ژئوماتیکفتوگرامتری

افزایش ایمنی در سایت های کاری با بکارگیری پهپادها

آموزش نقشه برداری آپسیس

افزایش ایمنی در سایت های کاری با بکارگیری پهپادها

نقشه برداری پهپادی امور مرتبط با بازرسی را بهبود بخشیده و خطرات در سایت های کاری صنعتی را شناسایی می کند

بر اساس برآوردهای OSHA، بیماری ها و جراحات رخ داده در محل کار کارفرماها در آمریکا را با هزینه ای ۱ بیلیون دلاری در هر هفته، تنها برای جبران هزینه های کارگران، مواجه می سازد. این برآوردها شامل هزینه های اضافی که از کاهش بهره وری، جایگزینی کارکنان و تعمیر خسارات وارده به تجهیزات ناشی می شوند، نیست. در جستجوی راهی بهتر برای بازرسی از سایت های کاری و شناسایی خطرات احتمالی پیش از وقوع فاجعه، شرکت ها بطور گسترده به نقشه برداری پهپادی برای بهبود ایمنی در سایت های کاری صنعتی رو آورده اند.

Chris Bartlett از شرکت ارائه راهکارهای فناورانه ReconnTECH که شعبه ای از شرکت بزرگ بازرسی USIC است، می گوید: “همه چیز در صنعت ما با ایمنی مرتبط است”. او از نقشه برداری با پهپاد برای کمک به مشتریانش در بازرسی از راه دور از مخازن ذخیره آب مرتفع و برج های مخابراتی، استفاده می کند. “معرفی پهپادها، با ارائه ابزاری برای بازرسی با روشی امن، ایمنی نیروی کار را افزایش داده است.”

در اینجا به برخی روش هایی که افراد از شرکت های ساخت و ساز تا اداره کنندگان امور مربوط به خاکریزی از پهپادها برای بهبود ایمنی در سایت کاری خود استفاده می کنند، اشاره می شود.

” همه چیز در صنعت  با ایمنی مرتبط است. معرفی پهپادها، با ارائه ابزاری برای بازرسی با روشی امن، ایمنی نیروی کار را افزایش داده است.” -Chris Bartlett از شرکت ReconnTECH

پهپادها پیشرفت کار را دنبال کرده و ریسک های احتمالی در سایت های کاری را پیش بینی می کنند

وقتی از سایت های کاری صنعتی صحبت به میان می آید، شناسایی زودهنگام نگرانی های احتمالی به کمینه ساختن ریسک های مرتبط با ایمنی کمک کرده و مدیران را به محدود کردن خطرات محیطی پیش از آنکه پر هزینه و فاجعه آمیز شوند، قادر می سازد.

Dale Parrish از شرکت Hover Vision، یک نقشه پهپادی با قدرت تفکیک بالا را بصورت هفتگی و در طول ساخت و ساز یک مخزن ذخیره سازی نفت در Cushing اوکلاهاما، تهیه کرد. مدیران پروژه و مهندسان سایت از این نقشه ها برای پایش کار زمینی در ارتباط با ایمنی نهرهایی که قرار است در صورت بروز نشتی، حاوی مواد سر ریز شده باشند، استفاده می کنند. با کاهش نیاز به صرف ساعت ها زمان برای قدم زدن در سایت، این مرورهای آنی به مدیران پروژه اجازه پایش پیشرفت را بطور کاملتر و در فواصل زمانی کوتاهتر می دهد. آنها اکنون به اطلاعات جامعی برای کمک به شناسایی زودهنگام و پیش بینی مشکلات احتمالی سایت کاری، مسلح شده اند.

Dale Parrish از نقشه برداری با پهپاد برای بهبود ارتباط و نظارت بر ساخت یک منبع ذخیره سازی نفت در Cushing اوکلاهاما، استفاده کرد.

Andrew Dennison، رئیس دفتر اجرایی شرکت سهامی Uplift Data، متخصص بکارگیری پهپادها در نقشه برداری در صنعت ساخت و ساز است. او تایید می کند که نقشه ها و مدل های سه بعدی ارتباطات پروژه را بهبود بخشیده و نظارت را در سایت کاری و خارج از آن افزایش می دهد.

خارج از صنعت ساخت و ساز، Ed Schmalfeld مهندس عمران از شرکت Dragonfly AeroSolutions از نقشه برداری پهپادی برای انجام بازرسی های ایمنی ماهیانه در خاکریزی ها استفاده می کند. این بازرسی ها خطرات احتمالی نظیر نشت گاز و فرسایش در سایت را مشخص نموده و به مدیران خاکریزی اجازه پاسخ به این نگرانی ها پیش از تبدیل شدن به خطرات جدی را می دهند.

مهندس عمران Ed Schmalfeld از نقشه برداری پهپادی برای انجام بازرسی های ایمنی ماهیانه در خاکریزی ها استفاده می کند.

تصویربرداری هوایی نیاز به راه رفتن در مناطق مخاطره آمیز را کاهش می دهد

همانطور که هر مدیر سایت می داند، بیشتر حوادث صنعتی نتیجه سقوط آوار و یا نقص عملکرد تجهیزات نیستند، بلکه ناشی از لغزش، سکندری خوردن و افتادن هستند. در حقیقت، افتادن دلیل اصلی مرگ در سایت های کاری صنعتی است و طبق گزارش OSHA مسئول ۸۰۰ مرگ در سال ۲۰۱۵ بوده است. نقشه برداری پهپادی با اجازه انجام بازرسی های از راه دور با اطلاعات آنی به گروه، نیاز به گام گذاشتن بر زمین در مناطق بالقوه مخاطره آمیز را کاهش داده است.

زمانی که Chriss Bartlett از شرکت ReconnTECH از پهپادها برای کمک به مشتریان در بازرسی از برج های مخابراتی مرتفع استفاده می کند، با ریسک های احتمالی آن آشناست. بالا رفتن از برج ها پیوسته به عنوان یکی از خطرناک ترین کارها طبقه بندی می شود. در حقیقت، بطور متوسط ۷ صعود کننده در سال کشته می شوند و نرخ سالیانه بازرسی از برج های مخابراتی ۱۰ برابر کارهای ساختمانی است. با استفاده از نقشه برداری پهپادی، گروه ها می توانند نقشه های با قدرت تفکیک بالا را برای انجام بازرسی های اولیه از راه دور بکار بگیرند. آنها تنها زمانی به بالا رفتن از برج نیاز پیدا خواهند کرد که احتیاج به تعمیری وجود داشته و یا علائم نگران کننده ای نشان داده شده باشد. Chris می گوید: “اگر تعدا افراد صعود کننده لازم را کاهش دهیم و تنها زمانی کسی را بالا بفرستیم که نیاز به تعمیر وجود داشته باشد، می توانیم فوراً بر ایمنی در برج های مخابراتی تاثیر بگذاریم.”

Ed Schmalfeld از شرکت Dragonfly AeroSolutions با این مساله موافق است. او به عنوان یک مدیر پیشین در بخش خاکریزی از خطراتی که شیب های تند نامتقارن عرضه می دارند، به خوبی آگاه است. پیمایش خاکریزی ها برای بازرسی یکی از خطرناک ترین وظایفی است که پرسنل خاکریزی با آن مواجه می شوند، چرا که بسیار از سایت ها وسعتی در حد چندین هکتار داشته و بازرسی از آنها ممکن است روزها و یا هفته ها به زمان نیاز داشته باشد. در طول این بازرسی ها، مدیران باید راه خود را در شرایط توپوگرافی سختی باز کرده و با تجهیزات سنگینی برخورد نمایند، گاهی اوقات صدها ماشین حمل، و خطرات محیطی نظیر مورچه های آتشین و یا عنکبوت های سیاه در انتظار آن هاست. با بکارگیری پهپادها، او نیاز یک مدیر سایت به بازرسی حضوری را بطور موثر به تنها مجموعه ای از نواحی انتخابی کاهش داده است.

“من به شدت معتقدم که استفاده از پهپادها از جراحات غیرضروری جلوگیری کرده و بطور بالقوه جان انسان ها را نجات می دهد”- Ed Schmalfeld، ارائه دهنده خدمت پهپادی و مدیر سابق خاکریزی

نقشه آوار باقی مانده از سقوط یک هواپیما. اندازه گیری ها و یادداشت ها نشان دهنده زاویه برآورد شده هواپیما در هنگام برخورد به زمین است.

نقشه برداری پهپادی به تحقیقات در ارتباط با حوادث کمک می کند 

همه ما امیدواریم که حادثه ای در سایت کاری رخ ندهد، اما حقیقت این است که گاهی این مسائل اتفاق می افتند. زمانی که حادثه ای بروز می کند، تهیه دقیق ترین تصاویر از حادثه دارای اهمیت بسیاری است. شاهدان عینی همیشه تمام داستان را روایت نمی کنند، اما پهپادها می توانند برای جمع آوری قرائت کاملتری از آنچه که واقعاً اتفاق افتاده است، بکار گرفته شوند.

Jeremy Reynolds از شرکت RTI Forensics از نقشه برداری پهپادی برای ساخت مدل های سه بعدی ای که به او در تحقیق در مورد حوادث هوایی، ریلی، دریایی و خدمات عمومی کمک می کنند، استفاده می کند.

“زمانی که حادثه از هر نوعی رخ می دهد، چه نقص در یکی از تجهیزات و یا یک ساختمان فروریخته و یا هواپیمای سقوط کرده باشد، پیش از ورود هر فرد برای تمیزکاری ما به اخذ تصویر دقیق از صحنه نیاز داریم.” – Jeremy Reynolds از شرکت RTI Frensics

نقشه ها و مدل های سه بعدی ای که Jeremy با استفاده از DroneDeploy تولید می کند مدارک را تا مدت طولانی پس از آنکه آوار واقعی تمیز شود، حفظ می کنند. سپس او قادر به وارد نمودن داده های حاصل از نقشه برداری پهپادی به نرم افزار صنعتی است تا کارشناسان و مهندسان بتوانند از آن برای اندازه گیری ها و اجرای سناریوهای شبیه سازی شده با کامپیوتر استفاده کنند. این بطور خاص در زمانی که بررسی مقصر برای ادعاهای مرتبط با بیمه در حال انجام است و همچنین کاهش هزینه های دادگاه و در خواست کارگران برای جبران خسارات، مفید است.

واقعیت مجازی: آینده بازرسی های ایمنی در سایت های کاری

پتانسیل کامل نقشه برداری با پهپاد در ابتدای راه درک شدن است و شرکت هایی نظیر شرکت بزرگ ساخت و ساز Brasfield & Gorrie با نوآوری در این زمینه پیش رو هستند. آنها بکارگیری واقعیت مجازی را در همراهی با نرم افزار نقشه برداری DroneDeploy برای ایجاد ارائه ای مجازی و آنی از سایت های ساخت و ساز را به آزمایش گذاشته اند.

متخصصان VCD در Brasfield & Gorrie یک تور مجازی از یک سایت کاری را از دفتر مرکزی شان ارائه می دهند.

اخیراً تیم ساخت و ساز و طراحی مجازی آنها به کارکنان بیمارستان یک تور مجازی از یک ساختمان که تنها عملیات ساخت و ساز در آن چند هفته بود که آغاز شده بود، ارائه کردند. این به کارکنان تجربه کاملی از فضا با درجه بالایی از جزئیات را داده و در نهایت منتج به بازخوردی بهتر در ارتباط با مشکلاتی نظیر محل قرارگیری خروجی گازهای پزشکی و قرارگیری تجهیزات شد. ورود زودهنگام به Brasfield & Gorrie اجازه داد تا تغییرات لازم که در نهایت یک محل کار بهتر و البته ایمن تر را می سازد را ایجاد نمایند.

“واقعیت مجازی به ما توانایی پیوسته یکپارچه سازی فناوری های نو با عملیات های ساختمانی متفاوت، بهبود ایمنی در سایت های کاری، و افزایش اطلاعات در دسترس سهامداران را می دهد. پروژه ما و تیم های ایمنی می توانند ایمنی و آگاهی را از راه دور و حتی بدون نیاز به قدم گذاشتن در سایت افزایش دهند.” Russell Byrd هماهنگ کننده ساخت و ساز و واقعیت مجازی از شرکت Brasfield & Gorrie

منبع: blog.dronedeploy.com

مطالب مرتبط:

آموزش پهپاد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید