ژئودزیژئوماتیکسنجش از دور

بزرگترین عکس نجومی جهان از کهکشان راه شیری

کهکشان راه شیری,آپسیس,نقشه برداری,نسیم
آموزش نقشه برداری آپسیس

بزرگترین عکس نجومی جهان از کهکشان راه شیری

فضا وسیع است، اما وسعت آن هرگز با این جزئیات در قالب یک عکس ۴۶ گیگا پیکسلی به نمایش درنیامده‌ بود. در تصویر زیر بزرگترین عکس نجومی جهان از کهکشان راه شیری را می بینید.

۱۳۹۳۱۲۲۲۱۱۲۴۰۵۲۸۲۴۹۱۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این تصویر ترکیبی که توسط اخترشناسان دانشگاه رور به ثبت رسیده بزرگترین تصویری است که تاکنون از فضا گرفته شده است و در آن می‌توان بخش بزرگی از کهکشان راه‌شیری را مشاهده کرد که جزء به جزء و طی دورانی پنج ساله با کمک رصد‌خانه دانشگاه رور در شیلی ثبت شده است.

عکس نهایی عکسی ۴۶ میلیارد پیکسلی یا ۴۶ گیگا پیکسلی است به طول ۵۴ هزار پیکسل و عرض ۸۵۵ هزار پیکسل. حجم این عکس ۱۹۴ گیگابایت است و همین موضوع دانلود کردن آن را دشوار ساخته است از این رو برای دیدن نسخه اصلی بهتر است آن را روی صفحه مرورگر و مانند یک نقشه آنلاین در اینجا مشاهده کنید. در این نقشه همچنین می‌توانید نام ستاره‌ها را جستجو کرده و به راحتی موقعیت آن ها را بیابید.

اخترشناسان این عکس غول‌پیکر را با هدف شناسایی اجرام نورانی و ستارگانی که توسط سیاره‌ها مسدود شده و ازنظر پنهان شده‌اند، خلق کرده‌اند و تاکنون با کمک این تصویر توانسته‌اند ۵۰ هزار جرم کیهانی که تا پیش از این ناشناخته بودند را رصد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید