اخبار ژئوماتیک

تشکیل جلسه اعضای کارگروه” آمایش سرزمین”

سازمان نقشه برداری کشور,نقشه برداری,آمایش سرزمین
آموزش نقشه برداری آپسیس

در راستای آمادگی همایش ژئوماتیک۹۵ اعضای کارگروه” آمایش سرزمین” تشکیل جلسه دادند.

این نشست ۲۱ بهمن ماه و با حضور دکتر صدیقی دبیر همایش ژئوماتیک ۹۵، مهندس پیرمرادی دبیر کل کارگروه ها، مهندس معنوی و مهندس زراعتی دبیران کارگروه آمایش سرزمین، دکتر کرمی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مهندس خرقانی نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خانم بخشی نماینده مرکز آمار ایران در سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر صدیقی ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه و فعالیت های صورت گرفته در همایش ژئوماتیک، محورهای اصلی فعالیت کارگروه های همایش ژئوماتیک را بیان کرد.

ارائه مقالات کاربردی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه گزارش فنی از جمله محورهای ذکر شده در این نشست بود.

در ادامه مهندس پیرمرادی ضمن بیان خلاصه ای از  فعالیت کارگروه ها در سال های گذشته، در زمینه نحوه فعالیت این کارگروه ها در همایش جاری نیز توضیح داد.

همچنین نمایندگان دستگاه های حاضر در این نشست درباره نحوه مشارکت و فعالیت در کارگروه آمایش سرزمین تبادل نظر کردند.

در پایان جلسه مهندس معنوی، ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه، گزارشی از فعالیت های گذشته این کارگروه در سال های پیش و نحوه تعامل آن با سازمان ها و مؤسسات ارائه کرد.

همچنین مقرر شد این کارگروه در زمینه پایگاه داده چند رسانه ای با نگرش به مبحث آمایش سرزمین، کارگاه آموزشی برگزار نماید. از سوی دیگر برای همکاری با کارگروه آمایش سرزمین مکاتباتی با وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست صورت خواهد گرفت و جلسه بعدی نیز نیمه دوم اسفند ۹۴ در محل سازمان نقشه برداری برگزار خواهد شد.

برای خواندن مقاله آمایش سرزمین اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید