اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

همکاری های علمی برترین دانشگاه های فرانسوی با سازمان نقشه برداری کشور

سازمان نقشه برداری کشور,نقشه برداری,دکتر علیرضا اردلان,کشور فرانسه,دانشگاه های کشور فرانسه
آموزش نقشه برداری آپسیس

از سر گیری همکاری های علمی برترین دانشگاه های فرانسوی با سازمان نقشه برداری کشور

نمایندگان برترین دانشگاه های کشور فرانسه، با حضور در سازمان نقشه برداری کشور و دیدار با دکتر علیرضا آزموده اردلان، رئیس سازمان نقشه برداری و تعدادی از مسئولین و مدیران، از نزدیک با فعالیت های جدید این مجموعه آشنا شدند. دکتر اردلان ضمن خوش آمدگویی به اساتید برجسته کشور فرانسه، به اهم فعالیت های اخیر سازمان پرداخت.

گفتنی است، اولین نشست بین رشته ای علوم مهندسی مرتبط با زمین (ژئودزی، ژئوفیزیک، زمین شناسی، تکتونیک و زلزله شناسی)، با هدف تقویت همکاری سازمان ها و دانشگاه ها در انجام پروژه های مختلف علمی در سطح کشور و با هماهنگی دانشگاه مادام کوری، نانسی، مونت پلیه، گرنوبل، استراسبورگ فرانسه، همچنین سازمان نقشه برداری کشور، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه زنجان، دانشگاه بیرجند، دانشگاه تهران، دانشگاه هرمزگان، در سازمان زمین شناسی کشور و در قالب نشست TRIGGER برگزار شد. که نمایندگان کشور فرانسه نیز ضمن شرکت در این نشست، به منظور از سرگیری همکاری با سازمان نقشه برداری کشور، در این سازمان حضور به هم رساندند.

قابل ذکر است، همکاری های علمی بین سازمان نقشه برداری کشور با دانشگاه های مونت پلیه و ژوزف فوریه کشور فرانسه، در سال ۱۳۷۷ کلید خورد. بر اساس این همکاری، پروژه های مختلفی مرتبط با نقاط حساس لرزه خیزی و تکتونیکی کشور، با استفاده از سامانه تعیین موقعیت جهانی و ثقل سنجی به انجام رسید و ماحصل این همکاری منجر به تدوین ۲۵ مقاله معتبر علمی شد.

خاطر نشان می شود با گفتگوی های صورت گرفته بین نمایندگان فرانسوی و مسئولین سازمان نقشه برداری کشور، مقرر شد تا اولین کارگاه آموزشی مشترک بین ایران و فرانسه در می ۲۰۱۷(اردیبهشت ۱۳۹۶) در ایران برگزار گردد.


منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید