اخبار ژئوماتیک

تجدید خاطره با مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دومین سالگرد رحلتش

آموزش نقشه برداری آپسیس

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی اسفندماه سال ۱۳۷۲ در کسوت رییس دولت وقت از سازمان نقشه‌برداری کشور بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، این بازدید در دوره ریاست مهندس احمد شفاعت و با همراهی مسعود روغنی‌زنجانی رییس وقت سازمان برنامه و بودجه انجام شد. مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در این بازدید از نزدیک با عملکرد تمامی بخش‌های فنی سازمان نقشه‌برداری کشور آشنا شد.

در دومین سالروز درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی که نشریه «نقشه برداری» سازمان نقشه برداری کشور از آن بازدید منتشر کرد را بخوانید:

“خداوند را سپاسگزاریم که در ماه رحمت، ماه رمضان، سازمان نقشه برداری کشور به قدوم مبارک ریاست محترم جمهوری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مزین گردید و در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس سازمان، آن نقطه عطف تحولات باشکوه، با ورود معظم به منصه ظهور نشست.

روز سه شنبه ۱۰/۱۲/۷۲ سازمان نقشه برداری کشور، افتخار آن را پیدا کرد تا پذیرای مهمانی عالیقدر و مقام شامخی باشد؛ مهمانی که با مشغله های فراوان امورات کشوری، با بلند نظری خاص، تواضع کریمانه و حوصله بسیار، دعوت سازمان را اجابت فرموده از نزدیک تلاش های همکاران را مورد بازدید قرار دادند.

در این مراسم، ابتدا گزارشی مبسوط توسط آقای مهندس احمد شفاعت، معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان نقشه برداری کشور، با حضور آقای مسعود روغنی زنجانی، معاون ریاست محترم جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز مدیران سازمان، خدمت ایشان ارائه گردید که سئوالات دقیق آنجناب، گویای امعان نظر ژرف اندیشی و اشراف فوق العاده بر مسائل روز و علوم فنی بود.

سپس، ایشان از قسمت های مختلف سازمان بازدید بعمل آورده و در هر قسمت با شکیبائی خاص، به توضیحات همکاران توجه فرموده و موارد بر مسائل روز و علوم فنی بود.

آنگاه دراجتماع با شکوه همکاران که شیفته ملاقات با آن حضرت بودند شرکت کرده و با بیانات هدایت بخش، روح افزا و عالی مرتبه خود، مایه های تحرک، رشد، شور و ترقی را در همکاران، هرچه بیشتر کردند.

طی این مراسم، جناب آقای روغنی زنجانی نیز توضیحاتی مبسوط و شایان اندیشه و تدبر را در حضور آنجناب و همکاران، ارائه دادند.

یکبار دیگر این بازدید بی سابقه را که به حقیقت نقطه عطف حرکت علمی سازمان نقشه برداری کشور و مایه افتخارات بی شائبه گردید، به تمامی همکاران تبریک و تهنیت گفته از خداوند متعال خواهان تداوم سایه مبارک ایشان بر کشور اسلامی خود بوده و از سعی و تلاش و صمیمیت یکایک همکاران نیز تشکر و قدردانی به عمل می آوریم.”

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید