ژئوماتیکهیدروگرافی

نسل بعدی قایق های نقشه برداری هیدروگرافی

قایق هیدروگرافی
آموزش نقشه برداری آپسیس

نسل بعدی قایق های نقشه برداری هیدروگرافی از دور هدایت شونده با کارآیی بی نظیر، طراحی استثنایی، سازه از رده نقشه برداری و تجهیزات با کیفیت بالا.

   یک قایق نقشه برداری به روز و با قابلیت عملکردی بالاست که یک اکوساندر تک پرتوی، تعیین مقعیت از طریق GNSS، و سیستم مدیریت داده همراه را به خدمت گرفته است. یک ارتباط رادیویی با پهنای باند بالا که به ایستگاه ساحلی  اختصاص یافته است، به اپراتور اجازه مشاهده نتایج نقشه برداری عمق سنجی دقیق بصورت آنی را می دهد.

CEE HydroSystems از سال ۲۰۱۱ با USVها کار کرده و برخی چالش هایی که کاربران با آنها روبرو می شوند را شناسایی نموده است. چندین مولفه همراه و در برخی موارد یک دو جین کابل متصل کننده داخلی، و حجم عظیمی از تنظیمات ارتباطات داده ای، نشان دهنده یک ریسک قابل توجه زمان تلف شده در صورت بروز مشکل در تنظیم دستگاه است. فناوری اکوساندر منحصر به فرد CEE بکار گرفته شده در  امکان وقوع مشکلات در حین انجام کار را کاهش می دهد: تمامی اجزا به سختی با هم یکپارچه شده اند و در یک محفظه پیمانه ای قرار گرفته اند، کافیست تا به سادگی دکمه روشن را فشرده و شروع به نقشه برداری کنید، حتی اگر از یک ایستگاه مبنای RTK محلی استفاده می کنید. اکو ساندر قابل حذف بوده و سیستم تعیین موقعیت بطور کامل برای تغییر به قایق دارای سرنشین نقشه برداری قابل تغییر است.

ارتباط داده ای از طریق یک شبکه (Ethernet) و با استفاده از WiFi داخلی یک لپتاب در ساحل و یا ماژول رادیوی ساحلی   دوربرد اختصاصی در دسترس خواهد بود، داده های فاصله سنجی نیازی به مدیریت کاربران نخواهند داشت. به محض اینکه ماژول داده ای USV روشن شود، داده های نقشه برداری در ساحل آماده اخذ خواهند بود. برای ایمنی و انعطاف پذیری، تمامی داده های نقشه برداری (موقعیت، عمق سنجی، و اطلاعات کنترل کیفیت) بصورت همزمان و با افزونگی کامل ثبت می شوند و آماده اند تا در صورت نیاز مستقیماً به نرم افزار نقشه برداری وارد شوند.

با بکارگیری قایق استثنایی HR Wallingford Arc-Boat Vehicle به عنوان پایه و اساس این سامانه پهپادی هیدروگرافی،  بطور همزمان پیشرفته ترین و ساده ترین قایق نقشه برداری تک پرتوی هدایت شونده از راه دور بازار خواهد بود.

قایق هیدروگرافی

منبع: ceehydrosystems.com

دیدگاهتان را بنویسید