ژئوماتیکفتوگرامتری

انتشار نرم افزار PhotoModeler 2019.1 و قابلیبت Pattern Capture اضافه شده به آن

نرم افزار PhotoModeler 2019.1
آموزش نقشه برداری آپسیس

نرم افزار PhotoModeler 2019.1.0 در ۲۷ مارس ۲۰۱۹ منتشر شده است که شامل ۵۹ مورد بهبود و اصلاحات می¬باشد. قابلیت دریافت الگو ( Pattern Capture) اضافه شده به قالبهای دو بعدی و بخش رقومی سازی الگوها، چشمگیر ترین بهبود و ویژگی جدید این نرم افزار می¬باشد.
اگر شما با منسوجات کارمی¬کنید و نیاز به رقومی سازی دقیق الگوهای بزرگ دارید، استفاده از نرم افزار فتو مدلر با قابلیت دریافت الگو (PhotoModeler Premium ) ، یک راهکار مناسب خواهد بود.
قابلیت اضافه شده ی دریافت الگو
در بسیاری از صنایع نساجی و صنایع بافندگی که اشکال پیچیده دو بعدی را تولید می¬کنند، نیاز به رقومی سازی الگو و قالب ها وجود دارد. بافندگی ها بیشتر با CAD و CAM سروکار دارند. CAM شامل اشکال و برش های کامپیوتری می¬شود. دریافت یک الگوی پیچیده میدانی، از طریق راه های زیادی انجام میشود، یکی از آن ها استفاده از کاغذ یا پلی استر نازک است. وارد کردن یک قالب فیزیکی مسطح به مرحله CAD و CAM به معنی رقومی سازی پیرامون الگو، است.

 

 

 

ویدیوی بکارگیری تصاویر برای رقومی سازی الگوهای دو بعدی، مقدمه خوبی را برای استفاده از دوربین بمنظور رقومی سازی، ارئه میکند.فتومدلر تاریخچه ای طولانی در استفاده دقیق از دوربین ها برای مدل سازی دیجیتالی دارد، به طوری که اغلب به عنوان ابزار مدل سازی سه بعدی به کارگرفته میشود.
سازوکار ریاضی قدرتمند فتومدلر آن را برای دریافت دقیق و کارآمد الگوهای دو بعدی، ایده آل میسازد. از مزایای استفاده از دوربین و فتومدلر برای رقومی سازی قالب ها، قابلیت دریافت الگوهای بزرگ، انعطاف پذیری در کار کردن با نرم افزار، دقت و مقرون به صرفه بودن آن است. همچنین هنگامی که شما فتومدلر دارید و آماده اندازه گیری سه بعدی و قالب سازی هستید، می توانید آن را نیز با همین نرم افزار انجام دهید!
در سایت photomodeler.com میتوان لیست کامل مزایا و پیشینه این نرم افزار را مشاهده کرد.
علاوه بر این برای روش های رقومی سازی دستی، قابلیت دریافت الگوی اضافه شده به فتومدلر یک روش نیمه خودکار برای ردیابی خطوط بیرونی و لبه های اشیا، فراهم کرده است. این ابزار “ردیابی خودکار” نامیده می شود و این ویدیو نشان می دهد که چگونه از آن استفاده کنید.
اگر از روش های کامپیوتری در کسب و کار مبتنی بر قالب خود استفاده میکنید یا مایل به حرکت در این مسیر هستید، فتومدلر را به یاد داشته باشید و از قابلیت دریافت الگوی اضافه شده به آن استفاده کنید.
سایر بهبودها و اصلاحات صورت گرفته در نسخه ۲۰۱۹٫۱
علاوه بر ویژگی اصلی جدیدی که در بالا توضیح داده شد، ۵۷ بهبود و اصلاح دیگر نیز وجود داشته است.
-سیستم بارگذاری ویدیو جایگزین شده زیرا باید قدرتمند تر باشد و فرمت های ویدیویی بیشتری را پشتیبانی کند.
– ستون شامل مقادیر مطلق دلتا به جدول فاصله اضافه گردیده است؛ که امکان مرتب سازی بهتر را برای یافتن بزرگترین مقدار بدون در نظر گرفتن علامت، فراهم میکند.
– تسریع، برای کاربرانی که با عملیاتی مواجه اند که با داده های بزرگ سروکار دارد.
اگر بدنبال یک اصلاح یا بهبود خاص هستید، می توانید کل لیست را در اینجا مشاهده کنید. اگر چیزی را از قلم انداختیم لطفا مار را جهت ادامه کار بمنظور بهبود فتومدلر ، آگاه کنید.

منبع: www.photomodeler.com

مطالب مرتبط:

uav

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید