ژئوماتیکویدئو

برنامه ریزی مسیر دقیق با RIEGL RiCOPTER در اسپیلبرگ اتریش

پهپاد RIEGL RiCOPTER
آموزش نقشه برداری آپسیس

مسابقه هوایی RedBull در خط مقدم فناوری است و همواره به دنبال راه هایی برای پیشرفت بیشتر و ارائه جدیدترین مجموعه ورزش های هوایی در آسمان است. یک تیم از متخصصان حوزه لیزر در RIEGL در محل برگزاری RedBull حضور یافته و به اندازه گیری و نقشه برداری از مسیر مسابقه با پهپادها و ابزارهای دقیق لیزری پرداختند.

GmbH ابزار اندازه گیری لیزری RIEGL به تازگی مسیر مسابقه RedBull را بصورت هدایت شده از راه دور و با استفاده از سیستم پرنده RIEGL RiCOPTER خود که یک اسکنر لیزری سبک را حمل می کند، اسکن نموده است. این تیم سپس با استفاده از داده های حاصل، یک ابر نقطه ای سه بعدی که اطلاعاتی را برای تیم مسابقات هوانوردی RedBull Air گردآوری می کرد، را تهیه نمودند.

این اطلاعات جمع آوری شده، در ابزار برنامه ریزی مسیر با نمایی ۱۰۰% واقعی مورد استفاده قرار می گیرند. نقشه برداری انجام شده موانع احتمالی ای که ممکن است در نزدیکی مسیر پرواز قرار داشته باشند، را نیز در نظر گرفته است. سپس این داده ها به همراه موانع جانمایی شده بصورت واقعی (با تشکر از داده های بسیار دقیق جمع آوری شده)، توسط واحد هوانوردی به یک شبیه ساز وارد می شوند.

برای پوشش RedBull Ring، تیم RIEGL از یک RiCOPTER برای یک مجموعه ۵ تایی از پروازها برای جمع آوری داده استفاده کردند. هر پرواز بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه زمان برده و مناطق مختلفی از خط سیر را پوشش داد. پس از هر پرواز، داده ها دانلود شده و پهپاد مجدداً به هوا فرستاده شد.

پهپاد RiCOPTER با یک اسکنر لیداری فشرده و سبک وزن VUX-1 تولید شده توسط RIEGL،که یک میدان دید ۲۳۰ درجه ای و تا دو دوربین یکپارچه برای انجام فرآیندهای اسکن لیزری و جمع آوری داده های تصویری بصورت مکمل یکدیگر دارد، مجهز شده است. اسکنر لیزری قادر به تولید تصاویر دو و یا سه بعدی از موقعیت مورد نظر بوده و برای کسب اطمینان از اینکه اطلاعات حاصل به راحتی قادر به بکارگیری در پردازش های بیشتر است، با داده های GPS همبسته شده است.

تیم مسابقات هوایی RedBull برای اولین بار از داده های لیداری RIEGL در اسپیلبرگ استفاده کردند، اما برای بکارگیری آن در نواحی مختلف دنیا و کاربردهای بیشتر در آینده برنامه ریزی نموده اند. برای این کاربرد خاص، این فناوری در حال حاضر در فاز ارزیابی و امتحان است اما می تواند در آینده به عنوان مثال برای کمک به داوران در ارزیابی اینکه آیا خلبانان حداقل ارتفاع پرواز را رعایت نموده اند، یا خیر، کمک کند. این امکان نمایش تصویری برای کمک به فهم بهتر توضحیات فنی مسیر به طرفداران در پخش تلویزیونی را نیز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر www.riegl.com را ببینید

دیدگاهتان را بنویسید