اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

از سرگیری همکاری های فنی سازمان نقشه برداری کشور و سازمان منطقه آزاد قشم

از سرگیری همكاری های فنی سازمان نقشه برداری كشور و سازمان منطقه آزاد قشم
آموزش نقشه برداری آپسیس

همکاری های فنی سازمان نقشه برداری کشور و سازمان منطقه آزاد قشم، با توافقات و تعهداتی که در سال ۱۳۸۴ صورت گرفت، پس از تبادل نظر و بازدید مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم از توانمندی های سازمان در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی، از سر گرفته شد.

بر اساس توافق قبلی و دیدار صورت گرفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با رییس، معاونین و برخی مدیران سازمان نقشه برداری کشور در آبان ماه ۹۵، موافقت های جدیدی در راستای همکاری های فنی مابین دو سازمان، حاصل شد.

بر همین اساس، ۳۷۰ ایستگاه و انجام عملیات تعیین موقعیت مسطحاتی، ارتفاعی و ثقلی آنها که پیش از این توسط سازمان نقشه برداری کشور تعهد شده بود، در قالب شناسنامه ایستگاه های مرجع منطقه آزاد قشم و چارت های دریایی، تحویل سازمان منطقه آزاد قشم شد.

در این نشست، موافقت شد که در خصوص امور جزر و مد سنجی، عکس برداری هوایی از کل جزیره قشم، تولید نقشه های عکسی و مدل رقومی زمین، همچنین بازنگری نقشه های ۱:۲۰۰۰ مناطق شهری و روستایی منطقه آزاد قشم، دو سازمان همکاری کنند.

گفتنی است به منظور ایجاد امکان تعامل بیشتر و همکاری گسترده تر دو سازمان در زمینه زیر ساخت داده های مکانی، تهیه نقشه های کاداستر منطقه، فعالیت های ژئودینامیکی و آبنگاری، کارگروه های فنی مشترک تشکیل خواهند داد تا راهبردها و راهکارهای فنی لازم شناسایی و نتایج برای تصمیم گیری به مسئولین دو سازمان ارائه خواهد شد.

در پایان نشست، آقای مهندس مومنی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، از بخش های مختلف فنی سازمان نقشه برداری کشور بازدید کردند.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید