ژئودزیفتوگرامتری

استفاده از ماژول u-blox در تارگت های Aerosense

تارگت
آموزش نقشه برداری آپسیس

کمپانی ژاپنی Aerosene تارگت ویژه ای با نام AEROBO marker را به عنوان راهکاری تازه در نقشه برداری با پهپاد تجاری سازی کرده است. این تارگت از ماژول u-blox NEO-M8T استفاده می کند.

با ایده محاسبه زمان مطلق با دقت ۲۰ نانوثانیه با استفاده از سیگنال های GNSS دریافتی، NET-M8T به کاربر امکان دسترسی به داده های خام GNSS را به عنوان خروجی می دهد، که امکان تعیین موقعیت را برای کاربردهای مبتنی بر پس پردازش داده های GNSS برای بهبود دقت فراهم کرده است.

راهکار نقشه برداری ایروسنس Aerosense برای کاهش زمان صرف شده در پروژه های نقشه برداری طراحی شده است. با ترکیب مارکرهای زمینی مجهز به گیرنده GNSS با پهپادهای نقشه برداری و پردازش ابری داده ها، ایروسنس پروژه های سنگین را به یک روش سریع و کاربرپسند تبدیل کرده است.

به این ترتیب با به کارگیری این راه حل علمیات نقشه برداری در سایت تنها به استقرار تارگت های زمینی مجهز به گیرنده های قدرتمند تعیین موقعیت ماهواره ای u-blox NEO-M8T خلاصه می شود. این تارگت های زمینی هوشمند، داده های GNSS را به فضای ابری ارسال می کنند، جایی که قرار است با اطلاعات ایستگاه های استاتیک پس پردازش شوند تا به بالاترین سطح دقت برسند.

در راهکار AEROBO تصاویر با کیفیت با استفاده از مختصات مطلق نقاط برداشت شده روی زمین، به نقشه های دقیق تبدیل می شود. تصاویر به دست آمده از پرواز با پهپاد از سطح زمین برای ایجاد خروجی های با دقت سانتی متر شامل نقشه های قائم، مدل های سه بعدی و ابر نقاط با یکدیگر ترکیب می شوند.

چالشی که مهندسین این مجموعه هنگام توسعه این راه حل با آن مواجه می شدند رسیدن به دقت های به اندازه کافی بالا بود. ساتورو شیمیزو Satoru Shimizu سرپرست پروژه توسعه فناروی AEROBO در کمپانی Aerosense می گوید: سرانجام راهکاری قابل اعتماد برای رسیدن به دقت بالا با استفاده از ماژول تعیین موقعیت دقیق u-blox NEO-M8T را یافتیم.

دریافت کاتالوگ تارگت مجهز به GNSS

مطالب مرتبط:

AeroPoints نقشه برداری هوایی را آسان می کند

با نقطه کنترل زمینی هوشمند AeroPoints بیشتر آشنا شوید

نویسندهحمید غیور

دیدگاهتان را بنویسید