اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

دوره آموزشی یکسان سازی مبنای ارتفاعی

شیر پنوماتیک
آموزش نقشه برداری آپسیس

سازمان نقشه برداری کشور میزبان نمایندگان کمیته ژئوماتیک سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در دوره آموزشی “یکسان سازی مبنای ارتفاعی”

به نقل از سایت سازمان نقشه برداری کشور در این دوره آموزشی پنج روزه که از ۲۶ لغایت ۳۱ تیرماه و در محل سازمان نقشه برداری کشور برگزار خواهد شد، کارشناسان متخصص از کشورهای آذربایجان، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان شرکت خواهند کرد.

مهمترین عناوین و موضوعاتی که در این دوره تدریس می شود به این ترتیب است:

  • محاسبات جزر و مد و کالیبراسیون مربوطه
  • تحلیل مشاهدات محاسبات جزر و مدی(آنالیز موج های کوچک و …)
  •  ارتفاع سنجی ماهواره ای
  •  ژئوئید، توپوگرافی سطح دریا و محاسبات سطح متوسط
  • مفهوم ارتفاعات، مبنای ارتفاعی و یکسان سازی مبناهای ارتفاعی

موارد مذکور توسط دکتر آزموده اردلان رئیس سازمان نقشه برداری کشور، دکتر کریمی معاون فنی، دکتر سلطان‏پور مدیر کل آبنگاری و امور جزر و مدی و سایر اساتید برجسته بعنوان مدرسان دوره آموزشی “یکسان سازی مبنای ارتفاعی”  ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است اولین نشست “کمیته ژئوماتیک  اکو” در سازمان نقشه برداری کشور و با حضور مدیران ارشد سازمان نقشه برداری کشورهای عضو اکودر ۲۸ مهرماه سال ۹۴، برگزار شد. در نتیجه این نشست اساسنامه ای به تصویب اعضای کمیته ژئوماتیک اکو رسید که یکی از مهمترین بندهای آن در خصوص همکاری های مشترک در زمینه ظرفیت سازی، توسعه دانش، تحقیقات و آموزش در حوزه های مختلف ژئوماتیک بود که منجر به تبادل تجربیات بین کشورهای عضو به منظور توسعه پایدار و تحکیم روابط و بهبود زیرساخت های اقتصادی منطقه خواهد شد. در همین راستا با برنامه ‏ریزی‏ های صورت گرفته از ماه‏ها قبل، دوره آموزشی”یکسان سازی مبنای ارتفاعی”   از سوی سازمان نقشه برداری کشور برگزار می گردد.

شایان ذکر است “کمیته ژئوماتیک اکو” در تقویت تعاملات کشورهای منطقه تأثیرگذار خواهد بود. چرا که هدف از تشکیل این کمیته و تصویب اساسنامه آن در راستای استحکام روابط کشورهای عضو و افزایش رشد صنعت نقشه برداری و ژئوماتیک و نیز کاربرد آن در منطقه می باشد. همچنین برگزاری چنین دوره های آموزشی  و استمرار آن در تحقق اهداف کمیته ژئوماتیک بسیار مؤثر خواهد بود.


منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید