اخبار ژئوماتیک

علی سلطان‎پور مدیر آبنگاری و جزر و مد سازمان نقشه برداری ایران، دبیر کمیته ژئوماتیک اکو شد.

آموزش نقشه برداری آپسیس

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، جمهوری اسلامی ایران که در سه سال گذشته نیز ریاست کمیته ژئوماتیک اکو را بر عهده داشت، برای دومین دور متوالی با رای اعضای کشورهای عضو اکو، ریاستش بر این کمیته تمدید شد. علی سلطان‎پور مدیر آبنگاری و جزر و مد سازمان نقشه برداری ایران، به نمایندگی از کشورمان، به عنوان رئیس کمیته ژئوماتیک اکو معرفی شد.

گفتنی است کمیته ژئوماتیک اکو بر اساس مصوبه دومین اجلاس سران سازمان‎های نقشه برداری کشورهای عضو اکو تشکیل شده و تا کنون دو اجلاسیه در ایران در سال‎های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ داشته است. در هر دو اجلاسیه، جمهوری اسلامی ایران با رای دیگر اعضا به عنوان دبیر این کمیته برگزیده شده است.

در اجلاسیه امروز این کمیته که در سالن خلیج فارس سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد، نمایندگانی از دبیرخانه اکو و کشورهای ترکیه، آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و افغانستان حضور داشتند. همچنین برخی مسئولین وزارت نیرو، امور خارجه، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان جغرافیایی، نیروهای مسلح، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در این مراسم حضور داشتند.

دومین اجلاس کمیته ژئوماتیک اکو، با نشست تخصصی نمایندگان و کارشناسان کشورهای عضو در روز اول ادامه یافته و روز دوم اعضای شرکت کننده از بخش های فنی سازمان نقشه برداری کشور بازدید خواهند داشت.

 

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید