اخبار ژئوماتیکژئوماتیک

الزامی بودن ثبت اطلاعات واحدهای معدنی در سامانه نقشه برداری | کاداستر

آموزش نقشه برداری آپسیس

لزوم ثبت اطلاعات واحدهای معدنی در سامانه نقشه برداری

دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت از لزوم ثبت اطلاعات واحد های معدنی در سامانه نقشه برداری (کاداستر) را اعلام کرد.
ثبت نام اطلاعات واحدهای معدنی در سامانه نقش برداری (کاداستر) الزامی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در ششمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با ثبت اطلاعات واحدهای معدنی در این سامانه، پرداخت نکردن کارکرد معادن غیرفعال اثبات می شود.
اسدالله کشاورز با بیان اینکه ثبت نام نکردن بیشتر بهره برداران معدن در این سامانه مهم ترین مشکل در سامانه کاداستر است افزود بهره برداران با ثبت نام در این سامانه از کارتابل شخصی برخوردار می شوند و به طور همزمان می توانند مراحل کار بر روی پرونده خود را مشاهده کنند.
وی با اشاره به اینکه این سامانه در سراسر کشور به صورت آنلاین خدمات رسانی می کند گفت: در آینده کلیه سازمان ها و ارگان های ارائه کننده خدمات در حوزه معادن و صنایع به این سامانه متصل می شوند.
کاداستر یا نقشه برداری بزرگ مقیاس، فهرست مرتب شده ای از اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که شامل نقشه برداری و افزودن سایر مشخصه های زمین نظیر حقوق مالکیت، کاربری، اندازه و ارزش، به نقشه مقیاس بزرگ بوده و به طور رسمی به ثبت می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید