اخبار ژئوماتیک

انتخاب شایسته مدیران دستگاه‌های اجرایی؛ گامی مهم در ارتقای فعالیت های بدنه دولت

آموزش نقشه برداری آپسیس

در راستای فراخوان عمومی انتصاب شش مدیر میانی و پایه در سازمان نقشه برداری کشور، روح الله بابایی نماینده مردم بوئین زهرا گفت: انتخاب شایسته مدیران در دستگاه‎های اجرایی گامی مهم در ارتقای فعالیت های بدنه دولت است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، اولویت در انتخاب مدیران دستگاه اجرایی را با نیروی انسانی همان دستگاه عنوان کرد و گفت: تا حدامکان باید انتصاب مدیران نهادهای دولتی،  از میان نیروهای مجرب درون سازمانی همان دستگاه صورت بگیرد. چرا که آنان به فعالیت های سازمان کاملاً اشراف دارند و حتما پیش از انتصاب، مشروط بر تحصیلات مرتبط با آن، تجارب خوبی کسب کرده است.

البته این نماینده مجلس اعلام فراخوان عمومی جهت جذب مدیران متعهد و متخصص در ارگان‎های دولتی کشور را راهکاری ارزشمند و پیش‎رو در جذب نیروی جدید دانست و افزود: البته این اقدام در مواردی باید صورت بگیرد که واقعاً هیچ گزینه مناسب درون سازمانی برای منصب های مورد نظر یافت نشود.

بابایی اظهار کرد: حضور هر فردی به عنوان مدیر و حتی کارشناس، خارج از حیطه تخصص و تجربه‎اش قطعاً آسیب جدی به بدنه آن دستگاه اجرایی وارد خواهد کرد و بازتابش در دولت نیز ملموس خواهد بود.

نماینده مردم بوئین زهرا در خاتمه به همه نهادها و دستگاه های دولت توصیه کرد که در انتخاب مدیران و مسئولین خود در وهله اول نیروهای متخصص درون سازمانی را شناسایی و منصوب نمایند و در نهایت به ابلاغ فراخوان های عمومی اقدام کنند.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری

دیدگاهتان را بنویسید