ژئوماتیکفتوگرامتری

راهبران پهپادهای تجاری: برون سپاری و یا استخدام درون سازمان؟

پهپاد نقشه برداری
آموزش نقشه برداری آپسیس

راهبران پهپادهای تجاری: برون سپاری و یا استخدام درون سازمان؟

جنبه های مختلف چگونگی وارد نمودن پهپادها به کسب و کار شما

امروزه استفاده از پهپادها  در عملیات روزمره کسب و کارها در گستره وسیعی از صنایع، از ساخت و ساز و نقشه برداری تا استخراج معادن و کشاورزی، ساده تر از همیشه است. برای بسیاری از شرکت های بزرگ، تردیدی در ارتباط با استفاده از پهپادها در مدل های کسب و کاری شان وجود نداشته و سوالاتی در ارتباط با زمان و چگونگی انجام این مهم مطرح می شود. همزمان با ارزیابی آینده شرکت خود با پهپادها، ممکن است ذهن خود را مشغول این پرسش بیابید که آیا باید با یک ارائه دهنده خدمات پهپادی قراردادی را امضا کنیم و یا این عملیات را درون سازمان خود انجام دهیم؟

تنها در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ هزاران ارائه دهنده خدمات پهپادی مجوز کار دریافت کرده اند و بنابراین کمبود پیمانکاران مجرب در این زمینه برای انتخاب از میان آنها وجود ندارد. از سوی دیگر، برخی شرکت های بزرگ به مزایای ایجاد تیم های مرتبط با امور پهپادی درون سازمان خود پی برده اند. برای کمک به شرکت ها در پروسه تصمیم گیری، ما مجموعه ای از توصیه های برخی از با تجربه ترین کاربران پهپادهای تجاری در جامعه را گرد هم آورده ایم.

مزایای عقد قرارداد با یک ارائه دهنده خدمات پهپادی

مروری بر مقررات صنعتی

مقررات بسیاری برای تعیین اینکه در هنگام پرواز با یک پهپاد تجاری چه کارهای را می توانیم انجام دهیم و مجاز به انجام چه اموری نیستیم، وجود دارد. برای کسب اطمینان از اجرای این قوانین، باید پیش از هر پرواز محدودیت های فضای هوایی مورد بررسی قرار گیرند. باید به خط دید مناسب نیز در کنار محدودیت های ارتفاع و سرعت توجه شود. برخی شرکت ها خود را درگیر هفت خوان مرور این مقررات نمی کنند و برون سپاری این خدمات را برمی گزینند.

یک نقشه حاوی منحنی های میزان تهیه شده از یک معدن سنگ با استفاده از Bon Air Drone.

Kyle Falwell، مالک شرکت Bon Air Drone، یک راهبر با تجربه آشنا به ناوبری در فضای هوایی پیچیده نیز هست. او می گوید: “نقشه برداران می خواهند که از این فناوری استفاده کنند، اما نمی دانند چطور این کار را انجام دهند، چطور آن را پردازش کنند، و با جنبه های فضای هوایی، قابلیت اطمینان و هرآنچه که همراه این فناوری است، آشنا نیستند. آنها نمی خواهند آن را لمس کنند، قصد آنها برون سپاری این کار است.”

جبران کمبود کارشناسان درون سازمانی

یک اپراتور پهپادی خوب، باید قادر به تهیه نقشه ها و تصاویر با کیفیت و دقیق باشد و این نقشه ها را به خروجی هایی که بیشتر مناسب شرایط باشند تبدیل نماید. اگرچه پیشرفت های اتفاق افتاده در صنعت پهپاد این پروسه را ساده کرده است، برخی شرکت ها دریافته اند که زمان و منابع لازم برای ایجاد و نگهداری از کارشناسان درون سازمان خود راندارند.

تحولات عظیم در برخی صنایع می تواند به معنای آموزش منظم و مکرر اپراتورهای درون سازمانی باشد. در شرایط دیگر، کارمندان فعلی برای توسعه مهارت های لازم وقت ندارند.

“بسیاری از شرکت ها می خواهند داده های دقیق و دارای کیفیت بالا را دریافت کنند، بدون آنکه نیاز باشد تا در این بین نگران آنچه که در حال رخ دادن است باشند.” Kyle Falwell

پاسخ به نگرانی های موجود در ارتباط با مسئولیت

به پرواز در آوردن یک پهپاد بطور کلی ایمن است، خصوصاً با پیشرفت های سخت افزاری که در طول چندین سال اخیر رخ داده است. با این وجود، تصادفات و حوادث در هر صنعتی اتفاق می افتند. یک ارائه دهنده خدمات قراردادی می تواند مسئولیت های اضافه مرتبط با راهبری پهپادها را نیز بپذیرد.

به عنوان یک ملاحظه اضافی، نرخ ها و مقادیر پوشش بیمه UAV بر اساس یک شرکت دارنده روش های هدایت پهپادی امتحان پس داده، آموزش های راهبری ثبت شده و پایش های ایمنی مناسب، تنظیم شده اند. شرکت هایی که به تازگی به دنیای پهپادها وارد شده اند ممکن است توسعه روش های هدایت درون سازمانی لازم برای دریافت سطح پوشش بیمه ای مورد نیاز خود را مقرون به صرفه ندانند.

تایید عملکرد اولیه

حتی اگر شرکت شما موقعیت ایده آلی برای ایجاد تیم عملیاتی خود را داشته باشد، ممکن است این مثال قدیمی برای شما سودمند باشد :”پیش از خرید، امتحان کنید”. عقد قرارداد با یک ارائه دهنده خدمات پهپادی یک راه بسیار خوب برای بررسی عملکرد اولیه، پیش از آنکه در آموزش، کسب مجوزها و بیمه سرمایه گذاری کنیم است. این می تواند یک راه نسبتاً کم هزینه و موثر برای جذب سرمایه در سطوح مختلف شرکت باشد.

نقشه های پیشرفت تهیه شده توسط Dale از یک پروژه ساخت مخازن نفتی
نقشه های پیشرفت تهیه شده توسط Dale از یک پروژه ساخت مخازن نفتی

Dale Parrish، ارائه دهنده خدمات پهپادی در Hover Visions اشاره می کند که مشتریان جدید غالباً به یک تجربه اولیه از کاربرد نقشه های پهپادی در موقعیت های واقعی، پیش از تصمیم گیری در ارتباط با اینکه آیا یک عملیات پهپادی کامل برای کسب و کار آنها مناسب است یا نه، احتیاج دارند.

“به محض دیدن تمام کارهای قابل انجام، شرکت ها می توانند پهپادها را به عنوان یک عامل در جنبه های مختلف مدل کسب و کار خود در نظر بگیرند.” Dale Parrish

مزایای ایجاد یک تیم درون سازمانی

پرورش کارشناسان درون سازمان

در روی دیگر سکه، حتی اگر شرکت شما در حال حاضر کارشناسان درون سازمانی نداشته باشد، این ممکن است چیزی باشد که ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. در نهایت، اپراتورهای درون سازمان صنعت شما و شرکت بخصوص شما را بهتر می شناسند و با چالش های آن، شیوه های برقراری ارتباط و نرم افزارهای خاص بکارگرفته شده در آن آشنا هستند.

سامانه سنجش از دوری Apis به یک کشاورز در مقایسه سلامت گیاهان از طریق داده های نمونه خاک کمک کرده است.
سامانه سنجش از دوری Apis به یک کشاورز در مقایسه سلامت گیاهان از طریق داده های نمونه خاک کمک کرده است.

Beau Dealy از شرکت Apis Remote Sensing Systems که یک شرکت خدمات پهپادی با تجربه در GIS پیشرفته است، اشاره می کند که بدون توجه به اینکه خدمات پهپادی را برون سپاری نموده و یا از طریق دارایی های داخلی سازمان دریافت کرده باشید، این بطور خاص برای تیم خدمات پهپادی شما دارای اهمیت است که فناوری های خاص مرتط با صنعت شما را درک کنند. استفاده از یک تیم درون سازمان خودتان به کسب اطمینان از وقوع این مهم کمک می کند.

“لازمه استفاده از فناوری های جدید، ارتباط نزدیک با مشتری است و برخی اوقات آنها به توضیح بسیاری احتیاج دارند. شما به اپراتورهای پهپادی نیاز دارید که در هنگام بروز پرسش، قادر به درک آن با توجه به شیوه خاص انجام کارها توسط شما باشند.” Beau Dealy {کلیک برای توئیت}

مقرون به صرفه بودن

برای شرکت های که بطور منظم قصد به پرواز در آوردن پهپاد را دارند، ایجاد دارایی های درون سازمانی ممکن است از لحاظ اقتصادی قابل توجیه باشد. Ross Gibbs از شرکت عظیم ساخت و ساز Brasfield & Gorrie خاطر نشان می کند که هزینه های ابتدایی عملیات پهپادی نسبتاً پایین هستند. Ross می گوید: ” شما می توانید یک DJI Phantom 4 را از فروشگاه Apple محلی خود گرفته، برای بررسی آن با DroneDeploy کار کنید و کارتان را با یک هزینه بسیار کم شروع کنید.”

پهپاد نقشه برداری DJI Phantom 4
DJI Phantom 4

Brasfield & Gorrie آنقدر پهپادها را منظم بر فراز سایت های ساخت و سازشان به پرواز در می آورند که ادغام آنها با جریان کاری روزمره شرکت یک انتخاب مقرون به صرفه بود. با تعداد رو به رشد راه حل های تجاری در دسترس از طریق شرکت هایی نظیر DroneDeploy، شرکت ساخت و ساز به گسترش عملیات پهپادی متناسب با نیازهای خود ادامه می دهد.

ارتباط و همکاری

مزایای بکارگیری پهپاد پس از تهیه و آنالیز اولین نقشه پایان نمی یابند. پیشگامان بسیاری از صنایع مختلف در یافته اند که نرم افزارهای نقشه برداری پهپادی مسیر ارتباطات روزانه را هموارتر ساخته اند. با ایجاد یک تیم درون سازمانی، شرکت ها می توانند این ابزارها را در اختیار افراد در تمامی سطوح یک پروژه قرار دهند.

Nick Johnson، مدیر پروژه ساخت و ساز از شرکت Tilt Rock تگزاس، دریافته است که اپلیکیشن هایی نظیر نرم افزار مبتنی بر ابر DroneDeploy و ویژگی های خلاقانه نوشتاری آن سطح همکاری در هیئت مدیره را بهبود می بخشد.

“حال، اگر نیاز داشته باشم تا پیمانکار را پیش از کار گذاشتن لوله ها در آن روز از تغییرات رخ داده در طراحی با خبر کنم، تنها لازم است تا با تبلت خود به سمت او رفته و روی بخشی از نقشه های همپوشان شده زوم کرده و آنچه که نیاز است بداند را به او نشان دهم.” Nick Johnson

ترکیبی از هر دو گزینه

انتخاب میان یک تیم درون سازمانی و یک ارائه دهنده خدمات پهپادی قراردادی یک تصمیم ضروری نیست. برخی شرکت ها ممکن است بخواهند به بررسی عملکرد اولیه بپردازند و به محض اینکه به درک درستی از چگونگی بکارگیری پهپادها در عملیات هایشان دست یافتند، به سمت ساخت یک تیم درون سازمانی می روند.

از سوی دیگر، برخی دیگر دریافته اند که بهترین راه برای مدیریت خطرات، شروع با یک عملیات داخلی، ایجاد یک کتابچه راهنما و چک لیست، و بر طرف کردن مشکلات جریان کاری است. در این مرحله، همگام با گسترش نیاز به پروازهای پهپادی، یک شرکت می تواند ارائه دهندگان خدمات پهپادی قراردادی را در پروسه از پیش تعیین شده خود، بکار گیرد.

Brasfield & Gorrie از یک ابر نقطه ای تهیه شده با پهپاد برای مقایسه ارتفاعات سایت با نقشه های طراحی استفاده می کنند.
Brasfield & Gorrie از یک ابر نقطه ای تهیه شده با پهپاد برای مقایسه ارتفاعات سایت با نقشه های طراحی استفاده می کنند.

این مورد در ارتباط با Brasfield & Gorrie صدق می کند. Hunter Cole مدیر بخش طراحی مجازی می گوید: “من فکر می کنم شما بسیاری از شرکت های صنعتی را خواهید دید که با یک عملیات داخلی کار را آغاز نموده و موارد قانونی را برای کسب اطمینان از اینکه کارها درست پیش می روند، برسی می کنند. اما همانگونه که سایت ها گسترش می یابند، تصور من این است که در دو سال آینده بسیاری از آن پروازها توسط فروشندگان خارجی انجام خواهد شد.”

بدون در نظر گرفتن اینکه شرکت شما عقد قرارداد با یک ارائه دهنده خدمات پهپادی را بر می گزیند یا یک تیم درون سازمان خود ایجاد می کند، سریع الانتقال بودن مفید است. همراه بودن با پیشرفت ها و فرصت ها در فناوری پهپادی به شرکت ها در ارزیابی منظم نیازهایشان و وفق یافتن با صنعت همیشه در حال تغییر پهپاد ها کمک خواهد نمود.

منبع: blog.dronedeploy.com

دیدگاهتان را بنویسید