اخبار ژئوماتیک

توصیه مشفقانه مهندس شفیعی به دانش آموختگان نقشه برداری: مراقب باشید دچار یاس و نا امیدی نشوید/ بکوشید وابستگی کشور به تامین تجهیزات از خارج را قطع کنید

آموزش نقشه برداری آپسیس

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی نقشه برداری، با نصایح علمی و اخلاقی رئیس سازمان نقشه برداری کشور همراه شد. مهندس مسعود شفیعی هم خواستار ارتباط مستمر فارغ التحصیلان با اساتیدشان و احترام آنان به پیشکسوتان این حوزه شد و هم از آنان خواست بکوشند وابستگی کشور به تامین تجهیزات از خارج را قطع کنند. او از جریان خزنده‎ای که در پی القای حس ناامیدی در جوانان است نیز یاد کرد و از فارغ التحصیلان نقشه برداری خواست امیدشان را حفظ کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‎برداری کشور، روز گذشته ۵۲ نفر از دانشجویان آموزشکده نقشه برداری، موفق به اخذ دانشنامه مهندسی نقشه برداری شدند.

مهندس مسعود شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور، در این مراسم، ضمن قدردانی از رئیس و اعضای هیات علمی آموزشکده نقشه برداری، به دانش آموختگان تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه عده‎ای سعی دارند نا امیدی را بین جوانان تزریق کنند؛ امید را ضرورتی اساسی برای جوانان و کل جامعه دانست و به آنان توصیه کرد “مراقب باشید دچار یاس و نا امیدی نشوید”.

شفیعی خطاب به دانش آموختگان دانشکده نقشه برداری اظهار داشت: در صورت تلاش و مجاهدت و کسب مهارت، آینده‎ای بسیار درخشان در انتظار شما خواهد بود. باید در کنار دانش، مهارت‎های لازم فنی را هم فرا بگیرید.

معاون سازمان برنامه و بودجه با این توصیه به دانش آموختگان که کسب مدارج بالاتر را صرفا در اخذ مدرک تحصیلی نبینند، گفت: تسلط به فناوری اطلاعات، سخت افزار وداشتن برنامه، کمک شایانی به رشد و پیشرفت فارغ التحصیلان خواهد کرد. تا می توانید از ابزارهای نوین در حوزه مهندسی نقشه برداری استفاده کنید و با کسب مهارت‎های لازم وابستگی کشور به تامین تجهیزات از خارج را قطع کنید.

شفیعی که از فارغ التحصیلان رشته نقشه برداری می‎خواست «احترام به پیشکسوت را سرلوحه کارهایشان قرار دهند»، به آنها توصیه کرد: در تمامی موارد با اساتید، بزرگان و پیشکسوتان مشورت کنید و ارتباط مستمر با آنها داشته باشید.

لزوم ارتباط مستمر با دانش آموختگان بعد از فراغت از تحصیل

رئیس سازمان نقشه برداری کشور، با اشاره به حلقه مفقوده در ارتباط مراکز آموزشی با فارغ التحصیلان بعد از فراغت از تحصیل، پیشنهاد داد با ارائه سازو کار مناسب، برای ارتباط مستمر با دانش آموختگان بعد از فراغت از تحصیل برنامه ریزی شود.

شفیعی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد دانش آموختگان با خاطره ای خوش و اندوختن دانش و تجربه این مرحله را سپری کرده باشند.

رشد چشمگیر قبولی فارغ التصیلان دانشکده نقشه برداری در مقطع کارشناسی ارشد

دکتر غلامرضا فلاحی رئیس آموزشکده نقشه برداری نیز در این مراسم ضمن تبریک به دانش آموختگان و خانواده‎های آنها، با ارائه آماری از فارغ التحصیلان این مرکز در سال جاری اظهار داشت: “امسال ۷۶ نفر فارغ التحصیل داشتیم که ۵۲ نفر آنان در مقطع کارشناسی و ۲۴ نفر در مقطع کاردانی بودند”.

به گفته وی، با زحمات اساتید مرکز و همت دانشجویان، قبولی فارغ التصیلان در مقطع کارشناسی ارشد چشمگیر بوده است.

قدرت تحمل نظرات مخالف دیگران

در ادامه این مراسم گفت‎وگوی دوستانه‎ای میان دانشجویان نقشه برداری با دکتر فریده السادات بهشتی از اساتید مدعو آموزشکده پیرامون خاطرات قبل و بعد از فارغ التحصیلی در این رشته برگزار شد.

بهشتی به دانشجویان توصیه کرد با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر مسئولیت خود را در قبال جامعه به نحو احسن انجام دهند. وی همچنین از دانش آموختگان خواست که قدرت تحمل نظرات مخالف دیگران را داشته باشند.

سوگند مهندسی

قرائت سوگندنامه مهندسی، از دیگر برنامه‎های از پیش تعیین شده این مراسم بود که حال و هوای خاصی به مراسم بخشید.

در بخشی از متن این سوگندنامه آمده بود: «در پیشگاه خداوند متعال با آگاهی کامل از نقش و تاثیر مهندسی نقشه برداری سوگند یاد می‌کنم که دانش خود را در راه بهبود زندگی بشری مصروف داشته و سوگند یاد می کنم که آبرو و انسانیت را بر منافع شخصی مقدم شمارم. و منافع مردم را به تمایلات خویش ارجح بدانم».

گفتنی است این جشن با برنامه‎های متنوع فرهنگی، سرگرمی و طنز ادامه یافت. در یکی از برنامه‎های شاد مراسم، “ترین‎های” طنز دانشجویی معرفی شدند. این قسمت برنامه با استقبال دانشجویان همراه شد. پخش کلیپ طنز با موضوع گفت‎وگوهای دوستانه دانشجویان، همچنین کلیپ خاطرات دانشجویی از برنامه‎های دیگر این جشن بود.

در خاتمه مراسم نیز با اعطای لوح تقدیری به دانش آموختگان، از آنان تجلیل شد. عکس یادگاری پایان بخش جشن دانش آموختگی دانشجویان نقشه برداری ورودی سال ۹۵ بود.

در این مراسم آقایان دکتر اصغر میلان، دکتر غلامرضا فلاحی، مهندس حسن نظری، مهندس قاسم دانشور، مهندس میرحمید حمیدی و دکتر فریده السادات بهشتی از اساتید هیات علمی آموزشکده نقشه برداری و اساتید مدعو این مرکز، حضور داشتند.

جشن دانش آموختگی دانشجویان دوره کارشناسی نقشه برداری دانشکده سازمان نقشه برداری کشور روز یکشنبه ۱۸/۶/۹۷ به همت اعضای کانون فرهنگی طاها در سالن خلیج فارس سازمان برگزار شد.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری 

دیدگاهتان را بنویسید