اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

شرکت ۳D Target، سه سنجنده لیداری Velodyne را به دامنه خود می افزاید

شرکت 3D Target
آموزش نقشه برداری آپسیس

شرکت ۳D Target، سه سنجنده لیداری Velodyne را به دامنه خود می افزاید

شرکت های ۳D Target و Velodyne با ادغام سنجنده های لیداری Puck LITE VLP-16، Puck Hi-Res VLP-16 و ULTRA Puck VLP-32C در خط محصولات در حال توسعه Scanfly، روابط خود را توسعه می دهند. این دامنه از محصولات ۳D Target یک سامانه لیداری قابل اعتماد و آماده به کار برای کاربردهای مکانی مورد نیاز در سکوهای هوایی، زمینی و دریایی را فراهم می سازند.

Paolo Girardi، مدیر عامل ۳D Target می گوید، در حالیکه این محصول بصورت اولیه برای بازار UAS ساخته شده بود، برای استفاده در هر سکوی بهره برداری دیگر طراحی شده است. در پیش گرفتن این مسیر، آنها به سمت ساده ساختن تجربه کاربر بدون فدا کردن عملکرد سیستمی رفتند. با همکاری با لیدار Velodyne، این شرکت یک راه حل سبک و وزن و فوق فشرده که امکان بکارگیری در هر وسیله نقلیه هوایی، زمینی و دریایی را داشته و همچنین برای استفاده در کوله پشتی نیز مناسب است، را ارائه می نماید.

نقشه برداری از تمام نماها

شرکت ۳D Target از ابتدا برای ساخت یک لیدار همراه که بصورت جزئی برای فراهم ساختن امکان دسترسی ساده حتی برای کاربران غیر متخصص، و آماده بهره برداری شدن در تنها ۵ دقیقه طراحی شده بود، برنامه ریزی نمود. Scanfly به عنوان یک سکوی چندگانه برای فراهم کردن امکان نصب روی هر وسیله نقلیه طراحی شده است و می تواند برای نقشه برداری از هر نمای منحصر به فرد تنظیم شود.

۳D Target برای دست یابی به قابلیت های نقشه برداری سه بعدی از سنجنده های لیداری Velodyne که دقیق ترین داده های سه بعدی آنی در بازار را ارائه می دهند، استفاده کرد. نتیجه محصولی بود که به نیازهای موسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها، شرکت های طراحی، شرکت های بزرگ، نقشه برداران و مسئولان پاسخ داد.

Scanfly تعیین موقعیت آنی GPS و GLONASS را با دستگاه های اندازه گیری همراه ترکیب می کند تا همواره داده زمین مبنا شده در اختیار داشته باشد. در کاربردهای هوایی، فناوری لیداری Velodyne و بازگشت دوگانه اسکنرها به سیستم امکان تشخیص چتر درختان از گیاهان روئیده در زیر آنها را فراهم ساخته و اندازه گیری های دقیقی را به طور خودکار انجام می دهد. همچنین، مقاطع اسکن چندگانه نواحی سایه دار را به شدت کاهش داده و این می تواند به نقشه برداری از جاده ها و مناظر طبیعی سرعت بخشد.

جزئیات سنجنده لیداری

Scanfly Ultra 1.85 کیلوگرم وزن دارد و سنجنده ۳۲ کاناله آن دامنه ای تا ۲۰۰ متر دارد. این سنجنده پیشرفت های خلاقانه ای در حوزه لیدار سه بعدی نظیر دید ۳۶۰ درجه ای به همراه داده های سه بعدی آنی شامل فاصله و اندازه گیری های بازتابی کالیبره شده در طول زوایای دوران، را ارائه می دهد. این سنجنده تا ۶۰۰۰۰۰ اندازه گیری در ثانیه را در حالت بازگشت یگانه تولید می کند.

Scanfly Lite که وزنی معادل ۱٫۵ کیلوگرم دارد، به نیازهای کاربردی که با وزن کم در ارتباطند پاسخ می دهد. این سنجنده در بردارنده Puck LITE VLP-16، ۱۶ کانال، لیدار سه بعدی آنی با دید ۳۶۰ درجه ای و دامنه ای ۱۰۰ متری است. این سنجنده تا ۳۰۰۰۰۰ اندازه گیری در ثانیه را در حالت بازگشت یگانه تولید می کند.

Scanfly HD که ۱٫۸ کیلوگرم وزن دارد، ۱۶ کانال و سنجنده لیداری سه بعدی آنی داشته و تا ۳۰۰۰۰۰ اندازه گیری در ثانیه را در حالت بازگشت یگانه تولید می کند. این سنجنده برای کاربردهایی که به قدرت تفکیک بهتری برای اخذ تصاویر سه بعدی نیاز دارند، طراحی شده است. این ابزار در بردارنده Puck Hi-Res VLP-16 است که نمایی ۳۶۰ درجه ای و دامنه ای ۱۰۰ متری دارد. این سنجنده یک پهنه دید قائم ۲۰ درجه ای برای یک کانال توزیع تنگ تر را ارائه می دهد تا جزئیات بیشتری در تصاویر سه بعدی و در دامنه بیشتر را فراهم سازد. این سنجنده سامانه میزبانی را فعال می کند که نه تنها عوارض را در فواصل بیشتر شناسایی می کند، بلکه آنها را به نحو بهتری از هم تمییز می دهد.

منبع: gim-international.com

دیدگاهتان را بنویسید