اخبار ژئوماتیکژئوماتیکفتوگرامتری

اولین عملیات نقشه برداری از راه دور از جزایر استوایی با استفاده از پهپادهای هلندی در ۵۰ سال اخیر

اولین عملیات نقشه برداری از راه دور از جزایر استوایی با استفاده از پهپادهای هلندی در ۵۰ سال اخیر
آموزش نقشه برداری آپسیس

اولین عملیات نقشه برداری از راه دور از جزایر استوایی با استفاده از پهپادهای هلندی در ۵۰ سال اخیر

نقشه برداری ترکیبی پهپادی Marlyn از طریق ATMOS UAV طراحی شده و تهیه نقشه های شرکت بین المللی TFC بصورت حرفه ای از جزایر استوایی Silhouette که در اقیانوس هند واقع شده اند را ممکن ساخته است. این مشخص کننده شروع پروژه تهیه نقشه از تمام پارک ملی Silhouette با جزئیات بسیار بالاست. این پروازها ثابت نمودند که Marlyn قادر به تهیه نقشه تحت شرایط بسیار سخت نیز هست.

منطقه داخلی Silhouette یک پارک ملی در بردارنده برخی از غنی ترین تنوع های زیستی در تمام اقیانوس هند است. این منطقه منزلگاه برخی از گونه های در خطر انقراض گیاهی و جانوری نیز هست. به منظور ردیابی گونه های مختلف در این جزایر و دست یابی به بینشی در ارتباط با این زیست بوم منحصر به فرد، یک نقشه به روز ابزاری ضروری است. اگرچه، این در طول نیم قرن گذشته در نتیجه شرایط محیطی سخت با کوه هایی با ارتفاع تا ۷۴۰ متر و موقعیت دور دست آن، امکان پذیر نبوده است.

Francois Baguette سخنگوی دفتر جامعه حفاظت از جزایر توضیح می دهد که امروزه، همین نقشه های قدیمی و غیر دقیق تنها ابزار برنامه ریزی و راهنمایی هیئت های اعزامی است. در خلال این سفرها، ممکن است با قله و یا نواحی غیر قابل نفوذی مواجه شویم که روی نقشه جاری نشان داده نشده اند و موجب توقف کامل ماموریت شوند. او اضافه می کند که این تصاویر با قدرت تفکیک بالا و نقشه های ایجاد شده توسط Marlyn به آنها برای درک بهتر این منطقه کمک کرده و آنها را قادر به برنامه ریزی بهتر برای اعزام تیم ها نموده و در زمان و نیروی انسانی ارزشمند نیز صرفه جویی می نماید.

شرایط چالش برانگیز تهیه نقشه

Sander Hulsman مدیر عامل ATMOS UAV اشاره می کند که در این پروژه، ATMOS UAV به دنبال ارائه بینش خود، یعنی قدرتمند ساختن افراد حرفه ای در صنایع مختلف برای جمع آوری داده های مکانی از آسمان و بدون نیاز به تلاش مضاعف و فراهم آرودن امکان اخذ تصمیمات آگاهانه تر، در مسیری موثر و کارا است. توانایی Marlyn UAV در مقاومت در برابر پیچش هایی تا حدود ۶Bft در خلال تمام فازهای پرواز از بلند شدن از زمین تا فرود، آن را به ابزار نقشه برداری حرفه ای منحصر به فردی تبدیل می سازد که ضرورت بکارگیری آن در این پروژه به اثبات رسیده است. Hulsman اضافه کرد که این شرکت بسیار مفتخر است که شرکت TFC International مدل پرچمدار Merlyn آنها را برای این پروژه زیبا و چالش برانگیز برگزیده است.

ترکیب در اختیار داشتن تعداد اندکی نقاط مناسب برخاستن از زمین و کوه ها، حضور دائمی باد و گرما، نقشه برداری از جزیره Silhouette را به چالشی بزرگ بدل ساخته است. پهپادهای هلیکوپتری مدت زمان پرواز کمی دارند و بال ثابت ها به فضای خالی بزرگی برای برخاستن از زمین و فرود نیاز دارند که در این پروژه در دسترس نیست. Jean-Francois Rossignol، مدیر شرکت بین المللی TFC اظهار داشت که زمانی که آنها از قابلیت بلند شدن و فرود عمودی Marlyn در شرایط سخت و پرواز نسبتاً خودکار آن مطلع شدند، می دانستند که این پهپاد دقیقاً همان ابزاری است که برای پروژه شگفت انگیز خود به آن نیاز داشتند.

Silhouette

ارتوفتو از یک ساحل در جزیره Silhouette

مدل ارتفاعی ارتوفتو ساحل جزیره Silhouette

پهپاد Marlyn در حال برخاستن در جزیره Silhouette

منبع: gim-international.com

مطالب مرتبط:

آموزش پهپاد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید