ژئوماتیکفتوگرامتری

پهپاد پزشکی واقعیت ­های افزوده را یکپارچه می ­سازد

پهپاد HiRO
آموزش نقشه برداری آپسیس

پهپاد پزشکی واقعیت ­های افزوده را یکپارچه می ­سازد

یک سامانه پهپادی پزشکی از راه دور با فناوری هولوگرافی می­تواند به سرعت پزشکان اورژانس و تجهیزات پزشکی حیاتی را به بازماندگان حادثه برساند. پروژه پهپادی پزشکی از راه دور که با عنوان HiRO شناخته می­ شود (عملیات امداد و نجات یکپارچه بهداشتی)، برای پشتیبانی دپارتمان مدیریت بحران می سی سی پی، امنیت ملی، گارد ملی و ناتو، تحت بررسی و امتحان قرار گرفته است.

انتظار می رود که این محصول در اوایل سال ۲۰۱۸ آماده تولید باشد.

HiRO امکان دسترسی آنی به پزشک را از طریق یک اتصال ویدئویی بی سیم فراهم می کند. زمانی که بسته مراقبت های بحرانی قابل حمل می رسد، پزشک روی یک صفحه نمایش لمسی پدیدار می شود تا معالجه بطور مستقیم انجام شود.

پهپاد HiRO

اسکرین شات از ویدیو HiRO

عینک هوشمند به یک شخص در صحنه اجازه می دهد تا در حالی که ارتباط صوتی و تصویری با پزشک حفظ می شود، از بسته دور شود. فناوری هولوگرافی به پزشک اجازه می دهد تا صحنه حادثه را ببیند و خدمات مراقبتی مستقیم را از طریق یک هدست واقعیت افزوده با امکان حرکت و بدون دخالت دست ارائه کند.

Italo Subbarao و Paul Cooper، پزشکان با تخصص در ارتباط با تاثیرات سبک زندگی در سلامت عمومی، به همکاری با Dennis Lott مدیر برنامه پهپاد در کالج ایالتی Hinds در می سی سی پی پرداخته اند تا نسل آینده پهپادهای قابل استفاده در حوادث را طراحی کرده و بسازند.

بر اساس اظهارات Lott، “این پهپادها توانائی قابل توجهی در بالا رفتن و فاصله گرفتن دارند و می توانند به سنجنده های گوناگونی نظیر مادون قرمز برای کمک به مکان یابی قربانیان تجهیز شوند.”

پهپاد HiRO و بسته خدمات پزشکی از راه دور     

  • واقعیت افزوده عملیاتی شده روی هدست HoloLens مایکروسافت، یک پزشک راه دور را قادر می سازد تا به معالجه چندین قربانی بپردازد.
  • جعبه داروی خودکار به پزشک راه دور اجازه می دهد تا قفل برخی محفظه های بخصوص را باز کرده و به ناظران دسترسی امنی به داروها و تجهیزات پشتیبانی شده از طریق هدایت ویدئویی از طرف پزشک را بدهد.
  • سامانه تصویری ثبت سلامت الکترونیکی هولوگرافی یکپارچه، به پزشکان از راه دور کمک می کند تا بر وضعیت چندین بیمار در صحنه نظارت کنند.
منبع: gpsworld

 

دیدگاهتان را بنویسید