اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

همکاری شرکت های رباتیک Telit و Husqvarna برای نگهداری از پارک ها

آموزش نقشه برداری آپسیس

همکاری شرکت های رباتیک Telit و Husqvarna برای نگهداری از پارک ها

Husqvarna شرکت تولید کننده ماشین های چمن زنی، یک دستگاه سنجنده بی سیم مشترکاً توسعه یافته توسط Telit و Wireless System Integration را در برنامه راهبری چمن زن های رباتیکی مختص استفاده در شهر نصب نموده است. شهرها، چمن زن های Husqvarna را همزمان با نگهداری از فضای سبز شهری، برای جمع آوری داده در ارتباط با شرایط محیطی، کیفیت هوا، آب، و سطح نور و صدا بکار می گیرند تا در هزینه و زمان صرفه جویی نموده و آلودگی صوتی را کاهش دهند.

در پارک های ۷ شهر (ادینبورگ و لندن در بریتانیا، گوتنبرگ و استکهلم در سوئد، آلمر و لیوواردن در هلند، و سان فرانسیسکو در آمریکا) ماشین های چمن زنی بطور خودکار به کوتاه نمودن چمن ها و جمع آوری داده های بهنگام در ارتباط با تابش های UV، کیفیت هوا، نویز محیطی، روشنایی و ارتعاشات، در مقیاس روزانه می پردازند.

جعبه سنجنده طراحی شده توسط Telit، که بالای چمن زن نصب شده است، باتری اصلی ربات را به عنوان منبع تغذیه به کار می گیرد و هر زمان که ربات به پایگاه باز می گردد آن را دوباره شارژ می کند. برای کسب اطمینان از امنیت عمومی، سنجنده، هر عارضه نزدیک شامل انسان ها و حیوانات را شناسایی می کند و این باعث می شود که ماشین تغییر جهت بدهد.

بنیان و برنامه های اتصال داده جهانی Internet-of-Things (IoT) شرکت Telit، بطور یکپارچه اتصال برقرار کرده، و داده های محیطی را در یک قالب آماده بکارگیری ارائه و مدیریت می نماید.

دستاوردهای محیطی: یکی از بزرگترین موانع در دست یابی آمریکا به اهداف توسعه پایدار کمبود داده است. شهرها نیازمند داده های محیطی بهتر برای بهبود سلامت و ساختن شهری هستند که مردم به زندگی در آن علاقه مند باشند. این پروژه به سنجش دستاوردهای محیطی و زمان صرفه جویی شده بالقوه، در اثر کوتاه نمودن چمن ها با استفاده از چمن زن های رباتیکی می پردازد. آزمایشی برای اندازه گیری میزان کاهش آلودگی صوتی و همچنین انتشار مستقیم ناشی از جایگزین نمودن محصولات نفتی با ربات های هدایت شده توسط باتری، انجام می شود.

در همکاری با Husqvarna ،Quantified Panet که سازمانی در حوزه ایجاد ارتباط میان علم و خلاقیت است، داده ها را دریافت نموده و آنها را برای بازبینی در میان شهروندان منتشر می کنند. شهرها می توانند داده های محیطی فرستاده شده توسط ربات ها را تحلیل کرده و بر مبنای بینش حاصل از این تحلیل ها، برنامه هایی را برای بهبود سلامت شهروندانشان تدوین نمایند.

Maja Brisvall، مدیر عامل Quantified Panet اظهار داشت: “این داده های جدید می توانند دید وسیع و نوآوری در زمینه چگونگی توسعه پایدار و بهبود فضاهای سبز باز، که بر افرادی که در مجاورت آنها زندگی می کنند موثرخواهند بود، را فراهم آورند.”

Pavel Hajman رئیس قسمت Husqvarna عقیده دارد: “نیاز به فضاهای سبز در مناطق شهری هر چه بیشتر در حال افزایش است. یک برنامه راهبری، امکان بالا بردن پایداری و بهره وری در محوطه سازی حرفه ای برای نواحی شهری را حاصل می کند.”

Yusi Fait مدیر عامل موقت Telit افزود: “شهرها IoT را در راستای دست یافتن به کارآمدی و ثبات بیشتر به کار می گیرند. در طول این همکاری، ما مجدداً قابلیت های سنجنده به ابرمان را به رخ کشیده و در زمان مشتریانمان در بازار، در طول خطوط یکپارچه محصولات و خدمات و همچنین با بکارگیری تیم خدمات حرفه ای فناوری مهم IoT، صرفه جویی می کنیم.”

 

منبع: gpsworld.com

دیدگاهتان را بنویسید