ژئودزینقشه برداری

کوماتسو دستگاه حفاری با کنترل ماشین هوشمند را معرفی می کند

ماشین آلات حفاری کوماتسو
آموزش نقشه برداری آپسیس

گروه Komatsu America بیل هیدرولیکی حفاری با کنترل ماشین هوشمند PC210LCi-11 را معرفی کرده است.

PC210LCi نسل دو، قابلیت های دستگاه پیشتاز حفاری PC210LCi-10 را دارا بوده و همچنین عملکرد کنترل ماشین از طریق جوی استیک به آن اضافه شده است.

بنا به گفته کمپانی با استفاده از تکنولوژی های جدید می توان تا ۶۳% راندمان حفاری را بهبود داد.

ارزش افزوده ی دیگر صرفه جویی در زمان و هزینه است که این امر با کم کردن نیاز و هزینه های گریدر و کنترل شیب به دست می آید. به علاوه هزینه های مرتبط با بیش حفاری، سوخت و زمان را حداقل می کند. زمانی که معمولاً در انتظار برای کنترل شیب و بیش حفاری برای اتمام کار صرف می شود را نیز به حداقل می رساند.

ویژگی های اصلی تکنولوژی کنترل ماشین هوشمند عبارتند از:

  • قابلیت تعیین موقعیت ماهواره ای سه بعدی Full 3D GNSS: بیل حفاری PC210LCi-11 مانند سایر سیستم ها محدودیت دو بعدی را ندارد و با تعیین موقعیت ماهواره ای به شکل سه بعدی، امکان حفاری دقیق و شیب دادن در همه جای سایت عمرانی را فراهم می کند.
  • اتوماسیون تجهیزات کاری: تکنولوژی GNSS به تجهیزات هیدرولیکی متصل شده است تا اتوماسیون واقعی در عملکرد بخش های مختلف ماشین فراهم شود.
  • فعال سازی برنامه های کنترل ماشین به وسیله Joysticks: عملگرهای کنترل ماشین رایج در حال حاضر به منظور راحتی بیشتر روی اهرم کنترل اپراتور تعبیه شده است.
  • سیلندرهای هیدرولیک حساس به ضربه: هیچ تاخیری در تکنولوژی اثبات شده و آزمایش شده ما وجود ندارد و در هزاران ماشین در دنیا معتبر است.
  • هدایت هوشمند: ویژگی های پیشرفته مانند جهت یابی و چرخش، کنترل باکت بر اساس کمترین فاصله، به شکلی ساده و عینی و به وسیله صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۱ اینچی ارائه می شوند.
  • ساخت کارخانه اصلی: تکنولوژی کنترل ماشین هوشمند با ماشین اصلی (پایه) یکپارچه شده و با استانداردهای Komatsu سازگار است.

به گفته Sebastian Witkowski مدیر بازاریابی محصولات Komatsu America این دستگاه حفاری آنقدر اثر بخش و دقیق است که می تواند عضو دائمی و ثابت سایت های عمرانی باشد، از پروژه های فونداسیون گرفته تا تا کارهای خدمات شهری باشد.

نویسندهحمید غیور

دیدگاهتان را بنویسید