امضای سند تفاهم نامه همكاری,سازمان نقشه برداری كشور,سازمان سرمایه گذاری,دکتر علیرضا آزموده اردلان
آموزش نقشه برداری آپسیس

در راستای تدوین بانک اطلاعات اراضی قابل واگذاری به سرمایه گذاران خارجی انجام شد: امضای سند تفاهم نامه همکاری سازمان نقشه برداری کشور و سازمان سرمایه گذاری

به نقل از سایت سازمان نقشه برداری کشور، دکتر آزموده اردلان پس از امضای این تفاهم نامه در گفتگو با روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور گفت: با توجه به امکانات و ظرفیت های سازمان نقشه برداری کشور و اهداف کلی این سازمان در جهت تولید نقشه و اطلاعات مکانی، این تفاهم نامه با هدف تدوین بانک اطلاعات اراضی قابل واگذاری به سرمایه گذاران خارجی منعقد شد. وی خاطرنشان کرد: در دوران پساتحریم شاهد حضور و مراجعه گسترده سرمایه گذران خارجی جهت فعالیت در کشور هستیم به همین منظور فراهم نمودن منابع اطلاعاتی مورد نیاز آنان در کشور ضروری است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور درباره موضوع این تفاهم نامه و نوع همکاری با سازمان سرمایه گذاری افزود: منابع و اطلاعات مکانی در بانک اطلاعات اراضی، برای هر سرمایه گذار خارجی از جنبه های مختلف مؤثر است. بدین ترتیب که ضمن فقدان موانع قانونی مقرراتی جهت تملک اراضی مورد درخواست آنان، فرآیند تشویق و جذب سرمایه گذاری خارجی به کشور تسهیل و تسریع خواهد شد. از سوی دیگر هدایت آن به زیرساخت های مورد نیاز توسعه ای از طریق مکان یابی مناسب و مطلوب بر اساس توانمندی و پتانسیل‏ های اقتصادی و سرمایه گذاری هر منطقه فراهم می گردد.

دکتر اردلان ضمن تأکید بر همکاری این دو سازمان در راستای شناسایی نیازمندیهای اطلاعاتی مورد درخواست سرمایه گذران و رفع این نیازها در بانک اطلاعات هدف، درباره روند این همکاری گفت: جهت تحقق مفاد این تفاهم نامه و پیگیری امور، کارگروه تخصصی تدوین بانک اطلاعات، با عضویت سه نفر از کارشناسان و متخصصان سازمان نقشه برداری کشور و نیز سه نفر از کارشناسان سازمان سرمایه گذاری تشکیل می‏ گردد.

همچنین مقرر شد به منظور نظارت بر اجرای مفاد این تفاهم نامه و رفع مشکلات اجرائی، هر سه ماه یکبار جلسه مشترکی بین رؤسای دو سازمان تشکیل شود. در خاتمه این نشست سند مزبور به امضای طرفین رسید و کارگروه ویژه تدارک این سند رسماَ آغاز به فعالیت نمود.


منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

 

دیدگاهتان را بنویسید