اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

گزارشی از روز دوم “اولین نمایشگاه کار دانشگاه تبریز”

آموزش نقشه برداری آپسیس

?? گزارشی از روز دوم “اولین نمایشگاه کار دانشگاه تبریز”

?روز دوم از نمایشگاه کار نیز با استقبال خیلی خوب دانشجویان و جویندگان کار به کار خود پایان داد.
?در دومین روز از اولین نمایشگاه کار برگزار شده توسط دانشگاه تبریز، غرفه شرکت های #آپسیس و #زاویه شاهد حضور دکتر سارا بهشتی فر عضو هیئت علمی گروه #مهندسی_ژئوماتیک دانشگاه تبریز بود. مهندس صفوی و مهندس محمدشاه نمایندگان شرکت های مذکور ضمن خوش آمدگویی به دکتر، به معرفی انواع پهپادهای فتوگرامتری و گیرنده های ماهواره ای و نحوه کار با آنها برای وی پرداختند که با استقبال دکتر همراه بود. در پایان حضور ایشان در غرفه، نمایندگان شرکت ها و اعضای انجمن علمی در کنار دکتر عکس دسته جمعی گرفتند.
?در ادامه روند برگزاری نمایشگاه، در ساعت ۱۴ اولین کارگاه آموزشی تحت عنوان “آموزش پرواز پهپاد و پردازش تصاویر اخذ شده از آن” در قسمت “تئوری” به مدت ۳ ساعت در ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی عمران با حضور ۲۱ دانشجو و فارغ التحصیل با تدریس مهندس محمدشاه نماینده شرکت آپسیس برگزار شد. در ابتدای کارگاه، مهندس محمدشاه به معرفی ساختار و قطعات پهپادهای فتوگرامتری پرداختند. در ادامه نحوه تصویربرداری با پهپاد Phantom4pro و ورود تصاویر اخذشده توسط آن و چگونگی ورود آنها به نرم افزار Agisoft جهت تهیه اطلاعات مکانی دقیق توضیح داده شد.
?درانتهای کارگاه، مهندس به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند. وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص دلیل عدم استفاده از پهپادهای فتوگرامتری جهت کشف محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: “هواپیمای سقوط کرده به دلیل شرایط بد آب و هوایی با برف پوشیده شده بود و فتوگرامتری توانایی کشف آن را نداشته و عملا استفاده از پهپادها برای کشف محل سقوط هواپیما بی معنی است و می بایست از تصاویر ماهواره ای سنجش از دور استفاده شود که همین طور هم بود و اولین تصاویر از هواپیما مربوط به یک سنجنده بوده که قطعه ای از هواپیما به طول ۵ متر را کشف کرد.”

قسمت “تئوری” کارگاه در ساعت ۱۷ به پایان رسید??

دیدگاهتان را بنویسید