اخبار ژئوماتیک

باید جلوی باند بازی‎­ها را بگیریم/ انتخاب افراد شایسته درون سازمانی آشنا به امور به انتخاب مدیران ناآشنای برون سازمانی ارجحیت دارد.

آموزش نقشه برداری آپسیس

حمایت یک عضو کمیسیون عمران مجلس از فراخوان استخدام سازمان نقشه‎برداری کشور:
باید جلوی باند بازی‎­ها را بگیریم/ انتخاب افراد شایسته درون سازمانی آشنا به امور به انتخاب مدیران ناآشنای برون سازمانی ارجحیت دارد.

در راستای فراخوان عمومی انتصاب شش مدیر میانی و پایه در سازمان نقشه برداری کشور، سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید گفت: بین انتخاب نیروهای خارج سازمان و استفاده از توانمندی‌های نیروهای درون سازمان باید تعادل ایجاد کرد.

به گفته وی، انتخاب نیروهای توانمند خارج از سازمان کار پسندیده ای است، به شرطی که یک سری ضوابط از طریق مدیر بالا دستی مد نظر باشد.هم راستایی این افراد منتخب با مقام بالا دستی‎شان بسیار مهم است. جذب نیرو از بیرون سازمان باید منجر به هم افزایی توانمندی‎های درون سازمان شود نه اینکه اصطکاک ایجاد کند.

این نماینده مجلس اعلام فراخوان عمومی جهت جذب مدیران متعهد و متخصص در ارگان­های دولتی و انتخاب مدیران از نیروهای  توانمند خارجی را بسیار پسندیده دانست و گفت: البته به شرطی که از طرف دیگر بام نیفتند! چرا که لازم است افراد انتخابی جدید از بیرون سازمان، با مدیران مربوطه بخش های داخلی سازمان تعامل خوبی داشته و با روح فعالیت‎های سازمان آشنا باشند.

عضو کمیسیون عمران  در مجلس شورای اسلامی گفت: باید جلوی باند بازی­ها را بگیریم ولی بهتر است تا آنجا که امکان دارد از افراد داخلی هر سازمان در انتصاب مدیران آن استفاده کنیم. چون باید کارایی فرد در عمل سنجیده شود، نه صرفا با گردآوری امتیازاتی مثل مدرک تحصیلی و … که در مصاحبه به افراد داده می­شود.

افضلی معتقد بود که فرصت مصاحبه را باید به همه افراد داد ولی مطابق با شاخص هایی که در نظر گرفته شده آنها را سنجید. این کار بسیار خوبی است ولی اگر در عمل، خوب انجام نشود، اصل موضوع زیر سوال می رود.

نماینده مردم اقلید در خاتمه گفت‎وگوی خود بیان کرد: بهتر است از کاردانی افرادی که در درون سازمان، خودشان را ثابت کرده اند استفاده شود. همانند سیستم­های بانکی که خود افراد مسیر ترقی را طی می­کنند و با نیازهای سازمان آشنا هستند.

همچنین محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در گفت‎وگو با روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور درباره این فراخوان استخدام، گفت: اگر سازمان نقشه برداری کشور توانسته باشد نیروی توانمند تربیت کند، دیگر لزومی به جذب نیرو از خارج از این سازمان نیست.

حسینی افزود: سازمان نقشه برداری کشور یک سازمان تخصصی و فنی است که باید برنامه‎های توانمند سازی داشته باشد. بهتر است که این سازمان با آموزش‎های ضمن خدمت جانشین پروری کند.

نماینده مردم تفرش در خصوص فراخوان انتصاب مدیران داخلی سازمان نقشه برداری کشور بیان کرد: استفاده از نیروهای بیرون سازمانی نباید به منزله بکارگیری آشنایان و فامیل باشند.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید