ژئوماتیکنقشه برداری

تفاوت سه پایه ها و شاخص های چوبی و آلومینیومی تولید داخل با مشابه خارجی آن در چیست؟

سه پایه چوبی و آلومینیومی,گواهی نامه TUV Nord,گواهی نامه استاندارد,آنادایز ,Leica,لایکا,Trimble,تریمبل,Nikon ,نیکون,حامد لواسانی,مهندس درویش
آموزش نقشه برداری آپسیس

آراتک,آراد دوربین,تجهیزات نقشه برداری,سه پایه,منشور

نتایج مقایسه و پاسخگویی به نظرات و ابهامات در مورد سه پایه ها و شاخص های چوبی و آلومینیومی تولید شده توسط شرکت «آرا تک و آراد دوربین» و «وارداتی از چین»
  • گواهی نامه TUV Nord  چیست؟

شرکت TUV Nord  آلمان مرجع صدور گواهی نامه سیستم های مدیریت می باشد. این شرکت هیچ گواهی محصولی صادر نمی کند.

  • چنانچه گواهی نامه استاندارد در محصول توسط این شرکت صادر شده است، شماره استاندارد آن چیست؟

شرکت آراد دوربین دارای گواهینامه سیستم «مدیریت کیفیت» و همچنین «ISO 17025» تحت استاندارد ایران می باشد که روح این گواهی نامه ها در تمام محصولات تولیدی این شرکت وجود دارد.

  • آنادایز چیست؟

فرآیندی است که با استفاده از الکترولیز لایه مقاوم اکسید آلومینیوم روی سطح پروفیل قرار گرفته و سبب جلوگیری از اکسیداسیون و چسبندگی روی سطح پروفیل می گردد و این لایه سبب بالا رفتن مقاومت به سایش و خط و خش سطحی قطعه می گردد.

انجام ۹ بار آنادایز غیر ممکن بوده و در صورت انجام آنادایز بیشتر از ۲ مرحله روی قطعه، صافی سطح قطعه به طور کامل از دست رفته و می بایست قطعه رنگ و یا ضایعات شود. همچنین پوشش قلع، روی آنادایزهای تولید داخل نیز انجام و جزئی از فرآیند آنادایز می باشد و آنادایز قطعات تولیدی شرکت آرا تک در شرکت آبسکون با ضخامت mµ۱۳ انجام می شود.

همچنین به منظور بالا بردن مقاومت به سایش عملیات پولیش روی قطعه انجام می شود نه بخار تنگستن.

لازم به ذکر است بخار تنگستن برای ابزار خیلی خاص همانند ابزار های ماشین کاری بُراده برداری سرعت بالا استفاده می شود، در صورتی که بخار تنگستن برای سه پایه استفاده شود هزینه تولید هر سه پایه حداقل ۳ برابر می شود.

  • گواهینامه «ISO 1222» مربوط به پیچ ترابراک است نه مفاصل پلاستیکی سه پایه، در هر صورت سه پایه های تولیدی شرکت آرا تک نیز دارای این مفاصل پلاستیکی درجه یک از نوع ABS (یک نوع جنس پلیمری) می باشند.
  • طبق ادعای محصولات وارداتی چینی محافظ داخلی لوله (لقمه) به صورت فولاد به آلومینیوم تزریق شده است که این فرآیند در صنعت غیر ممکن است؛ در هر صورت قرار دادن لقمه آهنی در لوله عملیات ارزان تری نسبت به قرار دادن لقمه های ورقه ای با مهار دو پیچ استیل می باشد. همچنین لقمه آهنی قرار گرفته در لوله در صورت چند بار باز و بسته شدن پیچ از جای خود آزاد شده و از داخل لوله جدا می شود. در صورتی که لقمه های ورقهای استفاده شده در محصولات شرکت آرا تک توسط دو پیچ استیل به لوله بسته شده است و مانع از جدا شدن لقمه از لوله می گردد.
  • اکثر سه پایه های چوبی وارداتی از چین با نام های کپی از کارخانه های اصلی (Leica-Trimble-Nikon و …) از جنس چوب نراد (روسی) با درصد خشک شدن حدود ۲۵% می باشند در حالیکه سه پایه های اصل و سه پایه های تولیدی آرا تک با چوب راش (آلمان) و درصد خشک شدن ۹-۷ % را دارد و قیمت چوب راش اصلی خشک شده نسبت به نراد ۵ برابر می باشند.
  • قطعه نوک چنگک در صورتی که از جنس چدن باشد باید توسط رزوه و دنده در قطعه قرار داده شود (مطابق کاتالوگ) اما نوک چنگک قطعات شرکت آرا تک از جنس فولاد سخت کاری بوده و در هنگام تزریق در قطعه قرار داده می شود که این عمل باعث استحکام بیشتر و جلوگیری از باز شدن قطعه نوک چنگک می گردد.
  • کلیه محصولات تولیدی در شرکت آرا تک دارای خدمات پشتیبانی، قطعات یدکی هم رنگ و به قیمت ۳۰% محصولات وارداتی چینی بوده اند اما چنانچه قطعات وارداتی خراب شوند کالاهای مورد نظر می بایست کاملاً اسقاط شوند.
  • شاخص های ۵ متری این شرکت از جنس آلومینیوم خانواده ۶۰۰۰ با پوشش رنگ کوره ای و با ضخامت mµ۷۰ و به وزن تمام شده ۲۱۰۰ gr با قفل پلاستیکی ABS (یک نوع جنس پلیمری) درجه ۱ می باشند.
{آلومینیوم بر اساس خواص مکانیکی و شیمیایی بین ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ درجه بندی می گردد که خانواده ۷۰۰۰ در صنایع نظامی و هواپیمایی کاربرد دارد، پس از آن خانواده ۶۰۰۰ بهترین نوع آلومینیوم است که در صنایعی همانند خودروسازی کاربرد دارد}
حامد لواسانی
کارشناس ارشد مکانیک
مشاور فنی، مسئول کنترل کیفیت، طراح قالب شرکت تولیدی آراتک
ارتباط مستقیم: ۰۹۱۲۳۷۲۵۲۰۹
فعالیت های دیگر:
مدیر کارخانه گوهر قطعه پارسیان
مدرس و مشاور ISO9000, ISO17025, ISOTS
وبسایت آراد دوربین

 

Logo final


دیدگاهتان را بنویسید