ژئوماتیکهیدروگرافی

شرکت نقشه برداری زمینی Statewide از پهپاد نقشه برداری CEE-USV برای نقشه برداری های انجام شده در Oregon Marina استفاده می کند

هیدروگرافی
آموزش نقشه برداری آپسیس

شرکت نقشه برداری زمینی Statewide از قایق نقشه برداری CEE-USV برای نقشه برداری های انجام شده در Oregon Marina استفاده می کند

Statewide به عنوان بخشی از برنامه وسایل نقلیه نقشه برداری بدون سرنشین خود، قایق-هدایت پذیر از دور نقشه برداری هیدروگرافی CEE-USV جدید خود را برای انجام یک نقشه برداری هیدروگرافی پیش لایروبی در دریاچه Detroit در ارگان آمریکا به کار گرفته است. CEE-USV با دارا بودن توانایی ایجاد ارتباط میان صدها قایق متوقف شده در لنگرگاه، روش کاملی برای بیشینه ساختن پوشش اکو ساندر تک پرتوی در فضاهای منحصر به نقشه برداری ای است که در آنها دست یابی به کیفیت نقشه برداری مشابه از طریق قایق های نقشه برداری (قایق هیدروگرافی) دارای سرنشین معمول بسیار سخت و یا غیرقابل دسترسی است.

کنترل محلی برای نقشه برداری با استفاده از یک ایستگاه مبنای GNSS Trimble R8 با رادیوی UHF و یک rover Trimble R8 بکار گرفته شده روی پهپاد، تامین گردید. در حالیکه CEE-USV با یک گیرنده GNSS Hemisphere Eclipse از رده پایه که قادر به عملکردی در سطح زیر متر تا دسی متر است مجهز شده، پیکربندی Statewide امکان وارد نمودن داده های GNSS از طریق کابل و یا بلوتوث به USV از گیرنده های Trimble R8 و یا R10 به عنوان منبع اولیه موقعیت و ارتفاع در سطح سانتیمتر و با کیفیت بالا را برای نقشه برداری هایشان فراهم می کند.

لنگرگاه اول اجازه به آب انداختن یک قایق را در نزدیکی محل نقشه برداری با یک مبنای مناسب برای عملیات را داد. ایستگاه ساحلی از طریق اتصال مجزا با CEE-USV به یک کامپیوتر دوم اخذ داده، امکان حذف مشاهده داده ها در زمانی که کاربر روی دماغه مشغول هدایت قایق در راستای الگوی نقشه برداری بود را فراهم نمود. سامانه رادیویی شبکه ای بکار گرفته شده در CEE-USV امکان اتصال چندین کابر بصورت همزمان و مشاهده داده های اخذ شده را به سادگی اتصال به وای فای در یک کافی شاپ فراهم نموده است! ایستگاه مبنای CEE LINK اختصاص یافته شامل یک رادیوی قدرتمند با آنتن با گین بالا برای دریافت داده ها است، حتی در زمانی که قایق بین دو مانع، که در اینجا قایق های متوقف شده است، گیر کرده باشد. امکان بازبینی آنی کیفیت عمق سنجی در طول اخذ داده ها و در صورت استفاده از Eye4Software Hydromagic وجود دارد. بنابراین، خطر ترک سایت کاری با پوشش و کیفیت داده های ناکافی وجود ندارد.

انتقال به لنگرگاه دوم مستلزم پایین آمدن پهپاد تا سطح دریاچه بود. خوشبختانه پل بزرگراه بین دو لنگرگاه امکان تغییر مکان کشتی-پهپاد را برای کابر فراهم نمود.

هیدروگرافی

با یک نقطه مناسب، امکان نقشه برداری بیشتر لنگرگاه از طریق مشاهدات ساحلی و کنترل موقعیت وجود داشت.

با جدا کردن اکو ساندر از USV، و عمق سنجی “تکاملی” تک نقطه ای از دماغه ها، نقشه برداری کامل شد.

منبع: ceehydrosystems.com

مطالب مرتبط:

آموزش پهپاد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید