ارزیابان دبیرخانه دومین دوره جایزه دولت الکترونیک روز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه سال جاری با حضور در سازمان نقشه برداری کشور به بررسی اقدامات و عملکرد این سازمان در زمینه تحقق دولت الکترونیک پرداختند.
به گزارش روابط عمومی ارزیابان دبیرخانه دومین دوره جایزه دولت الکترونیک روز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه سال جاری با حضور در سازمان نقشه برداری کشور به بررسی اقدامات و عملکرد این سازمان در زمینه تحقق دولت الکترونیک پرداختند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، صبح امروز ابتدا نشست افتتاحیه این ارزیابی با حضور رئیس، معاونین و مدیران سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد. پس از آن در چهار نشست با عناوین «چشم انداز و سیاست»، «تعهد سازمانی در زمینه دولت الکترونیک»، «فرایندها و رویهها» و «فناوری» به بررسی جزئیات عملکرد سازمان نقشه برداری کشور در هر یک از معیارهای تعیین شده از سوی دبیرخانه دومین دوره جایزه دولت الکترونیک پرداخته شد تا نقاط قوت و ضعف این دستگاه اجرایی را شناسایی خواهند کرد.
در نشست افتتاحیه این بررسیها مهندس مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور از مدون کردن اسناد تولید شده در سازمان خبر داد و ارتقای عملکرد سازمان در تمام سطوح برای رفع نقاط ضعف و خلاءهای موجود نسبت به سال گذشته را مهم و قابل توجه برشمرد و گفت: علاوه بر حجم اطلاعات و داده های تولید شده در سازمان نقشه برداری کشور، ارزش آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور این سازمان تلاش کرده است تا با توجه به میزان دانش و امکاناتی که دراختیار دارد آنها را تجمیع و مدون کند.
وی درباره توجه سازمان نقشه برداری کشور به پیاده سازی دولت الکترونیک، گفت: این مجموعه اقدامات مؤثری در راستای شفاف سازی انجام داده و برای اجرایی کردن قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و ارائه خدمات در فضای الکترونیکی و فضای مجازی اقدامات بسیاری انجام داده است.
شفیعی با بیان اینکه عملکرد هر دستگاهی را میتوان با میزان حضورش در فضای الکترونیک قضاوت کرد، گفت: اگر پایگاه اینترنتی یک مجموعه، موفق به هدایت آسان کاربر خود باشد، می توان آن را در فضای الکترونیک موفق دانست؛ این موضوعی است که طی یک سال گذشته مورد اهتمام سازمان نقشه برداری کشور بوده است.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور ارزیابی عملکرد دبیرخانه دولت الکترونیک را در جهت ارتقای نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف این سازمان و تحقق اهداف آن مؤثر دانست و گفت: مستندات، ذخیره سازی و چگونگی در دسترس بودن داده های تولید شده، مولفه هایی است که سازمان به آنها اهمیت می دهد و افق گسترده ای در حوزه فناوری اطلاعات برای خود متصور می داند.
در ادامه این نشست مهندس پدرام فرخ پیکر نماینده دبیرخانه دومین جایزه دولت الکترونیک درباره شرح وظایف این دبیرخانه و توسعه دولت الکترونیک توضیح داد و مهمترین هدف این دبیرخانه را شناسایی نقاط قوت در راستای ارتقای دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: با ارزیابی رویکرد دستگاه ها، مسیر تحقق اهداف آن مجموعه نیز هموار خواهد شد.
در ادامه این جلسه مهندس اسدی کارشناس فناوری اطلاعات در سازمان نقشه برداری کشور حاضرین را از آخرین وضعیت فعالیت های سازمان در حوزه توسعه دولت الکترونیک طی یک سال گذشته مطلع نمود و با وجود برخی کاستی ها، سازمان نقشه برداری کشور را در جرگه یکی از موفق ترین دستگاه های اجرایی در توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد. زیرا بسیاری از فعالیت های آن مثل استقرار میز خدمات الکترونیکی، گسترش خدمات قابل ارائه در SDI، تولید نرم افزار فروش اطلاعات مکانی ، نظر سنجی الکترونیکی، پیاده سازی نرم افزار موبایل ژئوپرتال و … با فناوری اطلاعات و الکترونیکی انجام می شود.
گفتنی است در اجرای بخشنامه شماره ۵۴۹۸۷۵ مورخ ۱۹/۰۳/۱۳۹۵ موضوع “دستورالعمل جایزه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران” و به منظور ارتقای آمادگی الکترونیکی دستگاهها، ایجاد زمینه لازم برای بهبود رتبه کشور در سطح بینالمللی در حوزه دولت الکترونیک و همچنین ایجاد فرهنگ رقابت مثبت، نوآوری و انگیزه در دستگاههای اجرایی در این زمینه، با ابلاغ بخشنامه ای از سوی جمشید انصاری معاون رییسجمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ، فرآیند برگزاری دومین دوره جایزه دولت الکترونیک (در سطح ملی)، آغاز شده است.
در این بخشنامه از تمامی دستگاه های اجرایی خواسته شده است تا با توجه به تاکیدات رئیسجمهوری بر توسعه دولت الکترونیک و نقش مهم آن در تسریع، تسهیل و ارتقاء سطح خدمات دولت و نیز اصلاح نظام اداری با رویکرد الکترونیکی نمودن خدمات، و نیز با توجه به تکالیف تعیین شده در دستورالعمل مربوط، برنامهریزی لازم را به منظور عملیاتی نمودن بند ۶-۱ بخشنامه صدرالاشاره به عمل آورند.
دستگاههای اجرایی علاوه بر بخش تکلیفی میتوانند در بخش داوطلبانه جایزه مذکور نیز شرکت نمایند. نتایج ارزیابی دستگاههای اجرایی در بخشها و محورهای تعیین شده در دستورالعمل مذکور، علاوه بر طرح در قالب جایزه دولت الکترونیک در هر دو بخش تکلیفی و داوطلبانه، برای استحضار رئیسجمهور و سایر مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.
، صبح امروز ابتدا نشست افتتاحیه این ارزیابی با حضور رئیس، معاونین و مدیران سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد. پس از آن در چهار نشست با عناوین «چشم انداز و سیاست»، «تعهد سازمانی در زمینه دولت الکترونیک»، «فرایندها و رویهها» و «فناوری» به بررسی جزئیات عملکرد سازمان نقشه برداری کشور در هر یک از معیارهای تعیین شده از سوی دبیرخانه دومین دوره جایزه دولت الکترونیک پرداخته شد تا نقاط قوت و ضعف این دستگاه اجرایی را شناسایی خواهند کرد.
در نشست افتتاحیه این بررسیها مهندس مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور از مدون کردن اسناد تولید شده در سازمان خبر داد و ارتقای عملکرد سازمان در تمام سطوح برای رفع نقاط ضعف و خلاءهای موجود نسبت به سال گذشته را مهم و قابل توجه برشمرد و گفت: علاوه بر حجم اطلاعات و داده های تولید شده در سازمان نقشه برداری کشور، ارزش آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور این سازمان تلاش کرده است تا با توجه به میزان دانش و امکاناتی که دراختیار دارد آنها را تجمیع و مدون کند.
وی درباره توجه سازمان نقشه برداری کشور به پیاده سازی دولت الکترونیک، گفت: این مجموعه اقدامات مؤثری در راستای شفاف سازی انجام داده و برای اجرایی کردن قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و ارائه خدمات در فضای الکترونیکی و فضای مجازی اقدامات بسیاری انجام داده است.
شفیعی با بیان اینکه عملکرد هر دستگاهی را میتوان با میزان حضورش در فضای الکترونیک قضاوت کرد، گفت: اگر پایگاه اینترنتی یک مجموعه، موفق به هدایت آسان کاربر خود باشد، می توان آن را در فضای الکترونیک موفق دانست؛ این موضوعی است که طی یک سال گذشته مورد اهتمام سازمان نقشه برداری کشور بوده است.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور ارزیابی عملکرد دبیرخانه دولت الکترونیک را در جهت ارتقای نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف این سازمان و تحقق اهداف آن مؤثر دانست و گفت: مستندات، ذخیره سازی و چگونگی در دسترس بودن داده های تولید شده، مولفه هایی است که سازمان به آنها اهمیت می دهد و افق گسترده ای در حوزه فناوری اطلاعات برای خود متصور می داند.
در ادامه این نشست مهندس پدرام فرخ پیکر نماینده دبیرخانه دومین جایزه دولت الکترونیک درباره شرح وظایف این دبیرخانه و توسعه دولت الکترونیک توضیح داد و مهمترین هدف این دبیرخانه را شناسایی نقاط قوت در راستای ارتقای دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: با ارزیابی رویکرد دستگاه ها، مسیر تحقق اهداف آن مجموعه نیز هموار خواهد شد.
در ادامه این جلسه مهندس اسدی کارشناس فناوری اطلاعات در سازمان نقشه برداری کشور حاضرین را از آخرین وضعیت فعالیت های سازمان در حوزه توسعه دولت الکترونیک طی یک سال گذشته مطلع نمود و با وجود برخی کاستی ها، سازمان نقشه برداری کشور را در جرگه یکی از موفق ترین دستگاه های اجرایی در توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد. زیرا بسیاری از فعالیت های آن مثل استقرار میز خدمات الکترونیکی، گسترش خدمات قابل ارائه در SDI، تولید نرم افزار فروش اطلاعات مکانی ، نظر سنجی الکترونیکی، پیاده سازی نرم افزار موبایل ژئوپرتال و … با فناوری اطلاعات و الکترونیکی انجام می شود.
گفتنی است در اجرای بخشنامه شماره ۵۴۹۸۷۵ مورخ ۱۹/۰۳/۱۳۹۵ موضوع “دستورالعمل جایزه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران” و به منظور ارتقای آمادگی الکترونیکی دستگاهها، ایجاد زمینه لازم برای بهبود رتبه کشور در سطح بینالمللی در حوزه دولت الکترونیک و همچنین ایجاد فرهنگ رقابت مثبت، نوآوری و انگیزه در دستگاههای اجرایی در این زمینه، با ابلاغ بخشنامه ای از سوی جمشید انصاری معاون رییسجمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ، فرآیند برگزاری دومین دوره جایزه دولت الکترونیک (در سطح ملی)، آغاز شده است.
در این بخشنامه از تمامی دستگاه های اجرایی خواسته شده است تا با توجه به تاکیدات رئیسجمهوری بر توسعه دولت الکترونیک و نقش مهم آن در تسریع، تسهیل و ارتقاء سطح خدمات دولت و نیز اصلاح نظام اداری با رویکرد الکترونیکی نمودن خدمات، و نیز با توجه به تکالیف تعیین شده در دستورالعمل مربوط، برنامهریزی لازم را به منظور عملیاتی نمودن بند ۶-۱ بخشنامه صدرالاشاره به عمل آورند.
دستگاههای اجرایی علاوه بر بخش تکلیفی میتوانند در بخش داوطلبانه جایزه مذکور نیز شرکت نمایند. نتایج ارزیابی دستگاههای اجرایی در بخشها و محورهای تعیین شده در دستورالعمل مذکور، علاوه بر طرح در قالب جایزه دولت الکترونیک در هر دو بخش تکلیفی و داوطلبانه، برای استحضار رئیسجمهور و سایر مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.