اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

نشست نمایندگان اسکاپ با مسئولین سازمان نقشه برداری کشور

نشست نمایندگان اسکاپ با مسئولین سازمان نقشه برداری کشور
آموزش نقشه برداری آپسیس

۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ نشست نمایندگان اسکاپ با مسئولین سازمان نقشه برداری کشور – در راستای تأسیس مرکز ” مدیریت خطر بلایای طبیعی در آسیا و اقیانوسیه” در ایران – در سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد.

در این تاریخ سازمان نقشه برداری کشور، میزبان خانم تیزیانا بوناپس – رئیس بخش فناوری اطلاعات ارتباطات و کاهش بلایای طبیعی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای منطقه آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ/ UN-ESCAP) – و همچنین آقای پوجیپوجیونو مشاور ایشان بود.

در این راستا نشستی با حضور دکتر علیرضا آزموده اردلان – رئیس سازمان نقشه برداری کشور – نماینده کنسولگری ایران در مرکز بلایای طبیعی آسیا و اقیانوسیه، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، مسئولین و مدیران سازمان برگزار شد.

در آغاز این نشست دکتر علیرضا آزموده اردلان درباره اهمیت علم نقشه برداری در دنیا و اهمیت مرکز “مدیریت خطر بلایای طبیعی در آسیا و اقیانوسیه” در تهران توضیحاتی ارائه نمود و سپس به بیان نقشه راه و برنامه ریزی های مورد نیاز جهت تحقق اهداف این مرکز پرداخت.

سپس خانم بناپس ضمن قدردانی از استقبال سازمان نقشه برداری کشور، به نقش مهم مرکز (AP-DIM ) و ESCAP اشاره کرد و گفت: به دلیل بلاخیز بودن منطقه آسیا و اقیانوسیه، بر اهمیت تاسیس هر چه سریعتر این مرکز و نیز همکاری این مرکز در تهران با زیر مجموعه هایش درمنطقه آسیا و اقیانوسیه تاکید کرد.

در ادامه آقای پوجیپوجیونو، از AP-DIM به عنوان “سکویی” برای راه حل های کاربردی در زمینه مدیریت خطر بلایای طبیعی، یاد کرد.

لازم به ذکر است AP-DIM مخفف Asian- Pacific Disaster Risk Management یعنی مدیریت خطر بلایای طبیعی در آسیا و آقیانوسیه است. گفتنی است به طور کلی AP-DIM در ۳ بخش اشتراک گذاری داده ها و مدیریت داده ها، توسعه ظرفیت، شبکه و مشارکت فعالیت خواهد داشت.

دراین نشست، باتوجه به نیاز مرکز AP-DIM به داده های مکانی سازمان نقشه برداری کشور و توانایی ایجاد زیرساخت به اشتراک گذاری داده ها توسط متخصصین این سازمان، برهمکاری مستمر سازمان نقشه برداری کشور با این مرکز تاکید شد.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید