اخبار ژئوماتیک

پیشنهاد شرکت‎های مشاور برای استفاده از پهپاد در نقشه برداری / گزارش مهندس انواری از ارائه مشاوره به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طرح ملی SDI

آموزش نقشه برداری آپسیس

پیشنهاد شرکت‎های مشاور برای استفاده از پهپاد در نقشه برداری / گزارش مهندس انواری از ارائه مشاوره به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طرح ملی SDI
بازدید معاون فنی سازمان نقشه برداری کشور، از اداره کل نقشه برداری منطقه شمال شرق کشور

دکتر یحیی جمور، معاون فنی سازمان نقشه برداری کشور، طی بازدیدی از اداره کل نقشه برداری منطقه شمال شرق کشور، از نزدیک فعالیت های جدید این اداره کل را مورد ارزابی قرار داد. پیشنهاد شرکت های مشاور برای استفاده از پهباد در نقشه برداری و مشاوره اداره کل نقشه برداری منطقه شمال شرق به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طرح ملی SDI از مهمترین نکات این سفر بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، در این دیدار، فعالیت‌های شاخص اداره کل نقشه برداری منطقه شمال شرق کشور، که شامل «محاسبات ژئودینامیک» و «سایت طراحی شده برای نمایش بردارهای سرعت(IPGN.ir) »، «تهیه پایگاه داده از نقشه های بزرگ مقیاس فعالیت زمین» ، «مرجع نمودن نقشه های قدیمی خدمات فنی» و «نرم افزار سیستم فروش محصولات سازمان»  می شد؛ از سوی مهندس محمدعلی انواری مدیرکل نقشه‌برداری منطقه  شمال شرق کشور ارائه شد.

دکتر جمور در جلسه ای که با حضور روسای قسمت‎ها و کارشناسان اداره کل نقشه برداری شمال شرق برگزار شد نیز حضور یافت و از نزدیک در جریان جزییات فنی و تخصصی پروژه های ارائه شده قرار گرفت.

پیشنهاد شرکت های مشاور برای استفاده از پهباد در نقشه برداری

همچنین طی این بازدید یک روزه ، جلسه هم اندیشی با شرکت‎های مهندسان مشاور فعال در سطح منطقه شمال شرق کشور برگزار شد و در خصوص موضوعاتی مانند صدور خدمات مهندسی، مشارکت احتمالی مهندسان مشاور حائز صلاحیت در فعالیت‎های نظارتی و همچنین عرصه های جدید فعالیت مانند SDI ، نقشه برداری با پهباد و و راه اندازی سرویس های برخط مکان مبنا طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات مربوط به شبکه های مبنایی کشور و نحوه استفاده از بخش خصوصی در گسترش این شبکه ها یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه مذکور بود که مورد استقبال شرکت های مهندسین مشاور قرار گرفت.

سهولت دسترسی به محصولات و خدمات سازمان نقشه برداری کشور

یکی از فعالیت‎های مهم اداره کل نقشه برداری منطقه شمال شرق کشور؛ ساماندهی و به روز رسانی نرم افزار فروش محصولات سازمان بود که شامل طبقه بندی اندکس محصولات شامل نقشه های پوششی، عکس های هوایی و عکس های موردی می شد. مهندس انواری با تشریح این موارد در جلسه با دکتر جمور گفت: در حال حاضر برخی اندکس ها آماده شده و با سازماندهی و تغییرات لازم در قالب پایگاه داده آماده ارائه خدمات هستیم و پروژه هایی هم مانند نقشه های بزرگ مقیاس شهری در دست آماده سازی هستند .

وی با بیان اینکه نرم افزار سیستم فروش محصولات به گونه ای طراحی شده که کاربر به راحتی بتواند اندکس یا عکس مورد نظر را به سبد خرید خود اضافه کند، ادامه داد: همچنین تعرفه هایی که وجود دارد در سیستم ذخیره شده و کاربر سازمان یا عامل فروش تعرفه ها را دستی محاسبه نمی کنند، بلکه توسط سیستم اعمال می شود. همه مراحل گزارش گیری هم از طریق سیستم انجام می شود.

به گفته مدیر کل نقشه‌برداری منطقه  شمال شرق کشور این کار حدود یک ماه است که عملیاتی شده و کاربران فروش محصولات سازمان از اول شهریور ملزم شده اند از این سیستم برای فروش استفاده کنند .

مشاوره به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در طرح ملی SDI

مهندس انواری همچنین گفت: در بحث صدور خدمات فنی مهندسی، اداره کل نقشه برداری منطقه شمال شرق کشور، طرف مشاور سازمان برنامه و بودجه نمایندگی استان خراسان شمالی است که در مورد برنامه ملی” SDI”   به آنان مشاوره داده و خدماتی ارائه می کند.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور


مطالب مرتبط:

۱. به وسیله یک دوربین و پرنده بدون سرنشین، بازسازی یک معدن را نظارت کنید.
۲. چرا از فتوگرامتری برای نقشه برداری و تهیه نقشه استفاده میشود؟
۳. پر کردن فضاهای خالی بین تصاویر هوایی و داده های زمینی اخذ شده


فتوگرامتری

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید